Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

PlayStation VR - Gry Zręcznościowe

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku zręcznościowe o tematyce PlayStation VR ułożone według popularności.

Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.

Po premierze 24 Przed premierą 1
Zręcznościowe
PlayStation VR
PC
PC Windows
WWW
PlayStation
Sony PlayStation 5
Sony PlayStation 438
Sony PlayStation 3
Sony PlayStation 2
Sony PlayStation 1
PlayStation Portable
PlayStation Vita
Xbox
Microsoft Xbox Series X
Microsoft XBOX ONE
Microsoft Xbox 360
Microsoft Xbox
Mobile
Android
Apple iOS
Windows Phone
Nintendo
Nintendo Switch
Nintendo Wii
Nintendo DS
Nintendo Wii U
Nintendo 3DS
Game Boy Advance
Nintendo GameCube
WIĘCEJ
MNIEJ
Dreams
Dreams

Zręcznościowe 14 lutego 2020

Nietypowy sandbox, za powstanie którego odpowiada znane z serii LittleBigPlanet studio Media Molecule. Akcja Dreams toczy się w świecie tytułowych snów, które tworzone są przez samych graczy. W zależności od inwencji użytkowników, w produkcji znajdziemy bardzo zróżnicowane rodzaje wyzwań oraz elementy wielu różnych gatunków gier, takie jak eksploracja, walka, rozwiązywanie zagadek, a nawet sekwencje wyścigowe. Całości towarzyszą oczywiście specjalne narzędzia, służące do tworzenia autorskiej zawartości. Twórcy ze studia Media Molecule postawili na intuicyjny system sterowania, który pozwala graczom błyskawicznie tworzyć nawet wysoce rozbudowane światy.

PS4

Beat Saber
Beat Saber

Zręcznościowe 20 listopada 2018

Beat Saber to niecodzienna gra rytmiczna przypominająca połączenie Guitar Hero z Fruit Ninja i Gwiezdnymi wojnami. Podczas zabawy w rytm muzyki kroimy kolorowe kostki mieczami świetlnymi. Gra wykorzystuje gogle VR.

PCPS4

Rigs: Mechanized Combat League
Rigs: Mechanized Combat League

Zręcznościowe 13 października 2016

Pierwszoosobowa strzelanina autorstwa studia Guerrilla Games, przeznaczona na konsole PlayStation 4 i zestawy rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Akcja Rigs: Mechanized Combat League rozgrywa się w przyszłości, a gracze biorą udział w tytułowych, futurystycznych zawodach sportowych, zasiadając w kokpitach opancerzonych mechów i walcząc między sobą na specjalnych arenach. W ogólnych założeniach rozgrywka stanowi połączenie strzelaniny typu Arena FPS z koszykówką. Uczestnicy meczu walczą z przeciwnikami o punkty, zdobywane za przeskakiwanie w odpowiednim momencie przez wielką obręcz. Aby jednak dopiąć celu, należy za pomocą dostępnych broni torować sobie drogę do bramki, jednocześnie utrudniając rywalom drogę do własnej. Do dyspozycji graczy oddano 20 rodzajów szybkich i zwinnych mechów, z których każdy dostosowany jest do nieco innego stylu rozgrywki. Całość oferuje kampanię single player, jednak sedno zabawy stanowią tu głównie potyczki wieloosobowe.

PS4

Bound
Bound

Zręcznościowe 16 sierpnia 2016

Eksperymentalna trójwymiarowa platformówka z abstrakcyjnym i intrygującym światem. Bound jest trzecim projektem polskiego studia Plastic, mającego na koncie mroczną przygodówkę Datura i artystyczną grę logiczną Linger in Shadows. Podobnie jak tamte produkcje, Bound zostało przygotowane wyłącznie z myślą o konsoli Sony PlayStation 4 i powstało we współpracy ze studiem Sony Santa Monica (seria God of War). Bound to trudna do sklasyfikowania gra, której najbliżej do trójwymiarowej platformówki. Rozgrywka kładzie spory nacisk na zagadki logiczne, rozwiązywane wspólnie z innymi graczami. W kreacji świata przedstawionego twórcy czerpali inspiracje ze sztuki abstrakcyjnej z początków XX wieku, co widać po żywych, kontrastujących ze sobą kolorach oraz prostych geometrycznych bryłach, z których zbudowane są środowiska. Dodatkowo pewne elementy świata są generowane proceduralnie. Przy przygotowaniu animacji ruchu postaci korzystano z techniki motion-capture z udziałem Marii Udod, profesjonalnej rosyjskiej tancerki.

PS4

Rick and Morty: Virtual Rick-ality
Rick and Morty: Virtual Rick-ality

Zręcznościowe 20 kwietnia 2017

Pierwszoosobowa gra zręcznościowa zrealizowana w oparciu o licencję przeznaczonego dla dorosłych, prześmiewczego serialu Rick and Morty. Tytuł został opracowany przez niezależne studio Owlchemy Labs, a nad jego stworzeniem czuwali twórcy oryginału, wśród których nie mogło zabraknąć Justina Roilanda. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowych bohaterów i w ich skórze trafiamy do znanych z serialu lokacji, gdzie możemy bawić się szalonymi wynalazkami Ricka. Na realizację czeka tu szereg zadań (możliwych do wykonania na rozmaite sposoby, z wykorzystaniem unikalnych właściwości różnorodnych przedmiotów). Pomimo że centralny punkt gry stanowi laboratorium, w toku przygody otwieramy portale prowadzące na obce planety oraz do innych wymiarów. Rick and Morty Simulator: Virtual Rick-ality powstało z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości i dedykowanych kontrolerach ruchowych. Choć komiksowa oprawa graficzna prezentuje się przyjemnie dla oka, największe wrażenie robi zaawansowany silnik fizyczny, odpowiadający za zachowanie poszczególnych przedmiotów wchodzących między sobą w zwariowane interakcje.

PCPS4

Lethal VR
Lethal VR

Zręcznościowe 8 listopada 2016

Dzieło zespołu Three Fields Entertainment, powołanego do życia przez założycieli legendarnego studia Criterion Software. Tym razem mamy do czynienia z pierwszoosobową zręcznościówką opracowaną z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. W trakcie zabawy wcielamy się w kandydata na agenta FBI, który zostaje poddany rozmaitym próbom mającym sprawdzić jego umiejętności władania bronią białą i palną. Na potrzeby gry przygotowano pięć rodzajów misji, w których: staramy się jak najszybciej wystrzelić z pistoletu (Quick Draw); rzucamy małymi nożami w okrągłe tarcze (Knife Throw); eliminujemy cele przy pomocy broni palnej (Sharpshooter oraz Rapid Fire); a także walczymy z przestępcami, starając się jednocześnie unikać prowadzonego przez nich ostrzału (Combat). Nasze poczynania w Lethal VR podlegają ocenie, którą można się pochwalić na sieciowej tablicy wyników. Na osobną wzmiankę zasługuje bogata w szczegóły warstwa wizualna, korzystająca z technologii Unreal Engine 4 oraz z zaawansowanego silnika fizycznego, symulującego zachowanie trójwymiarowych obiektów.

PCPS4

Persona 5: Dancing in Starlight
Persona 5: Dancing in Starlight

Zręcznościowe 4 grudnia 2018

Kolejna odsłona spin-offowego cyklu zręcznościowych gier muzyczno-rytmicznych, w których wykorzystywana jest ścieżka dźwiękowa z pełnoprawnych części popularnej serii jRPG-ów Persona firmy Atlus. Mechanika zabawy, podobnie jak wielu innych grach muzycznych, polega na wciskaniu w odpowiednich momentach tych przycisków pada, których symbole pojawiają się na ekranie w rytm odtwarzanej muzyki. Persona 5: Dancing Star Night oferuje kilka wariantów zabawy, w tym zrealizowaną w formie visual novel kampanię fabularną, rozgrywającą się w uniwersum Persony 5. Całość korzysta z silnika i technologii wykorzystanych w piątej pełnoprawnej odsłonie cyklu macierzystego. Na graczy czeka zaś w sumie kilkadziesiąt utworów muzycznych z Persony 5, z których część to remiksy autorstwa zaproszonych do współpracy artystów. Jako bonus deweloperzy przygotowali również kilka zupełnie nowych kompozycji.

PS4PSV

The Playroom VR
The Playroom VR

Zręcznościowe 13 października 2016

Przygotowana przez japoński oddział firmy Sony Computer Entertainment casualowa gra zręcznościowa, stworzona z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Rozgrywka przeznaczona jest głównie do wspólnej zabawy w niewielkim gronie i stanowi w gruncie rzeczy połączenie kilku minigier. W jednej z nich gracz korzystający z hełmu VR wciela się w rolę wielkiego stwora, goniącego pozostałych uczestników zabawy, kontrolujących swe postaci za pomocą padów. Potwór jest bardzo silny i może niszczyć budynki, ale jego pokonanie jest możliwe, o ile gracze będą potrafili ze sobą współpracować. W innych minigrach bawimy się m.in. w kota i myszy czy w łapanie duchów. Podobnie jak większość produkcji wykorzystujących rzeczywistość wirtualną, The Playroom VR nie zachwyca oprawą graficzną i zrealizowany został w prostym, kreskówkowym stylu. Gra oferuje jednak nowatorski sposób zabawy i ciekawe wrażenia z rozgrywki.

PS4

Headmaster
Headmaster

Zręcznościowe 13 października 2016

Przygotowana przez ekipę Frame Interactive gra zręcznościowa na konsolę PlayStation 4 i gogle rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. W grze Headmaster wcielamy się w rolę piłkarza, który ze względu na słabe wyniki został usunięty z drużyny i oddelegowany do tzw. Football Improvement Center, by poprawił umiejętności i odzyskał zaufanie klubu. Zasady rozgrywki są niezwykle proste, a zabawa polega na główkowaniu piłką do celów. Czasami jest to łatwe, gdyż tabliczki z punktami stoją nieruchomo, a kolejne podania otrzymujemy co kilka sekund. Bywa jednak, że musimy wykazać się nie lada refleksem, gdyż kolejne piłki posyłane są w naszą stronę jedna za drugą, bramka chroniona jest przez tablicę albo stoimy tyłem do celu. W każdym z kolejnych wyzwań należy więc sprawdzić się w nieco innych warunkach. Cała zabawa może zaś odbywać się zarówno w trybie single, jak i multiplayer, przez co gra doskonale nadaje się na rozmaite imprezy towarzyskie.

PCPS4

Humanity
Humanity

Zręcznościowe 2021

Gra zręcznościowo-logiczna, w której kontrolujemy tłumy ludzi na różnorodnych mapach. Humanity zostało opracowane przez firmę Tha i studio Enhance, w którego portfolio można znaleźć między innymi gry Tetris Effect oraz Rez Infinite.

PS4

Angry Birds VR: Isle of Pigs
Angry Birds VR: Isle of Pigs

Zręcznościowe 7 lutego 2019

Pierwsza gra, która przenosi fundamentalne założenia marki Angry Birds na pole wirtualnej rzeczywistości. Naszym zadaniem jest wystrzeliwanie tytułowych ptaków z procy w taki sposób, by eliminować złowrogie zielone świnie i burzyć konstrukcje dające im schronienie.

PCPS4

Carnival Games VR
Carnival Games VR

Zręcznościowe 28 października 2016

Kolejna odsłona rozwijanej przez studio Cat Daddy Games zręcznościowej serii Carnival Games, stworzona tym razem z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej. Podobnie jak w wypadku poprzednich części cyklu, również i tym razem mamy do czynienia z zestawem kilkunastu minigier zręcznościowych, polegających najczęściej na rzucaniu rozmaitymi przedmiotami oraz strzelaniu do ruchomych celów, choć wśród dostępnych trybów zabawy znalazła się także nieco uproszczona koszykówka czy wspinanie się po ścianie. Oprócz brania udziału w kolejnych zabawach, w Carnival Games VR możemy także przechadzać się po udostępnionej, otwartej lokacji. Element rywalizacji wprowadzają zaś internetowe listy rankingowe, w których walczymy o jak najlepsze wyniki z graczami z całego świata.

PCPS4

The American Dream
The American Dream

Zręcznościowe 14 marca 2018

Humorystyczna gra zręcznościowa, w której zadaniem graczy jest wykonywanie codziennych czynności przy pomocy pistoletów, karabinów i strzelb. The American Dream powstało z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i kontrolerach ruchowych, których wymaga do działania.

PCPS4

Hatsune Miku VR
Hatsune Miku VR

Zręcznościowe 8 marca 2018

Spin-off słynnego cyklu gier muzyczno-rytmicznych, stworzony przez studio Crypton Future Media. Hatsune Miku VR powstało z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i dedykowanych kontrolerach ruchowych, co wymusiło na twórcach wprowadzenie zmian w mechanice rozgrywki.

PCPS4

Monster of the Deep: Final Fantasy XV
Monster of the Deep: Final Fantasy XV

Zręcznościowe 21 listopada 2017

Spin-off gry Final Fantasy XV wydanej w 2016 roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, przeznaczony dla gogli rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Odpowiedzialne za nią studio Square Enix przygotowało swego rodzaju symulator wędkarstwa, w którym bohaterowie podstawki – Noctis Lucis Caelum, Gladiolus Amicitia, Ignis Stupeo Scientia i Prompto Argentum – przemierzają świat Eos w poszukiwaniu tytułowego potwora z głębin. Zabawa w Monster of the Deep: Final Fantasy XV polega oczywiście na łowieniu, więc do naszych obowiązków należy zarzucanie przynęty oraz walka z rybą starającą się zerwać żyłkę. Oprócz tego możemy też skanować jeziora specjalnym urządzeniem, pozwalającym wykrywać warte uwagi stworzenia. Po udanych łowach da się odpocząć przy ognisku i zjeść świeżo przyrządzoną rybę, przy okazji wsłuchując się w rozmowy prowadzone przez postacie.

PS4

Tumble VR
Tumble VR

Zręcznościowe 13 października 2016

Przygotowana przez studio Supermassive Games gra logiczno-zręcznościowa, przeznaczona do zabawy przy pomocy zestawów PlayStation VR. Pod względem rozgrywki Tumble VR jest oryginalną lecz przystępną grą umysłową, w której trafiamy na specjalną arenę, gdzie testowana jest nasza zręczność oraz zdolność logicznego myślenia. Podczas projektowania kolejnych zadań, twórcy gry wykazali się jednak sporą pomysłowością. W trakcie rozgrywki musimy zatem budować mosty i wieże z udostępnionych elementów, a także wysadzać rozmaite konstrukcje itd., a wszystko to wymaga od nas zaangażowania szarych komórek i dużej cierpliwości. W kolejnych wyzwaniach walczymy bowiem o różne odznaczenia, jednak im są one cenniejsze, tym większą zręcznością i pomysłowością musimy się wykazać. Całości towarzyszy dosyć minimalistyczna oprawa graficzna, na którą składają się głównie barwne figury geometryczne oraz okazjonalne efekty specjalne.

PS4

Electronauts
Electronauts

Zręcznościowe 7 sierpnia 2018

Electronauts to utrzymane w futurystycznej konwencji połączenie gry z narzędziem do tworzenia muzyki, powstałe z myślą o goglach VR. Gracz osadzony zostaje w roli DJ-a, który remiksuje utwory różnych wykonawców. Za produkcję odpowiada studio Survios.

PCPS4

Invector
Invector

Zręcznościowe 6 grudnia 2017

Zręcznościowa gra wyścigowo-muzyczna stworzona we współpracy z DJ-em i producentem Timem Berglingiem, znanym szerzej jako Avicii. Podczas rozgrywki muzyka i otoczenie zmieniają się dynamicznie w zależności od naszych poczynań.

PS4

Surgeon Simulator: Experience Reality
Surgeon Simulator: Experience Reality

Zręcznościowe 3 grudnia 2016

Zabawny symulator chirurga, opracowany przez zespół Bossa Studios z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Produkcja jest rozbudowaną o nowe funkcjonalności (większe możliwości obsługi kamery, co pozwala na oglądanie zabiegu z dowolnego kąta) wersją gry Surgeon Simulator z 2013 roku. Gracz przejmuje kontrolę nad tytułowym lekarzem, który ma poważne problemy ze sprawnym operowaniem narzędziami i poruszaniem się. Prowadzi to często do pomyłek w trakcie zabiegów, owocujących przedwczesnym zgonem pacjenta. Zabawa toczy się w zróżnicowanych sceneriach – od szpitalnej sali, przez statek kosmiczny, aż po całkowite ciemności. Surgeon Simulator: Experience Reality charakteryzuje się przyjemną dla oka, kreskówkową oprawą graficzną, dzięki czemu widoki pokroju otwartej klatki piersiowej lub pozbawionego naturalnej osłony mózgu nie napawają obrzydzeniem.

PCPS4

Harmonix Music VR: The Dance
Harmonix Music VR: The Dance

Zręcznościowe 13 października 2016

Przeznaczona do współpracy z goglami rzeczywistości wirtualnej produkcja muzyczna autorstwa studia Harmonix, znanego głównie za sprawą kolejnych odsłon serii Guitar Hero i Rock Band. Harmonix Music VR: The Dance nie stanowi gry w tradycyjnym rozumieniu, a cała zabawa polega tu na specyficznym doświadczaniu muzyki. Podczas rozgrywki trafiamy do lekko surrealistycznego świata, w którym naszym zadaniem jest rozkręcenie niewielkiej imprezy. W tym celu stajemy za konsoletą i wybieramy kolejno odtwarzane utwory, a także ustalamy choreografię postaci, które następnie tańczą na parkiecie. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby samemu dołączyć do zabawy, a nawet wykreować różne wirtualne przedmioty, które następnie będą pulsować w rytm muzyki. Na potrzeby produkcji przygotowano 17 utworów muzycznych, ale podczas zabawy wystarczy podłączyć zewnętrzny nośnik USB, aby cieszyć uszy również piosenkami z własnej audioteki.

PS4

Sprint Vector
Sprint Vector

Zręcznościowe 8 lutego 2018

Stworzona z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i dedykowanych kontrolerach ruchowych pierwszoosobowa gra zręcznościowa studia Survios, będąca swoistą hybrydą platformówki i wyścigów. W grze Sprint Vector wcielamy się w role sportowców biorących udział w tytułowych zawodach, a nad przebiegiem zmagań czuwa tajemniczy Mr. Entertainment, którego dynamiczny komentarz urozmaica kolejne wyścigi. Wybrawszy jednego z dostępnych zawodników, stajemy przed zadaniem pokonania w jak najkrótszym czasie futurystycznego toru przeszkód. Zmagania toczą się w zróżnicowanych sceneriach, takich jak starożytne ruiny, szczyty gór, jaskinie czy ulice miasta przyszłości. Na trasach roi się od rozmaitych przeszkód, które należy pokonać lub ominąć, a także całego szeregu power-upów obejmujących zarówno pułapki pokroju min, jak i broń energetyczną czy chwilowe wspomagacze. Filar rozgrywki stanowią wieloosobowe zmagania dla max. 8 graczy, jednak twórcy przygotowali także zestaw specjalnych wyzwań dla samotników.

PCPS4

Carly and the Reaperman: Escape from the Underworld
Carly and the Reaperman: Escape from the Underworld

Zręcznościowe 19 czerwca 2018

Platformówka przeznaczona przede wszystkim do kooperacyjnej zabawy z goglami VR. W Carly and the Reaperman: Escape from the Underworld gracze przejmują kontrolę nad dziewczynką imieniem Carly i olbrzymim żniwiarzem, którzy przemierzają zaświaty.

PCPS4

PixelJunk VR Dead Hungry
PixelJunk VR Dead Hungry

Zręcznościowe 6 grudnia 2016

Dynamiczna gra zręcznościowa opracowana przez studio Q-Games. Gracz wciela się w pracownika food trucka – jego zadaniem jest przygotowywanie posiłków dla atakujących go hord zombie, gdyż po nakarmieniu na powrót stają się oni ludźmi. W trakcie zabawy akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP) – kiedy stworzone przez nas danie jest już gotowe, rzucamy nim w kierunku jednego z żywych trupów, a on po przemianie w człowieka ucieka nam sprzed oczu. Zmagania przypominają swoisty wyścig z czasem, bowiem z przyrządzaniem posiłków musimy zdążyć, nim zombiaki wyciągną po nas swe ręce. Warto pamiętać o tym, że oprócz szeregowych adwersarzy na naszej drodze stają także przerośnięci bossowie, których „wyleczenie” wymaga przygotowania więcej niż jednego dania. PixelJunk VR Dead Hungry wymaga do działania zarówno gogli wirtualnej rzeczywistości, jak i kontrolerów ruchowych. Grę utrzymano w nieco karykaturalnej stylistyce skutecznie maskującej niedostatki w poziomie detali modeli przeciwników i elementów otoczenia.

PCPS4

SuperHyperCube
SuperHyperCube

Zręcznościowe 13 października 2016

Minimalistyczna gra zręcznościowo-logiczna stworzona przez niezależne studio Kokoromi, w którego składzie znalazł się Phil Fish, autor udanej platformówki Fez. Wśród inspiracji twórcy SuperHyperCube wymieniają filmy science fiction z lat 80-tych, takie jak Tron czy Blade Runner. Rozgrywka opiera się na wykorzystaniu technologii rzeczywistości wirtualnej. Zadaniem gracza jest odpowiednie obracanie trójwymiarowych figur, by zmieściły się w otworach w ścianach, które szybko zbliżają się w jego kierunku. Zabawę rozpoczynamy z pojedynczą kostką, a za każdym razem, gdy z sukcesem przeciśniemy ją przez kolejny panel, dodawane są do niej następne elementy. Ciągle rozbudowywaną figurę możemy obracać swobodnie o 360 stopni, a im większa ona jest, tym lepszy będzie ostateczny wynik punktowy. Zabawa kończy się, gdy nie uda nam się na czas dopasować kształtów. Akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Oprawa graficzna SuperHyperCube jest prosta, ale zarazem jaskrawa i krzykliwa, pełna laserów i retrofuturystycznych efektów. Rozgrywce towarzyszy muzyka elektroniczna.

PS4