Data wydania: 3 listopada 2009
Kolejne spotkanie z charyzmatycznym Jakiem i gadatliwym Daxterem, którzy ponownie muszą uratować świat i zmierzyć się z przeciwnościami losu. Do dyspozycji bohaterów oddano nowe bronie, pojazdy i umiejętności.
GRYOnline
Gracze
Jak and Daxter: The Lost Frontier to kolejna odsłona świetnej serii platformówek opowiadających o przygodach tytułowych bohaterów. Postacie zostały stworzone pierwotnie przez studio Naughty Dog, znane między innymi z Uncharted: Drake’s Fortune. Za opracowanie The Lost Frontier odpowiada firma High Impact Games, która przygotowało też takie tytuły jak: Secret Agent Clank oraz Ratchet & Clank: Size Matters.
W grze wcielamy się w dwóch bohaterów - Jaka oraz gadatliwego Daxtera - którzy wyruszają w kolejną niebezpieczną podróż. Fabuła tej odsłony rozgrywa się pomiędzy wydarzeniami znanymi z Jak 3 oraz Jak X. Do dwójki dołącza także ich przyjaciółka – Keira, pragnąca zostać mędrcem, czyli mistrzynią energii Eco. Najważniejszą sprawą jest jednak uratowanie umierającego świata, w którym coraz mniej jest wspomnianego, życiodajnego surowca. Wyprawa zabiera nas do najdalszych zakątków świata stworzonego przez Prekursorów, w których dominuje groźna materia Dark Eco.
Tytuł oferuje wszystkie charakterystyczne elementy serii. Zabawa polega więc przede wszystkim na przemierzaniu kolejnych zróżnicowanych poziomów, pokonywaniu wrogów i rozwiązywaniu prostych zręcznościowo-logicznych łamigłówek. Oprócz biegania i skakania możemy też wykorzystać pięć różnych pojazdów latających (np. Hellcat). Obszar, który zwiedzamy podczas zabawy został podzielony na kilka różnych wysp. Podczas podróży pomiędzy nimi musimy niejednokrotnie zmierzyć się z piratami.
Do naszej dyspozycji oddano zarówno stare sekwencje ciosów i specjalne umiejętności głównego bohatera, ale także nowe, potężne urządzenie – Gunstaff – które potrafi przeistaczać się w różne bronie. Wobec nadmiaru Dark Eco w obszarze zwiedzanym w tej odsłonie serii Jak posiada też specjalne moce. Można je dodatkowo modyfikować wykorzystując inne znalezione typy Eco. Dzięki temu otrzymujemy dostęp do takich zdolności jak Rocket Jump (potężny skok) czy Construct Power (tworzenie platform).
Ważnym aspektem gry jest oczywiście duża porcja dobrego humoru. Niejednokrotnie słuchamy zabawnych dialogów i oglądamy komiczne wydarzenia. Całość została opracowana w specyficznej, bajkowej i bardzo kolorowej oprawie wizualnej, która na pewno przypadnie do gustu wielu graczom.
Autor opisu gry: Szymon Liebert
Platformy:
PlayStation 2 3 listopada 2009
PlayStation Portable 3 listopada 2009
PlayStation 4 19 marca 2024
PlayStation 5 19 marca 2024
Producent: High Impact Games
Wydawca: Sony Interactive Entertainment
7GIER
Seria platformowych gier akcji, uznawana za „duchowego spadkobiercę” cyklu Crash Bandicoot. Marka stworzona została przez studio Naughty Dog przy wsparciu wydawniczym firmy Sony Computer Entertainment.
Przedstawiciele Sony Computer Entertainment America ujawnili, że zestaw Jak and Daxter Collection jest obecnie w produkcji. Dalsze informacje zostaną ujawnione w niedługim czasie.
gry
Mateusz Kądziołka
10 listopada 2011
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: rozpoczęto prace nad łatką do pcetowego Operation Flashpoint: Dragon Rising, data premiery Jak and Daxter: The Lost Frontier i jedenastego dodatku do EVE Online, demo Guitar Hero 5 w ofercie Xbox Live i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
12 października 2009
Wymagania sprzętowe gry Jak and Daxter: Zaginiona Granica:
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci 8 MB
PlayStation Portable
Wspiera:
karta pamięci 32 MB
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 548 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Butryk89
Ekspert
2018.05.22
Mergan Chorąży
Czy wersja PS5 posiada polski dubbing Cezarego Pazury?
Marco_zeglarz Junior
Przeszedłem wcześniej tę grę na PSP, podobała mi się, więc cieszę się że po latach jestem w stanie ograć ją ponownie.
Należy jednak pamiętać że jest to najbardziej jałowy port jaki ostatnio widziałem. Dosłownie, to wygląda tak że cały kod gry został przekopiowany nie zmieniając absolutnie nic, co widać po teksturach "światła" gdzie na PSP robiło klimat a tutaj dość denerwuje bo okazuje się że emitowanie świateł przez obiekty to nic innego jak "wisząca firanka". Cieszy jednak dodanie opcji (systemowo, nie w grze) dodania prawego drążka żeby dublował określone przyciski, np. L i R, co przy ruchu kamerą jest całkiem wygodne, oraz trofeów (miło będzie uzyskać platynkę)
Forma podania nam tego portu, skłania do wiary że Sony kombinuje z tą opcją udostępniania starych tytułów i w przyszłości będzie ich więcej, np. Daxter, LBP w wersji PSP, oraz cała reszta tytułów ekskluzywnych tylko dla PSP
Haskeusz Junior
Bawiłem się z tą grą fenomenalnie polecam każdemu fabuła nie najgorsza grafika piękna jak na psp i także świetny humor daxtera