Niedopracowanie gier zwalimy na AI. Boty zastąpią testerów

Google opatentowało pomysł na wykorzystanie AI do zautomatyzowanego testowania gier. Ma to przyczynić się do zlikwidowania problemu z wypuszczaniem do sprzedaży niedopracowanych tytułów.

nauka
Damian Miśta29 marca 2023
4
Źrodło fot. James Harrison | Unsplash.
i

Sztuczna inteligencja znajdzie nowe zastosowanie przy produkcji gier. Niebawem zacznie się zajmować testowaniem gier.

Google chce zastąpić testerów AI

Google prawdopodobnie zaciera ręce z myślą o planie mającym uszczuplić zespoły odpowiedzialne za zapewnienie odpowiedniej jakości programów przed ich wydaniem. Gigant z Mountain View opatentował projekt o nazwie „Efficient Gameplay Training For Artificial Intelligence”, który zakłada korzystanie z usług AI do testowania nadchodzących produkcji.

Proces zapewnienia jakości przy użyciu AI miałby być zautomatyzowany i znacznie efektywniejszy w porównaniu z usługami, w których zatrudnia się ludzi jako testerów. Opis patentu wskazuje, że testowanie gier staje się coraz trudniejsze – co oczywiście wprowadza wymóg znalezienia wydajniejszych rozwiązań.

AI na stałe zagości w branży gier

Konieczność opracowania nowego sposobu została uargumentowana tym, że aktualnie premiery gier są opóźniane, a tytuły często wychodzą niedopracowane, ponieważ zespoły testerów potrzebują dużo czasu na samodzielne sprawdzenie różnych aspektów gry. Wiąże się to z m.in. wielokrotnym ogrywaniem tytułów od początku do końca, a to niekoniecznie przekłada się na odkrycie wszystkich błędów.

Niedopracowanie gier zwalimy na AI. Boty zastąpią testerów - ilustracja #1
AI nie może narzekać na brak pracy. Źródło: Unsplash | Andrea De Santis.

Mimo wszystko, tego typu doniesienia nie są równoważne ze zlikwidowaniem wszystkich stanowisk odpowiedzialnych za testowanie jakości gier. Sztuczna inteligencja prawdopodobnie jeszcze przez długi okres będzie pełnić funkcję wspomagającą twórców oraz wymagać dodatkowej kontroli ze strony ludzi. To natomiast sprawia, że w najbliższym czasie może nie zmniejszyć się liczba miejsc pracy w tym sektorze.

To nie jedyny projekt zakładający zautomatyzowanie prac w sektorze gier komputerowych. Przykładowo Unity Technologies wprowadzi narzędzie generujące obiekty do gier, a Ubisoft oszczędzi sobie pracy na pisaniu dialogów. Zmiany są w zasadzie nieuniknione i tylko czas pokaże, co przyniosą.

Damian Miśta

Damian Miśta

Na GRYOnline.pl udziela się od lipca 2022 roku. Najczęściej publikuje artykuły o nowinkach w świecie technologii ze względu na zainteresowanie sprzętem elektronicznym i zmieniającą się rzeczywistością, jednak zdarza mu się również podejmować tematy związane z grami i filmami. Poza tym chętnie wybiera się w podróż do minionych epok. Do gier i pisania ciągnęło go od młodych lat, więc kończył różne tytuły, żeby je później amatorsko recenzować. Zna wszystkie zakamarki Khorinis, a serię przygód Indiany Jonesa powtarzał wiele razy.

iCloud dla Windows. Opisujemy możliwości

iCloud dla Windows. Opisujemy możliwości

Duża wpadka amerykańskiej policji. Przyczyniła się do niej aplikacja Apple

Duża wpadka amerykańskiej policji. Przyczyniła się do niej aplikacja Apple

Fani muzyki wracają do starszych rozwiązań. Sprzedaż winyli ponownie wyższa od płyt CD

Fani muzyki wracają do starszych rozwiązań. Sprzedaż winyli ponownie wyższa od płyt CD

Pamięć GDDR7 naprawdę jest tak szybka, jak zapowiadano. Samsung opublikował specyfikację

Pamięć GDDR7 naprawdę jest tak szybka, jak zapowiadano. Samsung opublikował specyfikację

Gracze pecetowi w końcu polubią się z Xbox Cloud Gaming. Nadchodzi wsparcie dla klawiatury i myszy

Gracze pecetowi w końcu polubią się z Xbox Cloud Gaming. Nadchodzi wsparcie dla klawiatury i myszy