PlayStation VR - Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe o tematyce PlayStation VR.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Beat Saber
Zręcznościowe 20 listopada 2018
Beat Saber to niecodzienna gra rytmiczna przypominająca połączenie Guitar Hero z Fruit Ninja i Gwiezdnymi wojnami. Podczas zabawy w rytm muzyki kroimy kolorowe kostki mieczami świetlnymi. Gra wykorzystuje gogle VR.

Dreams
Zręcznościowe 14 lutego 2020
Nietypowy sandbox, za powstanie którego odpowiada znane z serii LittleBigPlanet studio Media Molecule. Akcja Dreams toczy się w świecie tytułowych snów, które tworzone są przez samych graczy. W zależności od inwencji użytkowników, w produkcji znajdziemy bardzo zróżnicowane rodzaje wyzwań oraz elementy wielu różnych gatunków gier, takie jak eksploracja, walka, rozwiązywanie zagadek, a nawet sekwencje wyścigowe.

Moss: Book II
Zręcznościowe 31 marca 2022
Druga część serii platformowo-przygodowych gier akcji na VR. W Moss: Book 2 ponownie opiekujemy się myszą imieniem Quill, która eksploruje niebezpieczne lokacje, rozwiązuje zagadki i walczy z przeciwnikami.

Astro Bot: Rescue Mission
Zręcznościowe 2 października 2018
Gra platformowa, w której wcielamy się w tytułowego Bota próbującego odnaleźć swoich zagubionych przyjaciół. W ASTRO BOT Rescue Mission omijamy pułapki i walczymy z przeciwnikami, korzystając z szerokiego wachlarza broni i gadżetów. Tytuł powstał z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR.

Rez Infinite
Zręcznościowe 13 października 2016
Odświeżona wersja kultowej gry muzycznej z 2001 roku. Rez Infinite dostosowano do obsługi gogli VR, choć możliwa jest również zabawa bez nich. Do znanej z oryginału zawartości dołączył zupełnie nowy obszar, zwany Area X. Zadaniem, jakie czeka na gracza w Rez Infinite, jest usunięcie skutków awarii, której uległa zaawansowana sztuczna inteligencja Eden. Rozgrywka łączy elementy znane z tak zwanych strzelanek na szynach z aspektami gier muzycznych.

Moss
Zręcznościowe 27 lutego 2018
Przygotowana przez firmę Sony trójwymiarowa gra platformowa, zaprojektowana pod kątem zestawów rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Moss zaprasza graczy do bajkowego świata fantasy, w którym tajemniczy kamień powoduje przebudzenie starożytnej istoty. Stawić czoła zagrożeniu próbuje zaś mysia bohaterka imieniem Quill, która wyrusza w niebezpieczną podróż po pełnej zagadek, leśnej krainie oraz rozległych lochach i jaskiniach.

Humanity
Zręcznościowe 16 maja 2023
Gra zręcznościowo-logiczna, w której kontrolujemy tłumy ludzi na różnorodnych mapach. Humanity zostało opracowane przez firmę Tha i studio Enhance, w którego portfolio można znaleźć między innymi gry Tetris Effect oraz Rez Infinite.

Rigs: Mechanized Combat League
Zręcznościowe 13 października 2016
Pierwszoosobowa strzelanina autorstwa studia Guerrilla Games, przeznaczona na konsole PlayStation 4 i zestawy rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Akcja Rigs: Mechanized Combat League rozgrywa się w przyszłości, a gracze biorą udział w tytułowych, futurystycznych zawodach sportowych, zasiadając w kokpitach opancerzonych mechów i walcząc między sobą na specjalnych arenach. W ogólnych założeniach rozgrywka stanowi połączenie strzelaniny typu Arena FPS z koszykówką.

Eagle Flight
Zręcznościowe 18 października 2016
Opracowana przez wewnętrzne studio firmy Ubisoft pierwszoosobowa gra zręcznościowa, zaprojektowana do współpracy z zestawami rzeczywistości wirtualnej. Zgodnie z tytułem gry, pozwala ona wcielić się w rolę orła i zakosztować swobody latania. Akcja Eagle Flight toczy się w bliżej nieokreślonej przyszłości na terenie Paryża, który z jakiegoś powodu został całkowicie porzucony przez ludzi.

Persona 5: Dancing in Starlight
Zręcznościowe 4 grudnia 2018
Kolejna odsłona spin-offowego cyklu zręcznościowych gier muzyczno-rytmicznych, w których wykorzystywana jest ścieżka dźwiękowa z pełnoprawnych części popularnej serii jRPG-ów Persona firmy Atlus. Mechanika zabawy, podobnie jak wielu innych grach muzycznych, polega na wciskaniu w odpowiednich momentach tych przycisków pada, których symbole pojawiają się na ekranie w rytm odtwarzanej muzyki.

Monster of the Deep: Final Fantasy XV
Zręcznościowe 21 listopada 2017
Spin-off gry Final Fantasy XV wydanej w 2016 roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, przeznaczony dla gogli rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Odpowiedzialne za nią studio Square Enix przygotowało swego rodzaju symulator wędkarstwa, w którym bohaterowie podstawki – Noctis Lucis Caelum, Gladiolus Amicitia, Ignis Stupeo Scientia i Prompto Argentum – przemierzają świat Eos w poszukiwaniu tytułowego potwora z głębin.

Lucky's Tale
Zręcznościowe 28 marca 2016
Opracowana przez firmę Playful Corporation barwna platformówka 3D, zaprojektowana do współpracy z goglami rzeczywistości rozszerzonej. W grze wcielamy się w postać sympatycznego liska imieniem Lucky, który przemierza kolorowy świat pełen zróżnicowanych wyzwań oraz przeciwników do pokonania.

Ragnarock
Zręcznościowe 15 lipca 2021
Ragnarock to gra rytmiczna, w której na bębnach wybijamy rytm wikingom wiosłującym przy akompaniamencie muzyki rockowej i metalowej. Bawić możemy się samotnie lub z innymi graczami, podróżując po lokacjach inspirowanych nordyckimi mitami.

Sprint Vector
Zręcznościowe 8 lutego 2018
Stworzona z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i dedykowanych kontrolerach ruchowych pierwszoosobowa gra zręcznościowa studia Survios, będąca swoistą hybrydą platformówki i wyścigów. W grze Sprint Vector wcielamy się w role sportowców biorących udział w tytułowych zawodach, a nad przebiegiem zmagań czuwa tajemniczy Mr. Entertainment, którego dynamiczny komentarz urozmaica kolejne wyścigi.

Persona 3: Dancing in Moonlight
Zręcznościowe 4 grudnia 2018
Persona 3: Dancing in Moonlight należy do pobocznego cyklu gier muzyczno-rytmicznych wykorzystujących ścieżkę dźwiękową z pełnoprawnych odsłon serii Persona. Zabawa polega na wciskaniu przycisków pada w rytm odtwarzanej melodii.

Trover Saves the Universe
Zręcznościowe 31 maja 2019
Pełna abstrakcyjnego czarnego humoru trójwymiarowa gra zręcznościowa od ojców serialu Rick i Morty, przygotowana z myślą o urządzeniach VR (ale niewymagająca ich do działania). Za Trover Saves the Universe odpowiada studio Squanch Games.

Rick and Morty: Virtual Rick-ality
Zręcznościowe 20 kwietnia 2017
Pierwszoosobowa gra zręcznościowa zrealizowana w oparciu o licencję przeznaczonego dla dorosłych, prześmiewczego serialu Rick and Morty. Tytuł został opracowany przez niezależne studio Owlchemy Labs, a nad jego stworzeniem czuwali twórcy oryginału, wśród których nie mogło zabraknąć Justina Roilanda. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowych bohaterów i w ich skórze trafiamy do znanych z serialu lokacji, gdzie możemy bawić się szalonymi wynalazkami Ricka.

Bound
Zręcznościowe 16 sierpnia 2016
Eksperymentalna trójwymiarowa platformówka z abstrakcyjnym i intrygującym światem. Bound jest trzecim projektem polskiego studia Plastic, mającego na koncie mroczną przygodówkę Datura i artystyczną grę logiczną Linger in Shadows. Podobnie jak tamte produkcje, Bound zostało przygotowane wyłącznie z myślą o konsoli Sony PlayStation 4 i powstało we współpracy ze studiem Sony Santa Monica (seria God of War). Bound to trudna do sklasyfikowania gra, której najbliżej do trójwymiarowej platformówki.

Thumper
Zręcznościowe 11 października 2016
Rytmiczna gra akcji stworzona przez niezależne studio Drool. W psychodelicznej oprawie graficznej Thumper dominują chromowane płaszczyzny, a stanowiąca ważny element gry muzyka elektroniczna jest szybka i dynamiczna. Efekty naszych poczynań odzwierciedla towarzyszący zabawie licznik punktów, a następujące po sobie etapy charakteryzują się rosnącym poziomem trudności. Produkcja wykorzystuje gogle wirtualnej rzeczywistości, jednak nie są one niezbędne do zabawy.

The Playroom VR
Zręcznościowe 13 października 2016
Przygotowana przez japoński oddział firmy Sony Computer Entertainment casualowa gra zręcznościowa, stworzona z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Rozgrywka przeznaczona jest głównie do wspólnej zabawy w niewielkim gronie i stanowi w gruncie rzeczy połączenie kilku minigier. W jednej z nich gracz korzystający z hełmu VR wciela się w rolę wielkiego stwora, goniącego pozostałych uczestników zabawy, kontrolujących swe postaci za pomocą padów.

Headmaster
Zręcznościowe 13 października 2016
Przygotowana przez ekipę Frame Interactive gra zręcznościowa na konsolę PlayStation 4 i gogle rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. W grze Headmaster wcielamy się w rolę piłkarza, który ze względu na słabe wyniki został usunięty z drużyny i oddelegowany do tzw. Football Improvement Center, by poprawił umiejętności i odzyskał zaufanie klubu. Zasady rozgrywki są niezwykle proste, a zabawa polega na główkowaniu piłką do celów.

StarDrone
Zręcznościowe 3 lutego 2011
Dwuwymiarowa gra zręcznościowa, w której nawigujemy statkiem kosmicznym przez nieprzyjazną przestrzeń, pełną wrogich i niszczycielskich obiektów.

Lethal VR
Zręcznościowe 8 listopada 2016
Dzieło zespołu Three Fields Entertainment, powołanego do życia przez założycieli legendarnego studia Criterion Software. Tym razem mamy do czynienia z pierwszoosobową zręcznościówką opracowaną z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. W trakcie zabawy wcielamy się w kandydata na agenta FBI, który zostaje poddany rozmaitym próbom mającym sprawdzić jego umiejętności władania bronią białą i palną.

PixelJunk VR Dead Hungry
Zręcznościowe 6 grudnia 2016
Dynamiczna gra zręcznościowa opracowana przez studio Q-Games. Gracz wciela się w pracownika food trucka – jego zadaniem jest przygotowywanie posiłków dla atakujących go hord zombie, gdyż po nakarmieniu na powrót stają się oni ludźmi. W trakcie zabawy akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP) – kiedy stworzone przez nas danie jest już gotowe, rzucamy nim w kierunku jednego z żywych trupów, a on po przemianie w człowieka ucieka nam sprzed oczu.