Sulon Q - AMD zapowiedziało samodzielne gogle VR / AR

Firmy Sulon Technologies i AMD zapowiedziały Sulon Q - gogle łączące w jedno technologie rzeczywistości wirtualnej i rzeczywistości rozszerzonej. Sprzęt ma być w pełni samodzielny i nie będzie wymagać do działania komputera ani konsoli.

futurebeat.pl

Kamil Zwijacz

Firma Sulon Technologies połączyła siły z koncernem AMD, by wspólnie opracować nowe gogle wirtualnej rzeczywistości nazwane Sulon Q. W odróżnieniu od konkurencyjnych rozwiązań pokroju Oculus Rifta i HTC Vive, nowy gadżet będzie posiadał także funkcje rzeczywistości rozszerzonej. Urządzenie zaprezentowano na powyższym zwiastunie oraz opisano w tym miejscu, więc warto nieco rozwinąć temat.

Przede wszystkim sprzęt będzie posiadał wszystko, co potrzeba. Oznacza to, że nabywcy nie będą musieli martwić się o porządny komputer, który spełni wymagania gadżetu. Mało tego, producenci zapewniają, że ich urządzenie pozbawione będzie dodatkowych stacji śledzących ruchy, kontrolerów itd. Wystarczy, że założymy „hełm” na głowę i zagłębimy się w wirtualny świat. Wszystko to dostępne ma być dzięki zastosowanym podzespołom. Sulon Q wyposażony będzie w procesor AMD FX-8800P i kartę grafiki Radeon R7, współpracujące ze sobą dzięki architekturze Heterogeneous System Architecture (HSA). Rozwiązanie to zapewniać ma grafikę rodem z konsol, wyświetlaną na ekranie OLED o rozdzielczości 2560x1440. Ponadto Sulon Q obsługiwać będzie biblioteki DirectX 12 i Vulkan.

Sulon Q będzie samodzielnym urządzeniem. - Sulon Q - AMD zapowiedziało samodzielne gogle VR / AR - wiadomość - 2016-03-15
Sulon Q będzie samodzielnym urządzeniem.
Sulon Q w skrócie:
  • Gogle VR / AR od firm AMD i Sulon Technologies
  • Wyposażone będą we własny procesor, kartę grafiki i inne podzespoły, dzięki czemu nie będą wymagać podłączenia do komputera / konsoli
  • Premiera urządzenia odbędzie się późną wiosną bieżącego roku
  • Cena nie jest jeszcze znana

Połączenie technologii VR i AR odbywać ma się dzięki Spatial Processing Unit, która umożliwi natychmiastowe przechodzenie ze świata rozszerzonego (rzeczywistość rozszerzona) do wirtualnego (wirtualna rzeczywistość). Jednostka ta odpowiadać będzie też za rozpoznawanie ruchów. Natomiast poruszanie się po cyfrowych światach nie będzie ograniczane przez kontrolery i wielkość pomieszczenia, gdyż twórcy Sulon Q wykorzystają „percepcyjne sztuczki”, ale szczegóły na ten temat nie są znane.

Jednocześnie warto wspomnieć o udźwiękowieniu. W goglach zostanie zastosowana technologia AstoundSound, zapewniająca ponoć niesamowite doznania. Urządzenie wyposażone będzie też w mikrofony z podwójną redukcją szumów do komunikowania się z innymi graczami.

Zapowiada się kawał porządnego sprzętu. Premiera prawdopodobnie odbędzie się późną wiosną bieżącego roku. Niestety nie poznaliśmy jeszcze ceny Sulon Q, choć można śmiało zakładać, że będzie to najdroższe tego typu urządzenie na rynku.

Sulon Q ma oferować grafikę rodem z najnowszych konsol. - Sulon Q - AMD zapowiedziało samodzielne gogle VR / AR - wiadomość - 2016-03-15
Sulon Q ma oferować grafikę rodem z najnowszych konsol.
Sulon Q - AMD zapowiedziało samodzielne gogle VR / AR - ilustracja #3
Sulon Q - AMD zapowiedziało samodzielne gogle VR / AR - ilustracja #4
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
27

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2016-03-15
11:51

TheLastJedi Konsul

To będzie miało jakiś dysk twardy, jakiś OS? Jak na to będziemy wgrywać soft?

Komentarz: TheLastJedi
2016-03-15
13:04

kaszanka9 Legend

kaszanka9
😁

LOL, niezła ściema, ale bajeczki.

I kto niby będzie na to robił gry?

Przecież ten SoC robi w cs go 40 fps w 1080, a gdzie tu 2K w jakości minimum konsolowej i 60 fps...

Komentarz: kaszanka9
2016-03-15
14:32

HitStuntman Chorąży

😁

Ludzie narzekają na ceny vr, a amd wypuszcza jeszcze droższe gogle z wbudowanymi podzespołami, kamerą i innymi bajerami XD
Swoją drogą pokemon go byłoby zajebistym tytułem startowym na te gogle...

Komentarz: HitStuntman
2016-03-15
16:48

zanonimizowany146624 Legend

Wszystko fajnie, ale jak to będzie technicznie możliwe, że odpalam sobie dowolną grę i mam ją w VR bez żadnych sterownków na PC, konsolach, telefonie itd ?

Komentarz: zanonimizowany146624
2016-03-15
17:15

Lothers Senator

Lothers

I znowu fragmentacja rynku, nic z niczym niekompatybilne i gry na wyłączność. Czyli, żeby zagrać we wszystko potrzebne będą wszystkie modele. Idiotyzm do kwadratu. Powinni opracować jeden standard i wszystkie firmy oraz developerzy powinni go wspierać. Wtedy się upowszechni, w innym wypadku nigdy.

Komentarz: Lothers

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl