Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Elementy RPG - Gry Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce elementy RPG na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

X360
elementy RPG
Czas
Akcji26 Zręcznościowe6
Bijatyki
RPG3 Strategiczne2 Przygodowe3
Sportowe
Wyścigi
Symulacje
Logiczne4
Towarzyskie
MMO
Far Cry 4
Far Cry 4

Akcji 18 listopada 2014

Czwarta odsłona niezwykle popularnego cyklu sandboksowych gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zgodnie z polityką koncernu Ubisoft, deweloping tytułu powierzony został kilku wewnętrznym studiom deweloperskim na czele z Ubisoft Montreal i Ubisoft Shanghai. Gracze ponownie mają okazję wcielić się w rolę bohatera, który samotnie musi stawić czoła licznym przeciwnikom i przeszkodom. Z pomocą przychodzi jednak spory arsenał broni palnej i białej. Twórcy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki, pozwalając na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji oraz wykonywaniu zadań. Od strony technicznej Far Cry 4 wykorzystuje potencjał stale rozwijanego silnika Dunia Engine, zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną oraz realistyczną fizykę.

Dying Light
Dying Light

Akcji prace wstrzymane

Utrzymana w konwencji survival horroru gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Techland, znanej chociażby z Dead Island oraz serii Call of Juarez. Gracz wciela się w rolę bohatera, który próbuje przetrwać w ogarniętej epidemią zombie metropolii. Sandboksowa rozgrywka w Dying Light podzielona jest na dwie fazy. Za dnia zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji oraz poszukiwaniu surowców i broni, podczas gdy w nocy należy stawić czoła hordom żywych trupów. Twórcy położyli nacisk na takie elementy jak emocjonująca walka z użyciem rozmaitych rodzajów broni (w tym także produkowanej samodzielnie) oraz pokonywanie przeszkód terenowych w parkurowym stylu. Poza kampanią fabularną trybu jednoosobowego Dying Light oferuje również czteroosobową kooperację za pośrednictwem sieci Internet.

Darksiders II
Darksiders II

Akcji 14 sierpnia 2012

Sequel wydanej w 2010 roku gry akcji Darksiders, autorstwa studia deweloperskiego Vigil Games. Fabuła Darksiders II przedstawia perypetie kolejnego z apokaliptycznych jeźdźców – Śmierci. Bohater spieszy na pomoc swemu bratu – Wojnie, którego oskarżono o przedwczesne wywołanie Apokalipsy. W tym celu protagonista musi udowodnić istnienie spisku i wskrzesić unicestwioną w Ostatecznej Wojnie ludzkość. W stosunku do pierwszej części, twórcy Darksiders II przygotowali znacznie większy i bardziej różnorodny świat, po którym bohater podróżuje w towarzystwie rumaka (Rozpacz) i wrony (Proch). Zabawa skupia się na widowiskowych potyczkach z przeciwnikami, choć w niektórych lokacjach gracz musi również wykazać się umiejętnością rozwiązywania łamigłówek. Zmiany wprowadzone w Darksiders II objęły także oprawę wizualną, która zyskała na widowiskowości.

Far Cry 3
Far Cry 3

Akcji 29 listopada 2012

Trzecia część popularnego wśród graczy cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS). Gra wyprodukowana została przez studio Ubisoft Montreal, któremu pomagały zespoły deweloperskie Ubisoft Shanghai, Ubisoft Reflections i Massive Entertainment. Głównym bohaterem Far Cry 3 jest Jason Brody, którego wakacje zmieniają się w walkę o przeżycie. Na skutek nieszczęśliwego skoku spadochronowego bohater i jego przyjaciele trafiają na wyspę opanowaną przez psychopatycznych piratów. Protagonista musi oswobodzić swoich bliskich z rąk szaleńców i znaleźć sposób powrotu do cywilizacji. Jak przystało na rasowy FPS, rozgrywka obfituje w sekwencje strzeleckie, w trakcie których można posługiwać się różnymi rodzajami broni. Gra pozwala przy tym na dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji, eliminowaniu kolejnych wrogów i wykonywaniu zlecanych zadań.

Darksiders
Darksiders

Akcji 5 stycznia 2010

Trzecioosobowa gra akcji z elementami RPG, której fabułę zainspirowały wydarzenia opisane w Apokalipsie św. Jana. Tytuł został opracowany przez studio Vigil Games, pod przewodnictwem popularnego autora komiksów, Joe Madureiry. W grze wcielamy się w postać jednego z czterech biblijnych jeźdźców apokalipsy, który po przybyciu na Ziemię dowiaduje się, że został zdradzony. Ścigany przez agentów piekła oraz nieba wyrusza, aby odzyskać swe utracone zdolności oraz zaginionego rumaka i odkryć tajemnicę spisku. Pod względem mechaniki mamy do czynienia z typowym slasherem, w którym nasz bohater posługuje się mieczem, kosą i wykorzystuje elementy otoczenia, rzucając nimi w przeciwników. W miarę postępów zabawy, zyskujemy dostęp do sukcesywnie odzyskiwanych zdolności bohatera, które zapewnią nam przewagę w kolejnych starciach. Świat gry jest otwarty, a sama rozgrywka skupia się głównie na walce oraz wykonywaniu rozmaitych zadań fabularnych. O unikalny styl graficzny gry zadbał sam Madureira.

Destiny
Destiny

Akcji 9 września 2014

Futurystyczna, pierwszoosobowa gra akcji wyprodukowana przez ekipę studia Bungie Software – twórców kultowej serii Halo. Tytuł przenosi nas w odległą przyszłość, do XXVIII wieku, kiedy ludzkość po niemal totalnej zagładzie próbuje odbudować swoją potęgę i stawić czoła przedstawicielom obcych cywilizacji. Gracze wcielają się w role tzw. Strażników, którzy dzięki niezwykłym zdolnościom uzyskanym dzięki zawieszonemu nad Ziemią obiektowi z kosmosu, są zdolni przeciwstawić się niszczycielskiej sile wrogich armii. W grze występuje podział na trzy klasy, specjalizujące się w walce otwartej, działaniu z ukrycia bądź używaniu mocy. Rozgrywka koncentruje się na zabawie wieloosobowej, premiując współpracę graczy w niewielkich grupach. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie by rozpocząć grę w pojedynkę i w trakcie zabawy dołączyć do już stworzonej ekipy. Produkcja tworzona była od początku z myślą o nowej generacji konsol, dzięki czemu reprezentuje ona bardzo wysoki poziom oprawy graficznej i dźwiękowej.

Minecraft
Minecraft

Akcji 9 maja 2012

Wymykająca się próbom ścisłej klasyfikacji gatunkowej sandboksowa gra niezależnego studia Mojang AB. Minecraft zaprojektowano z myślą o kreatywności graczy, którzy mogą niemal dowolnie zmieniać zbudowany z voxeli (sześciennych bloków) wirtualny świat. Zabawa polega głównie na transformowaniu terenu, wznoszeniu budynków, produkcji przedmiotów i samodzielnym tworzeniu przygód. Gra zawiera standardowo dwa tryby rozgrywki – klasyczny, pozwalający na swobodną zabawę oraz survival, w którym za dnia trzeba przygotować się do odparcia nocnego ataku potworów. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Minecraft oferuje również możliwość zabawy z udziałem innych graczy za pośrednictwem sieci Internet. Dzieło deweloperów z Mojang AB wyróżnia się nieszablonową oprawą wizualną w stylistyce retro.

Dead Island
Dead Island

Akcji 6 września 2011

Zrealizowana w konwencji survival horroru pierwszoosobowa (FPP) gra akcji z elementami cRPG. Dead Island jest dziełem studia Techland, stworzonym we współpracy z firmą Deep Silver. Fabuła gry przedstawia wydarzenia w odciętym od świata, tropikalnym kurorcie, gdzie dochodzi do epidemii zombie. Nieliczni pozostali przy życiu ludzie usiłują przetrwać i znaleźć sposób ucieczki przed żywymi trupami. Rozgrywka w Dead Island skupia się na takich elementach jak eksplorowanie lokacji, wykonywanie zlecanych misji, wytwarzanie przydatnych przedmiotów oraz walka z przeciwnikami. W tej ostatniej często przychodzi sięgać po broń kontekstową (kije, rurki itp.). Poza trybem zabawy jednoosobowej gra oferuje również multiplayer z kilkoma wariantami kooperacji i rywalizacji.

BioShock Infinite
BioShock Infinite

Akcji 26 marca 2013

Gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), będąca spin-offem serii BioShock. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Irrational Games przy wsparciu wydawniczym firmy 2K Games. Akcja BioShock: Infinite toczy się w alternatywnym świecie z początków XX wieku. Główny bohater, prywatny detektyw Booker DeWitt, trafia do podniebnego miasta Columbia, gdzie musi odnaleźć i wydostać stamtąd kobietę imieniem Elizabeth. Okazuje się, że jest ona niezwykle cenna dla dwóch rywalizujących o władzę frakcji. W trakcie zabawy gracz może korzystać z rozmaitych rodzajów broni palnej, a także specjalnych mocy (np. przywołanie kruków i telekineza). Niezwykle klimatyczna oprawa wizualna gry generowana jest przez zmodyfikowany silnik Unreal Engine 3.

BioShock
BioShock

Akcji 21 sierpnia 2007

BioShock to wyprodukowana przez studio Irrational Games (System Shock 2, SWAT 4 i inne) gra akcji z elementami pierwszoosobowej strzelaniny, cRPG oraz survival horroru. Fabuła kampanii głównej przenosi graczy do podwodnego miasta Rapture, dokąd główny bohater – Jack trafia na skutek katastrofy lotniczej. Zrujnowana metropolia kryje wiele mrocznych i śmiertelnie niebezpiecznych sekretów... Rozgrywka w BioShock stanowi połączenie dynamicznego FPS-a oraz rozwiązań rodem z cRPG. W zmaganiach z przeciwnikami gracz może sięgnąć po kilka rodzajów broni konwencjonalnej oraz tzw. plazmidy, pozwalające zyskać nadnaturalne moce. Na bieg wydarzeń duże znaczenie mają podejmowane w trakcie zabawy wybory moralne. Wyjątkowo klimatyczna oprawa audiowizualna gry generowana jest przez popularny silnik Unreal Engine 2.5.

NieR Gestalt
NieR Gestalt

Akcji 23 kwietnia 2010

Trzecioosobowa gra akcji autorstwa popularnej japońskiej firmy Square Enix. Opowieść toczy się w świecie opanowanym przez monstrualne kreatury i wirus o nazwie Black Scrawl. Jako tytułowy Nier wyruszamy odnaleźć lekarstwo dla zainfekowanej córki. Na drodze do celu stoją hordy potworów, z którymi rozprawiamy się za pomocą broni, jak i magii.

BioShock 2
BioShock 2

Akcji 9 lutego 2010

Kontynuacja wydanej w 2007 roku gry akcji BioShock. Produkcją BioShock 2 zajęło się studio 2K Marin przy wsparciu zespołów deweloperskich Digital Extremes, 2K China Arkane Studios oraz Darkside Game Studios. Akcja gry osadzona została w 1968 roku (8 lat po wydarzeniach z części pierwszej) w podwodnej metropolii Rapture. Gracz kieruje poczynaniami „Obiektu Delta”, jednego z prototypowych „tatuśków”. Bohater musi odnaleźć swoją „siostrzyczkę”, czemu za wszelką cenę stara się zapobiec administratorka miasta - Sofia Lamb. Twórcy pozostali wierni koncepcji rozgrywki łączącej elementy pierwszoosobowej strzelaniny (FPS) oraz cRPG. W odróżnieniu od pierwowzoru BioShock 2 oferuje jednak możliwość zabawy wieloosobowej z siedmioma wariantami potyczek multiplayer.

Hunted: The Demon's Forge
Hunted: The Demon's Forge

RPG 31 maja 2011

Hunted: The Demon's Forge to hybryda gry akcji i RPG umieszczona w fantastycznym świecie pełnym magii, lochów i groteskowych demonów. Możemy wcielić się w wojownika Caddoca lub łuczniczkę E’larę. Każda postać ma inne umiejętności i uzbrojenie. Zabawę urozmaicają delikatne elementy RPG w postaci systemu rozwoju bohaterów.

BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode One
BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode One

Akcji 12 listopada 2013

Pierwszy oficjalny dodatek fabularny do gry BioShock: Infinite studia Irrational Games. Rozszerzenie o nazwie Burial at Sea – Episode One stanowi swoisty ukłon twórców w stronę fanów pierwszych odsłon serii, a jego akcja przenosi nas do jednego z alternatywnych wymiarów podwodnej metropolii Rapture. Podczas zabawy wcielamy się w postać detektywa Bookera DeWitta, który na prośbę znanej z podstawki bohaterki, Elizabeth, stara się odnaleźć zaginioną dziewczynkę imieniem Sally. Zwiedzając zakamarki utopijnej metropolii jeszcze przed wybuchem buntu, który zmienił ją w piekło, protagonista odkrywa, że miejsce to wcale nie jest prawdziwym podwodnym rajem i kryje w sobie wiele mrocznych tajemnic. Pod względem rozgrywki, dodatek pozostaje wierny mechanizmom gry podstawowej, a zabawa koncentruje się w znacznej mierze na dynamicznych pojedynkach z dużymi grupami przeciwników, podczas których wykorzystujemy kilka rodzajów broni palnej oraz nadnaturalne moce plazmidów.

Dead Island Riptide
Dead Island Riptide

Akcji 23 kwietnia 2013

Kontynuacja wydanej w 2011 roku gry akcji Dead Island. Sequel stworzony został przez polskie studio Techland przy wsparciu wydawniczym firmy Deep Silver. Akcja Dead Island Riptide kontynuuje wątki fabularne z pierwszej odsłony cyklu. Garstce uciekinierów z ogarniętej epidemią zombie wyspy Banoi nie dane jest bezpiecznie dotrzeć do domu - ich statek rozbija się u wybrzeży innego tropikalnego raju - Palanai. Niestety, okazuje się, że zaraza dotarła również tutaj, a bohaterowie muszą kolejny raz stawić czoła hordom nieumarłych. Deweloperzy pozostali wierni konwencji krwistego survival horroru oraz rozgrywce łączącej elementy pierwszoosobowej gry akcji i cRPG. Do atutów gry należy tryb sieciowej kooperacji, pozwalający na wspólną zabawę dla maksymalnie czterech graczy.

Sid Meier's Pirates!
Sid Meier's Pirates!

Przygodowe 11 lutego 2008

Sid Meier's Pirates! to nowa, przygotowana z myślą o wymaganiach graczy w XXI wieku, wersja hitu z lat 80-tych ubiegłego stulecia o tym samym tytule. Podobnie jak pierwowzór z dawnych lat, jest to mieszanka elementów zręcznościowych, przygodowych i cRPG osadzona w czasach gdy wszelakiej maści piraci królowali na Karaibach.

Abyss Odyssey
Abyss Odyssey

Zręcznościowe 16 lipca 2014

Osadzona w realiach fantasy side-scrollowa platformówka, za której powstanie odpowiada chilijskie studio ACE Team, mające na swoim koncie m.in. Zeno Clash i Rock of Ages. W grze wcielamy się w jednego z trzech bohaterów, różniących się indywidualnymi zdolnościami oraz preferowaną techniką walki i ruszamy na wyprawę w głąb tytułowej otchłani, aby pokonać zamieszkujące ją zło i dostąpić nagrody w postaci wiecznego życia. Kluczowym elementem rozgrywki jest walka oraz możliwość przejmowania dusz wrogów i wcielania się w nich podczas dalszej gry. Twórcy oddali do naszej dyspozycji spory wachlarz ciosów i umiejętności, a na naszej drodze stają zróżnicowani przeciwnicy, z których każdy wymaga nieco innej taktyki walki. Zarówno same poziomy, jak i rozmieszczenie poszczególnych przejść oraz handlarzy generowane jest losowo, co zapewnia niepowtarzalność każdej rozgrywki. Dodatkowym atutem gry jest oryginalny, artystyczny styl oprawy graficznej.

Deadly Premonition
Deadly Premonition

Przygodowe 23 lutego 2010

Deadly Premonition to gra przygodowa wzbogacona elementami survival-horroru i RPG. Kierujemy postacią młodego agenta FBI, który ma za zadanie wyjaśnić tajemnicze morderstwa w małym, amerykańskim miasteczku.

Destiny: The Taken King
Destiny: The Taken King

Akcji 15 września 2015

Trzeci i jednocześnie największy z dotychczas wydanych dodatków do gry Destiny – nastawionej na tryb wieloosobowy strzelanki twórców serii Halo, studia Bungie Software. Fabuła rozszerzenia koncentruje się wokół postaci wywodzącego się z rasy Hive Oryxa – ojca króla Croty, czyli głównego antagonisty pierwszego dodatku DLC. Wraz z nim w grze pojawia się całkiem nowa kampania fabularna, złożona z 12 misji oraz nowy wieloosobowy raid, podczas którego odwiedzamy statek Dreadnaught, będący w istocie potężną twierdzą Oryxa. Wśród innych nowości wymienić należy pojawienie się trzeciej specjalizacji dla każdej z klas, dużą ilość nowego ekwipunku, przerobiony system zdobywania doświadczenia oraz szereg pomniejszych zmian, będących w dużej części odpowiedzią na sugestie fanów. The Taken King oferuje ponadto 4 nowe zadania typu Strike oraz 6 map przeznaczonych do rywalizacji sieciowej. Rozszerzenie wymaga do działania obu wydanych wcześniej dodatków DLC: The Dark Below oraz House of Wolves.

DARK
DARK

Akcji 5 lipca 2013

Gra akcji z elementami cRPG wyprodukowana przez niemieckie studio deweloperskie Realmforge (znane z takich tytułów jak M.U.D. TV i Dungeons). Fabuła kampanii głównej przedstawia perypetie Erica Bane'a. Mężczyzna został pogryziony przez wampira. Bohaterowi nie pozostało wiele czasu, by dokończyć proces przemiany, w innym razie stanie się bowiem bezmózgim ghulem. Rozgrywka w DARK nastawiona jest na elementy skradankowe. Kontrolowana przez gracza postać musi przemykać w cieniu i cicho eliminować przeciwników, w czym pomagają rozmaite wampirze moce. Zapożyczenia z gatunku cRPG to m.in. prosty system rozwoju umiejętności bohatera w oparciu o nabywane doświadczenie. Dzięki zastosowaniu technologii cel-shading oprawa wizualna gry w dużym stopniu przypomina komiks.

How to Survive
How to Survive

Zręcznościowe 23 października 2013

Przygodowa gra akcji z elementami RPG wyprodukowana przez niezależne studio EKO Software. Fabuła kampanii głównej przenosi graczy na archipelag czterech niewielkich wysp u wybrzeży Kolumbii. Z pozoru sielankowe miejsce okazuje się siedliskiem wygłodniałych zombie. Bohaterowie (do wyboru: Abby, Jack lub Kenji) muszą wykazać się determinacją i umiejętnościami przetrwania w skrajnie nieprzyjaznym otoczeniu. Rozgrywka w How to Survive odznacza się otwartą strukturą, pozwalając graczom na dużą swobodę w wykonywaniu zadań. Twórcy położyli mocny nacisk na umiejętności survivalowe – postaci muszą zdobywać pożywienie i wodę, a także odpoczywać pomiędzy kolejnymi potyczkami z nieumarłymi. Wbudowany prosty system rzemiosła pozwala samodzielnie konstruować uzbrojenie i produkować przydatne przedmioty.

Puzzle Quest 2
Puzzle Quest 2

Logiczne 30 czerwca 2010

Puzzle Quest 2 to kontynuacja wydanej w 2007 roku gry logicznej z elementami cRPG. Fabuła kampanii głównej osadzona została w fantastycznym świecie, a gracz wciela się w herosa, który próbuje wyzwolić wioskę Verloren spod rządów demonicznego Gorgona. W porównaniu z pierwszą odsłoną serii deweloperzy ze studia Infinite Interactive wprowadzili szereg usprawnień w oprawie wizualnej i dodali nowe elementy rozgrywki.

Sacred Citadel
Sacred Citadel

Zręcznościowe 16 kwietnia 2013

Opracowana przez studio SouthEnd Interactive poboczna odsłona popularnej serii Sacred, zrealizowana w formie prostej, chodzonej bijatyki w realiach fantasy. Fabuła gry osadzona została w znanej fanom cyklu krainie Ancarii, która padłą ofiarą ataku złowrogiego imperium Ashen. Kiedy chroniący krainy Serafini zostają pokonani, obowiązek obrony królestwa spada na barki gracza, który przejmuje kontrolę nad bohaterem należącym do jednej z trzech odmiennych klas postaci. Akcja gry ukazana została w klasycznym widoku z boku, a zabawa sprowadza się do parcia w prawą stronę ekranu i eliminowania kolejnych hord przeciwników za pomocą dwóch rodzajów ataków oraz zdolności specjalnych. Zabici wrogowie pozostawiają na polu bitwy swój ekwipunek, dzięki czemu w toku zabawy zyskujemy także dostęp do nowych narzędzi mordu oraz pancerzy. Sacred Citadel zaprojektowane zostało pod kątem rozgrywki kooperacyjnej i w porównaniu z pełnoprawnymi odsłonami serii odznacza się mocno kreskówkową oprawą graficzną.

BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode Two
BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode Two

Akcji 25 marca 2014

Drugie duże rozszerzenie fabularne do gry BioShock: Infinite, stanowiące bezpośrednią kontynuację historii zapoczątkowanej w pierwszym dodatku Burial at Sea. Podczas zabawy wcielamy się już jednak nie w samego DeWitta, a w Elizabeth – będącą dotąd w grze postacią niezależną. Bohaterka budzi się w nieznanych okolicznościach z lufą pistoletu wycelowaną w jej twarz. Przed śmiercią ratuje ją jednak złożenie obietnicy, zgodnie z którą pomoże ona grupie dowodzonej przez niejakiego Atlasa w powrocie do podwodnego miasta Rapture. Burial at Sea – Episode Two zasadniczo nie wnosi znaczących zmian do znanej fanom cyklu mechaniki rozgrywki. O ile jednak gra podstawowa oraz pierwsze DLC stawiały głównie na dynamiczną akcję i walkę z dużymi grupami przeciwników, tym razem zabawa koncentruje się przede wszystkim na aspekcie skradankowym. Dodatkową atrakcję stanowi tryb o nazwie 1998 (od daty premiery gry Thief), w którym musimy przejść całą kampanię, nie zabijając ani jednej osoby.