HTC Vive - prezentacja bezprzewodowego modelu w tym roku
Firmy Valve i Quark VR pracują nad bezprzewodową wersją HTC Vive. Urządzenie wykorzystywać ma specjalny gadżet podpinany do gogli oraz transmiter, który można schować w kieszeni.
Jedną z największych wad obecnie dostępnych gogli rzeczywistości wirtualnej jest okablowanie. Zarówno Oculus Rift, jak i HTC Vive wymagają podpięcia sprzętu pod komputer, co niestety wiąże się z przewodami ciągnącymi się po pokoju. Różni producenci zamierzają sobie poradzić z tym problemem w różny sposób. Firma AMD zapowiedziała w marcu bieżącego roku Sulon Q – w pełni samodzielne urządzenie łączące w jedno technologie VR i rzeczywistości rozszerzonej. Niedawno Intel ujawnił Project Alloy, również niepotrzebujący do działania komputera czy konsoli. Z kolei Valve postanowiło pójść w inną stronę.
Jak czytamy w serwisie ShackNews, właściciel Steama nawiązał współpracę z firmą Quark VR, by stworzyć bezprzewodową wersję HTC Vive. Prace trwają od kilku miesięcy i producenci są już blisko momentu, w którym będą mogli zaprezentować swoje rozwiązanie. To opierać ma się na wyprodukowaniu niewielkiego gadżetu podpinanego do gogli oraz transmitera, który można schować np. w kieszeni. System wykorzystywać będzie sieć Wi-Fi, co związane jest z dodatkowymi opóźnieniami w przesyłaniu danych, ale ponoć twórcy całkiem nieźle radzą sobie z tym problemem i jesienią doczekamy się prezentacji prototypu. Data premiery urządzenia nie jest znana.

- gogle rzeczywistości wirtualnej;
- zadebiutowały w kwietniu bieżącego roku;
- kosztują niecałe 900 euro;
- Valve i Quark VR pracują nad bezprzewodową wersją urządzenia.
HTC Vive oficjalnie zadebiutowało na początku kwietnia bieżącego roku. Sprzęt, choć bardzo drogi (899 euro), już przed premierą okazał się całkiem sporym sukcesem, gdyż w dziesięć minut po wystartowaniu z przedsprzedażą, rozeszło się 15 tysięcy egzemplarzy urządzenia.
Gogle wyposażone są w ekrany o łącznej rozdzielczości 2160x1200 pikseli i odświeżaniu 90 Hz. Ponadto sprzęt posiada wiele czujników, wspomaganych przez stacje śledzące ruchy. Zestaw uzupełniają dwa kontrolery. Należy jednak pamiętać, że samo posiadanie HTC Vive nie wystarcza do zabawy, gdyż potrzeba jeszcze komputera spełniającego minimalne wymagania sprzętowe (procesor Intel i5-4590, karta grafiki NVIDIA GeForce GTX 970 i 4 GB pamięci RAM).
Komentarze czytelników
zanonimizowany847542 Generał
Ale Hydro ma Oculusa przeciez. To znaczy tak twierdzi...
zanonimizowany146624 Legend
Jak wszystko pójdzie dobrze to niedługo będę mógł dokładniej przetestować Vive'a (niż dotychczas. O Rifcie wiem już wszystko.... Chyba :E Z rację, że jest mój zdążyłem przetestować na nie rzeczy, których dam się nie spodziewałem i nie mam na myśli tylko "contentu" ;)). Wtedy dopiszę jego porównanie z Riftem do recki i na pewno się ukaże. Jeszcze trochę :p
.:Jj:. Legend

Pomijając kwestię softu, to z tego co widziałem największe bolączki obecnej technologii to
a) przewody
b) setup i wielkość 'obszaru roboczego'. Ale tutaj niewiele się da zrobić. A dla 'siedzących' gier chyba niewiele osób kupiło by vr.
Nawet przy większych mieszkaniach trudno na dłuższy okres wygospodarować spory kwadrat, gdzie nie będzie przeszkód w poruszaniu się. Może kwestia czujników też będzie poprawiona niedługo.
Mati-suchy Junior
Panowie proszę o pytania odnośnie HTC Vive??
W pracy bawię się tym od miesiąca i już trochę poznałem to urządzenie. Mam dostęp do 6 zestawów.
zanonimizowany146624 Legend
Największa bolączka obu to rozdzielczość. Nadal mimo wszystko za mała, choć zdarzają się tytuły, w których tej "małości" nie widzimy nawet przez ułamek sekundy (Minecraft, Lucky's tale, Chronos)