Aaru’s Awakening - śliczna platformówka 2D trafi na PS3 i PS4

Studio Lumenox Games ogłosiło, że latem na konsole PlayStation 3 i PlayStation 4 ukaże się gra Aaru’s Awakening, czyli piękna dwuwymiarowa platformówka o przygodach włochatej bestii wyposażonej w magiczne umiejętności.

Adrian Werner

Na oficjalnym blogu marki PlayStation pojawił się wpis informujący, że na konsole PlayStation 4 i PlayStation 3 zmierza piękna dwuwymiarowa platformówka zatytułowana Aaru’s Awakening. Premiera ma nastąpić latem tego roku. Jest to debiutancka produkcja islandzkiego zespołi Lumenox Games. Gra rozpoczęła życie jako projekt studencki i jego wczesna wersja była na tyle imponująca, że twórcy wygrali konkurs Icelandic Gaming Industry Game Creator, co zapewniło im środki potrzebne na otwarcie profesjonalnego studia. Rok temu autorzy planowali jedynie wersję pecetową, ale potem nabrali wody w usta na wiele miesięcy, więc nie wiemy co współpraca z firmą Sony oznacza dla wydania komputerowego. Mamy nadzieję, że jedynie opóźni jego premierę.

W grze wcielimy się w mityczną włochatą bestię Aaru, znaną również jako Czempion Świtu. Akcja osadzona zostanie w magicznej krainie Lumenox, która stanie na progu zagłady z powodu zaburzenia równowagi między wchodem, dniem, zachodem i nocą. Ostatnia z tych faz zaczyna niszczyć pozostałe i jeśli nie zostanie powstrzymana, to świat ogarną wieczne ciemności. Będziemy musieli udać się do serca domeny nocy i znaleźć sposób na przywrócenie równowagi.

Aaru’s Awakening będzie dynamiczną dwuwymiarową platformówką, w której zajmiemy się głównie eksplorowaniem map, omijaniem przeszkód i walką z przeciwnikami. Rozgrywkę urozmaicą specjalne moce tytułowej bestii. Wśród nich najważniejsza będzie umiejętność teleportacji na krótkie dystanse. Ponadto, po zebraniu wrażeń z wczesnego prototypu twórcy dodali także umiejętność kilkumetrowej szarży, możliwej do wykonania zarówno na ziemi, jak i w powietrzu. Wymagać ona będzie krótkiego naładowania, ale pozwoli niszczyć przeciwników oraz słabsze przeszkody. Wszystkie poziomy projektowane są z myślą o tych dwóch zdolnościach i będą wymagały płynnego łączenia teleportacji oraz szarży w pomysłowe kombinacje.

Na koniec warto wspomnieć, że w zeszłym roku autorzy udostępnili na PC demo. Zbudowano je w oparciu o wczesną wersję gry, ale i tak pozwala ono wyrobić sobie opinię o tym, w jakim kierunku zmierza ten projekt.

  1. Aaru’s Awakening – oficjalna strona gry
  2. Aaru’s Awakening – pobierz wczesną wersję demonstracyjną na PC

Aaru's Awakening

Aaru's Awakening

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 24 lutego 2015

Informacje o Grze
1.8

Gracze

7.0

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-05-31
11:21

zanonimizowany307509 Legend

😊

[Jestem niesłyszący]

Patrząc na kolory, górskie tereny i animacje "stworka" od razu skojarzy mi z "Lion King" (gra DOS). ;)

Komentarz: zanonimizowany307509
2014-05-31
13:36

T_D_i Generał

👎

w ktorym miejscu to jest "śliczne" , chyba śliczniej grafy nie widzieliście , recznie "pixelowanej"

Komentarz: T_D_i
2014-05-31
16:04

Demilisz Generał

Ostatnio ktoś na greenlightowej stronie gry pytał o wsparcie dla padów i dostał odpowiedź, ze w pełnej wersji na pewną będzie i mają już nawet to działające - tak więc wersja pecetowa niezagrożona (opowiedź o wsparciu dla padów jest z 26 maja).

Komentarz: Demilisz
2014-05-31
17:22

zanonimizowany307509 Legend

@Demilisz -> Nawet jeśli gra nie obsługuje padów, to nadal możesz korzystać programik XPADDER, gdzie można przepisać klawiszologia do przyciski padów. :) Zastosowałem tej metodzie w Castlevania Lords of Shadow i spisał się na medal. :)

Komentarz: zanonimizowany307509
2014-06-01
01:20

komenty Senator

Przypominają się komiksy z lat 80. He-Man itp. Pewnie i tak bym tego nie przeszedł, więc wszystko mi jedno czy wyjdzie na PC czy nie.

Komentarz: komenty

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl