
Data wydania: 15 czerwca 1998
Czwarta odsłona przebojowego cyklu gier firmy Microprose, opowiadających o rywalizacji ludzi z agresywną rasą Obcych. W odróżnieniu od wcześniejszych części serii, X-COM: Interceptor nie jest już jednak klasyczną grą strategiczną, ale łączy niektóre rozwiązania poprzedniczek z gatunkiem kosmicznego symulatora.
Gracze
Steam
„X-COM Interceptor” to czwarta już gra z wydawanej przez Microprose serii, która zapoczątkowana została przez słynnego „UFO: Enemy Unknown” i opowiada o starciach rasy ludzkiej z drapieżnymi gatunkami Obcych. „Interceptor” nie posiada aż tak rozbudowanego wątku jak jego poprzednicy, ale wyróżnia się z kolei dodaniem elementów znanych z popularnych kosmicznych strzelanin. Gracz w dalszym ciągu musi zarządzać bazą organizacji powołanej do walki z kosmicznymi najeźdźcami, tj. stawiać nowe budynki, pozyskiwać fundusze czy też dbać o stały rozwój technologiczny. Podstawowa różnica to konieczność rozgrywania kosmicznych walk, w których zasiada się za sterami jednego z sojuszniczych statków. Co ważne, element ten całkowicie zastąpił znane z poprzednich gier odsłon „X-COM” bitwy naziemne rozgrywane w systemie turowym.
„Interceptor” to pierwsza gra z serii, która umożliwia staczanie pojedynków multiplayerowych, w których może spotkać się od dwóch do ośmiu graczy. W singleplayerze gracz ma natomiast do czynienia z trzema typami misji. Badanie miejsc, w których zauważono wrogie statki kosmiczne a także dokonywanie kontrolowanych ataków w wyznaczonych do tego celu miejscach jest niezbędne do ukończenia gry. Trzeci typ misji to zadania nieobowiązkowe, dzięki którym można jedynie polepszyć swój wynik końcowy. Gracz musi też zadbać o pozostałych członków eskadry - zatrudniać nowych pilotów, przygotowywać dodatkowe myśliwce czy dbać o możliwie jak najlepsze uzbrojenie. Postęp technologiczny jest oparty w dużej mierze na konstrukcjach Obcych. Po zdobyciu wrogiego statku można więc liczyć na dodatkowe bonusy. Pojawiające się w grze statki kosmiczne mogą być sterowane przy użyciu myszy, klawiatury lub analogowego kontrolera. Model lotu jest dość uproszczony i daleko mu do realistycznych symulacji pokroju „X-Beyond the Frontier”.
Oprawa wizualna prezentuje dość równy poziom, gra obsługuje akceleratory 3D, ale posiadanie takiego urządzenia nie jest wymagane do jej poprawnego działania.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra



14GRY
Utrzymany w realiach science-fiction cykl taktycznych strategii. Marka wykreowana została przez studia Mythos Games i MicroProse. Aktualnie stanowi ona własność intelektualną koncernu Take-Two Interactive i rozwijana jest przez podległe mu ekipy deweloperskie (w tym Firaxis Games, 2K Marin i Irrational Games).
14 stycznia 2012
Zapowiadana na jesień premiera nowego XCOM-u to doskonała okazja, by przyjrzeć się grze, która zapoczątkowała tę jakże uznaną serię. Panie i panowie, cofamy się do roku 1994. Przed Wami UFO: Enemy Unknown.
O Julianie Gollopie, czyli autorze cyklu X-Com od wielu lat było cicho. Twórca zabrał jednak wreszcie głos i ujawnił, że pracuje nad kolejną turówką. Wiele wskazuje na to, że może nią być opracowywana z myślą o Nintendo 3DS gra z serii Ghost Recon.
gry
Adrian Werner
17 sierpnia 2010 12:59
Wielokrotnie pisaliśmy o nasilających się plotkach na temat kolejnej odsłony cyklu X-Com. Teraz wreszcie możemy skończyć ze spekulacjami, ponieważ 2K Games oficjalnie potwierdziło jej istnienie.
gry
Adrian Werner
14 kwietnia 2010 08:32
Studio Irrational Games skomentowało plotki dotyczące prac nad wskrzeszeniem kultowej serii X-COM oraz ujawniło nowe informacje o projekcie zatytułowanym Project Icarus.
gry
Anna Karpińska
18 stycznia 2010 11:04
Firma 2K Games ogłosiła olbrzymi pakiet swoich gier dostępnych na Steamie. W sumie za mniej więcej 60 euro otrzymujemy więc 20 różnych tytułów, które normalnie kosztowałyby ponad 220 euro. Takie promocje zdarzają się bardzo rzadko. To nie wszystko, co system dystrybucji Valve ma do zaoferowania na najbliższe dni. Za pół ceny można kupić jedną z głośniejszych gier RPG ubiegłego roku – Fallouta 3.
gry
Szymon Liebert
3 lipca 2009 10:34
Przed pięcioma laty twórcy serii strategii pod tytułem X-Com poinformowali o zawieszeniu prac nad kolejną częścią gry, projektem Alliance. Po tym wydarzeniu saga taktycznych turówek była kontynuowana przez programistów z Altar Interactive, twórców popularnego UFO, lecz nigdy nie powrócili oni do pierwotnego nazewnictwa produktu.
gry
Marek Grochowski
20 lutego 2007 17:01
Popularne pliki do pobrania do gry X-COM Interceptor.
Wymagania sprzętowe gry X-COM Interceptor:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
CPU AMD/Intel 233MHz, 16MB RAM, akcelerator 3D, 8MB na hdd, Windows 95/98.
Średnie Oceny:
Średnia z 33 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 218 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena STEAM
Mieszane (218)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,