A Plague Tale - twórcy o szczurach i nowej generacji

Projektant A Plague Tale: Innocence wytłumaczył, ile wysiłku studio Asobo włożyło w stworzenie realistycznych chmar szczurów w grze. Opowiedział również o swoich prognozach względem nowej generacji gier.

Adrian Werner

A Plague Tale - twórcy o szczurach i nowej generacji.
A Plague Tale - twórcy o szczurach i nowej generacji.

Podczas E3 2021 studio Asobo zapowiedziało A Plague Tale: Requiem, czyli kontynuację A Plague Tale: Innocence - popularnej przygodowej gry akcji z 2019 roku. Stojący na czele projektu Kevin Choteau odbył niedawno ciekawą rozmowę z serwisem GamesRadar+, a jednym z jej głównych tematów były szczury.

Deweloper tłumaczy, że od początku prac nad pierwszą częścią studio wiedziało, że właściwe oddanie hord szczurów jest kluczowe dla sukcesu projektu, gdyż pełnią one role zarówno głównego zagrożenia, jak i są elementem wielu zagadek. Dlatego zespół spędził długie godziny oglądając filmy z rzeczywistym zachowaniem dużych grup tych gryzoni. Dużo czasu poświęcono również analizowaniu tego, jak inne gry radzą sobie z symulacją chmar AI, np. tłumów paryżan w Assassin’s Creed: Unity, pająków w Uncharted 3 czy zombie w World War Z.

Twórcy chcieli maksymalnej możliwej liczby szczurów na ekranie, ale także pragnęli uniknąć błędów innych gier, gdzie chmary AI wyglądają imponująco, ale wchodzące w ich skład jednostki nie zachowują się naturalnie. Wysiłek się opłacił, gdyż te gryzonie stały się jednym z najbardziej charakterystycznych elementów A Plague Tale: Innocence. Do tego opracowano je tak, że nawet pojedynczy osobnik potrafił wywołać u graczy strach.

Kevin Choteau nie chciał zdradzić szczegółów dotyczących A Plague Tale: Requiem. Stwierdził jednak, że już w poprzedniej generacji konsol grafika osiągnęła niemalże szczyt swojego rozwoju. Według niego w przypadku next-genowych gier priorytetem dla deweloperów nie będzie ulepszanie poziomu detali, a zwiększanie realizmu wirtualnego świata, tak aby jak najwięcej jego elementów było interaktywnych i dynamicznie reagowało na poczynania gracza i AI. Ta wypowiedź daje pewne pojęcie o tym, w jakim kierunku zmierza sequel.

Przypomnijmy, że A Plague Tale: Requiem zmierza na pecety oraz konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5. Gra dostępna będzie również na Nintendo Switch, ale na tej platformie sprzętowej wykorzysta technologię streamingu.

  1. Oficjalna strona internetowa gry A Plague Tale: Innocence
  2. Recenzja gry A Plague Tale: Innocence – średniowieczne The Last of Us
  3. A Plague Tale: Innocence – poradnik do gry
A Plague Tale: Innocence

A Plague Tale: Innocence

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 14 maja 2019

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

7.9

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

24

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2021-06-27
15:29

zanonimizowany1299021 Pretorianin

1 Nie na miejscu to jest ten komentarz, podobnie jak dawanie sandboxów na siłę.

Komentarz: zanonimizowany1299021
2021-06-27
16:52

MilornDiester Generał

MilornDiester

priorytetem dla deweloperów nie będzie ulepszanie poziomu detali, a zwiększanie realizmu wirtualnego świata, tak, aby jak najwięcej jego elementów było interaktywnych i dynamicznie reagowało na poczynania gracza i AI

100% racji. Im ładniejsza grafika tym bardziej bolą kanciate animacje, pancerne krzaczki i stojący jak kołek NPC. Gry wyglądają już naprawdę dobrze, teraz trzeba popracować nad innymi elementami.

Co do samej gry to faktycznie była niesamowicie liniowa. W dwójce powinni dać mapy pozwalające na osobistą inwencję gracza i trochę eksploracji (ale bez przesady) i możliwość dokonywania wyborów fabularnych. Podejrzewam, że trochę bardziej rozbudowany zostanie system walki skoro Amicia już trochę podrosła i zaopatrzyła się w kuszę.

A ze szczurami to faktycznie pod koniec przegięli w jedynce. Generalnie grze by dobrze zrobiło gdyby jednak zostali bliżej autentycznego średniowiecza np. w kwestii pancerzy i ubrań, które miały zbytnio "fantystyczny" sznyt.

Komentarz: MilornDiester
2021-06-27
21:48

zanonimizowany1296099 Generał

Dosłownie wczoraj zacząłem grać w Innocence. Na razie tylko prolog ukończyłem ale jestem pod ogromnym wrażeniem grafiki, udźwiękowienia, animacji i ogólnie technicznego wykonania gry. Liniowość mi zupełnie nie przeszkadza, w sandboxy gram ogólnie bardzo dużo więc z przyjemnością od czasu do czasu zagram w coś liniowego.

Naturalnie gram z francuskimi głosami i brzmi to 100 razy lepiej niż angielski z francuskim akcentem. Klimat jest świetny.

Komentarz: zanonimizowany1296099
2021-06-27
21:51

Tomasch20 Centurion

WINCYJ SZCZURUFFFFF :D

Komentarz: Tomasch20
2021-06-28
09:31

plolak Generał

Spoko się grało w 1 ale to było tylko jednorazowe doznanie do dwójki muszą się bardziej przyłożyć bo większość nie kupi żeby zagrać w to samo tylko w innych lokalizacjach.

Komentarz: plolak

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl