Sprzedaż filmów na płytach spadła o połowę w ciągu 5 lat

Raport THEME przygotowany przez organizację Motion Picture Association of America dowodzi, że fizyczne nośniki z biegiem lat cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. Klienci stawiają na streaming – usługi tego typu są już popularniejsze od telewizji kablowej.

futurebeat.pl

Bartosz Świątek

Płyty Blu-ray powoli odchodzą do lamusa. - Sprzedaż filmów na płytach spadła o połowę w ciągu 5 lat - wiadomość - 2019-04-15
Płyty Blu-ray powoli odchodzą do lamusa.

Zgodnie z informacjami zawartymi w raporcie Theatrical Home Entertainment Market Environment (w skrócie THEME) stworzonym przez organizację Motion Picture Association of America (MPAA), wpływy ze światowej sprzedaży płyt Blu-ray i DVD spadły w ciągu ostatnich pięciu lat o 48%, z 25,2 mld dolarów w 2014 roku do 13,1 mld dol. w 2018 r.

Wspomniany spadek wcale nie oznacza jednak, że użytkownicy wydają mniej pieniędzy na domowe treści rozrywkowe (statystyki nie obejmują gier – jedynie filmy, seriale, programy itp.). Wręcz przeciwnie – rynek urósł w ciągu roku o 16% i jest obecnie wart 55,7 mld „zielonych”. To o 7,6 mld dol. więcej niż 12 miesięcy wcześniej (dla porównania, w 2014 r. globalnie wydano na rozrywkę 40,9 mld dol.).

Wydatki na „domową rozrywkę” na przestrzeni lat. Źródło: raport THEME, MPAA.
Wydatki na „domową rozrywkę” na przestrzeni lat. Źródło: raport THEME, MPAA.

Motorem napędowym wzrostu jest rosnąca popularność usług streamingowych, które pokonały w zeszłym roku ważną barierę psychologiczną. Na świecie jest już 613,3 mln użytkowników subskrypcji tego typu (o 27% więcej niż rok wcześniej) i po raz pierwszy jest to liczba wyższa od tej obrazującej abonentów telewizji kablowej (556 mln, spadek o 2%). Kablówki i TV satelitarna wciąż generują jednak zdecydowanie wyższe przychody – odpowiednio 118 i 100 mld dolarów. Streaming plasuje się dopiero na trzecim miejscu (40 mld dol.).

Eksperci spodziewają się dalszych wzrostów na rynku usług streamingowych – szczególnie, że w niedługim czasie zauważalnie się on powiększy, w związku z uruchomieniem subskrypcji, takich jak Apple TV Plus czy Disney+.

  1. MPAA – raport THEME
Podobało się?

17

Tanie figurki z gry Fortnite w sklepach sieci Biedronka

Następny
Tanie figurki z gry Fortnite w sklepach sieci Biedronka

Gra o tron - wystartował 8. sezon serialu HBO

Poprzedni
Gra o tron - wystartował 8. sezon serialu HBO

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
21

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl