667 mln dolarów od fanów nie uchroniło twórców Star Citizena od zwolnień. Pracownicy mówią o „wysoce toksycznej firmie"

Plaga zwolnień nie ominęła twórców Star Citizen. Odpowiedzialne za najdroższą grę w historii studio rozstało się z szeregiem pracowników, aczkolwiek dalej prowadzi rekrutację.

Kamil Kleszyk

667 mln dolarów od fanów nie uchroniło twórców Star Citizena od zwolnień. Pracownicy mówią o „wysoce toksycznej firmie", źródło grafiki: Cloud Imperium Games.
667 mln dolarów od fanów nie uchroniło twórców Star Citizena od zwolnień. Pracownicy mówią o „wysoce toksycznej firmie" Źródło: Cloud Imperium Games.

AKTUALIZACJA

Firma Cloud Imperium Games w końcu odniosła się do doniesień o zwolnieniach. Posłużył ku temu komunikat wysłany m.in. do redakcji serwisu MMORPG.com. Czytamy w nim, że producent Star Citizena faktycznie zlikwidował pewną (niewielką) liczbę stanowisk – jak czytamy, był to wynik relokacji zasobów ludzkich, wynikającej z chęci podniesienia wydajność poszczególnych zespołów, i powrotu do biur. Jednocześnie firma zapewnia, że nie zamierza wstrzymywać rekrutacji nowych pracowników.

Oryginalna wiadomość (28 lutego)

Jak podaje serwis Game Developer, Cloud Imperium Games, które zebrało już od fanów przeszło 667 mln dolarów na produkcję Star Citizen, miało zwolnić bliżej nieokreśloną liczbę osób. Tak przynajmniej wynika z informacji, jakie na portalu LinkedIn zamieścili byli już pracownicy CIG.

W gronie osób, które straciły prace, znaleźli się m.in. projektantka poziomów Dane Kubicka, kierownik ds. kontroli jakości Vincent Sinatra i starszy analityk ds. kontroli jakości Andrew Rexroth. Z Cloud Imperium Games rozstał się także reżyser Star Citizen Todd Papy oraz producentka Annie Bouffard.

Ta ostatnia opublikowała na LinkedIn wpis, w którym szczegółowo opisała sytuację panującą w CIG. Dowiadujemy się z niego, że pod koniec stycznia miało dojść w firmie do „masowych zwolnień” pod przykrywką „relokacji personelu”.

Bouffard tłumaczy, że jej szef nie rozmawiał z nią od listopada ubiegłego roku, a podczas corocznej oceny została „wyśmiana w protekcjonalny sposób”, gdy powiedziała, że liczy się dla niej „dobre samopoczucie zespołu”.

W efekcie producentka zdecydowała się odejść z tej – jak ją określiła – „wysoce toksycznej firmy”. Deweloperka przyznała, że rezygnacja z pracy ma ją kosztować znacznie mniej zdrowia psychicznego niż pozostanie w szeregach CIG.

W momencie pisania tego tekstu Cloud Imperium Games nie skomentowało jeszcze powyższych doniesień.

Star Citizen

Star Citizen

PC
przed premierą

Data wydania: 2028

Informacje o Grze
Przed premierą
1940
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

13

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2024-02-28
22:55

orvn Centurion

Szczerze? Jak dla mnie teraz ilosc gniotow nawet wysokobidzetowych jest tak duza ze mam gdzies co dzieje sie w srodku konkretnych firm. Zalezy mi jedynie by dostawac w koncu dobre, faktycznie gotowe na premiere gry.

Komentarz: orvn
2024-02-29
07:18

zanonimizowany1381965 Konsul

Już od dłuższego czasu krążą info jakim dnem dla pracowników jest ta branża, dobrze że coraz więcej ludzi o tym mówi otwarcie.
Szkoda ze niektórzy dalej wielbią korpo.

Komentarz: zanonimizowany1381965
2024-03-01
15:59

Mqaansla Generał

Mqaansla
😱

MasterJay
Nagle okazuje się że wszystkie firmy w gamedev są toksyczne

o co chodzi?

Nie czytałem by choć JEDNA w ostatnim czasie miała genialną prasę.

Nie "wszystkie" bo takie zalozenie ubija jakakolwiek analize. Firmy w gamedevie mialy okolicznisci, nisze (~artystyczna), olbrzymie zyski za nic (mikrotranzakcje) przy ulgach podatkowych a to przyciaga narcystyczne pijawy, a do tego byly bardzo slabo regulowane (prawa pracownicze) bo prawodawcy supernaiwnie tak po prosty sobie zalozyli ze wykwalifikowani pracowniczy branzy high-tech beda traktowani jak ludzie...
A tu h* bo spora czesc korporacyjnych elit majac mozliwosc i motywacje szybko wyciagnela baty -- ergo afery sypia sie niczym zboze z pociagow na granicy. "Straszne zaskoczenie" sie odbylo u lewicowych liberalow.

Ps. To ostatnie poniewaz "paradoksalnie", nikt sie tak nie cieszyl z pracodawcow kiepsko traktujacych pracownikow bardziej niz wlasnie wszelcy komunisci (tych praw tylko w deklaracjach wielcy obroncy)...

Komentarz: Mqaansla
2024-05-06
19:25

pnt_ Chorąży

pnt_

post do skasowania

Komentarz: pnt_
2024-05-06
23:06

PanSmok Legend

PanSmok
👎

Ta "gra" juz dawno stała sie memem...

Komentarz: PanSmok

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl