Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Jak to działa Technologie - Hardware

Denuvo - czy to naprawdę DRM z piekła rodem?

Barx, 23 maja 2019, 08:32

Przyglądamy się technologii opracowanej przez austriacką firmę Denuvo Software Solutions, która praktycznie od początku swojego istnienia skupia na sobie uwagę graczy komputerowych – niestety niekoniecznie za solidność działania.

Dlaczego w grach znikają ciała wrogów?

Mateusz Araszkiewicz, 28 marca 2019, 10:43

Ciała wrogów w grach znikają. Dlaczego? Co szkodzi grze martwe truchło? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Oczy a granie | Jak dbać o oczy przy komputerze?

Zelek, 28 lutego 2019, 10:30

Często słyszymy, że od przesiadywania przy komputerze oślepniemy. Jest w tym ziarnko prawdy, warto więc nauczyć się, jak dbać o swoje oczy; przy okazji można poznać i docenić niezwykłe zdolności naszego narządu wzroku.

Co kryją pliki zapisu gry?

Mateusz Araszkiewicz, 21 stycznia 2019, 22:23

Co się dzieje, gdy klikasz napis "save game" albo "zapisz grę"? Co się kryje w utworzonych wtedy plikach?

Ewolucja wybuchających beczek - eksplozje w grach

Christoph Liedtke (gamestar.de), 12 października 2018, 10:11

Eksplozje w grach komputerowych przeszły prawdziwą ewolucję: od kilkudziesięciu pikseli, aż do finezyjnych efektów cząsteczkowych. W artykule przedstawiamy przegląd tytułów, które miały do zaoferowania najpiękniejsze naszym zdaniem wirtualne wybuchy.

Od Comanche do Wiedźmina i Kingdom Come – roślinność w grach 3D na przestrzeni lat

Christoph Liedtke (gamestar.de), 27 września 2018, 10:02

Drzewa, krzewy i trawy: krajobrazy pozbawione wszelkiej roślinności wydają się obce i sztuczne. Nic więc dziwnego, że deweloperzy od zawsze próbowali ulepszać wygląd flory w grach.

Czemu zmiana ustawień grafiki wymaga restartu gry?

Kacper Pitala, 24 września 2018, 10:26

Często w grach pojawia się sytuacja, gdy przy zmianie ustawień graficznych, musimy restartować program. Z czego wynika taka konieczność?

Czym jest ray tracing? – śledzenie promieni a rasteryzacja

Nils Raettig (gamestar.de), 5 września 2018, 09:24

Ray tracing zagościł na naszych ustach, gdy Nvidia zaprezentowała nowe karty graficzne z rodziny RTX. Ale czym on tak właściwie jest? Jakie korzyści przynosi graczom? I ile trzeba za niego zapłacić?

Ewolucja grafiki 3D na przestrzeni lat – historia rozwoju tekstur w grach

Christoph Liedtke (gamestar.de), 28 sierpnia 2018, 11:20

Tekstury w dalszym ciągu pozostają jednym z najważniejszych aspektów grafiki 3D. W tym artykule pragniemy przybliżyć najistotniejsze gry, które wyróżniły się pod tym względem.

50 lat minęło… – historia Intela od roku 1968 po dzień dzisiejszy

Georg Wieselsberger (gamestar.de), 8 sierpnia 2018, 10:14

Założony w 1968 roku Intel dokonał rewolucji na rynku technologicznym dzięki swoim mikroprocesorom. Prześledźmy rozwój tej firmy na podstawie najważniejszych modeli.

Dlaczego loadingi są takie DŁUGIE?

Jordan Dębowski, 6 lipca 2018, 12:10

Program przygotowany we współpracy z firmą ASUS oraz NVIDIA. Graliśmy na laptopie ASUS ROG G701VIK: Procesor: Intel Core i7-7820HK Pamięć: 64 GB Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1080

Jak naprawdę wyglądają włosy w grach

Redakcja tvgry.pl, 22 czerwca 2018, 15:10

Kacper przygląda się sprytnym sztuczkom, które pozwalają trójwymiarowym włosom wyglądać realistycznie, mimo że zamiast setek tysięcy jest ich wiele razy mniej.

Ray tracing - czy taka grafika czeka nas już niedługo?

Kacper Pitala, 4 kwietnia 2018, 22:38

Czy śledzenie promieni to przyszłość grafiki w grach wideo?

Czym jest ray tracing – technologia światła i cieni?

ElMundo, 27 marca 2018, 14:37

Producenci kart grafiki wystąpili ostatnio z nowym rozwiązaniem, mającym zaserwować graczom niespotykaną do tej pory jakość światła i cieni. Mowa o ray tracingu – technologii, która ma pozwolić na generowanie fotorealistycznej oprawy wizualnej w grach.

Ile gry zmieści się w 180 MB?

Mateusz Araszkiewicz, 11 marca 2018, 18:00

Jedna z najlepszych gier na start 2018 roku. Niepozorna, niewielka, ale też nie powinniście jej przegapić.

Jak będą wyglądać gry za 5 lat?

Gambrinus, 22 lutego 2018, 09:56

Postęp technologiczny przynosi nową jakość w grach co kilka lat. Co czeka nas w najbliższej przyszłości? Tego dowodzą chociażby dema technologiczne popularnych silników graficznych.

Czy w strzelanki da się grać na padzie?

Kacper Pitala, 20 listopada 2017, 15:41

Jak twórcy gier sprawili, że FPSy stały się grywalne na konsolach? Jakim cudem pad nadaje się do grania w strzelanki, mimo mniejszej precyzji niż mysz komputerowa?

Technologie z ekranów startowych - czym są Havok, Bink, Wwise?

Kacper Pitala, 12 marca 2017, 16:29

Materiał przygotowany we współpracy z firmą ASUS. Uruchamiasz grę, widzisz wirujące efektownie logotypy wydawców i twórców, a następnie prostą planszę pełną znaków towarowych. Wśród nich nazwy, które gracze mogą kojarzyć: Havok, Bink Video, Wwise, Speedtree, PhysX, Simplygon i inne. Do czego właściwie służą? Czemu pojawiają się w tak dużej liczbie różnych gier?

Jak powstają dźwięki z gier komputerowych?

Redakcja tvgry.pl, 10 listopada 2016, 17:08

Grafika, muzyka, dubbing - to oczywiste pola do analizy przy tym, jak gry wpływają na nasze zmysły. Rzadziej zastanawiamy się nad tym, jak nagrywa się dźwięk wydawany przez broń czy fikcyjnego stwora. I właśnie o projektowaniu dźwięku, czyli sound designie, opowiada dzisiaj Fanggotten.

Nadchodzi kolejna graficzna rewolucja - czym jest HDR?

Kacper Pitala, 1 listopada 2016, 21:28

HDR, czyli High Dynamic Range, to technologia która niedawno zawitała do marketingowych słowników na całym świecie. Nowe konsole wspierają HDR i twierdzą, że oferuje najwyższej jakości piksele. Czy jest na co czekać? Jak ma się HDR to 4K? Co to znaczy, że dostajemy 10-bitów koloru i realistyczny kontrast? Oto, co ma do powiedzenia Kacper Pitala o tej technologii wykorzystywanej m.in. w PlayStation 4 PRO.