Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lutego 2023, 12:42

11 bit pokaże jutro tajemniczy Vitriol, RPG w Warszawie pod zaborem

11 bit studios w końcu zaprezentuje Vitriol, grę RPG osadzoną w Warszawie z początku XX wieku. 27 lutego poznamy lepiej tajemnicze dzieło studia Fool's Theory - tytuł mocno nastawiony na fabułę skupioną wokół ezoterycznej rzeczywistości.

Źródło fot. 11 bit studios / YouTube.
i

W poniedziałek o godzinie 17:00 11 bit studios zamierza przedstawić informacje o równie wyczekiwanej co tajemniczej grze o roboczej nazwie Vitriol. Sugeruje to komunikat, który pojawił się na oficjalnym koncie polskiej firmy w serwisie Twitter. Co prawda wpis nie wspomina tytułu produkcji, ale bezpośrednio wskazuje na nią symbol umieszczony na towarzyszącej mu grafice.

Materiał zawiera również krótką definicję pochodzącego ze starożytnego języka greckiego słowa „thauma”, zgodnie z którą opisuje ono „nadprzyrodzone wydarzenia”. Warto wspomnieć, że kojarzone jest także z cudami bądź zdolnością cudotwórstwa (taumaturgią). Wpisuje się to w ezoteryczny charakter owej produkcji, tworzonej przez zespół Fool's Theory, czyli autorów Seven: The Days Long Gone. Tytuł w dużej mierze ma stawiać na fabułę inspirowaną folklorem oraz mistycyzmem.

Przypomnijmy, że akcja gry zabierze nas do dwudziestowiecznej Warszawy, tj. z czasów, w których miasto było częścią imperium Rosji. Pierwotnie 11 bit studios planowało zaprezentować Vitriol latem zeszłego roku, ale postanowiło „lepiej przygotować się do pokazu”.

Krzysztof Kałuziński

Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

więcej