Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikLogiczneiOSPCAND
Okładka The Room Two (iOS)

The Room Two

Kontynuacja oryginalnej gry logicznej studia Fireproof Games z 2012 roku.

Logiczne | elementy przygodowe | indie

Okładka The Room Two (iOS)

data premiery gry:

12gru2013

iOS

13lut2014

AND

5lip2016

PC

The Room Two to sequel oryginalnej gry logicznej z 2012 roku, która uhonorowana została wieloma branżowymi wyróżnieniami m.in. nagrodą BAFTA za najlepszą brytyjską grę roku. Kontynuacja opracowana została przez ten sam zespół deweloperski niezależnego studia Fireproof Games.

W grze powracamy ponownie do tytułowego „pokoju”, a raczej pokojów – bo tym razem jest ich kilka, a każdy wykonany został w nieco innej stylistyce. Podążając za notatkami, pozostawionymi przez tajemniczego naukowca podpisującego się jako „As”, musimy rozwiązać zagadkę kryjącą się w danym pomieszczeniu. Droga do niej nie jest łatwa i wiedzie poprzez szereg pomniejszych zagadek, polegających m.in. na odnalezieniu klucza, uruchomieniu jakiegoś mechanizmu czy też odczytaniu zaszyfrowanej wiadomości. Bardzo pomocny okazuje się tu specjalny wizjer, pozwalający dojrzeć rzeczy niewidoczne gołym okiem. W porównaniu z pierwowzorem, w drugiej części gry zagadki dotyczą nie tylko danej scenerii ale całego pomieszczenia, w którym rozgrywa się dany etap. Wymaga to od graczy znacznie większej uwagi, gdyż wykonanie danej czynności często wywołuje reakcję w innej części pokoju.

Podobnie jak w przypadku poprzedniczki, mechanika zabawy łączy cechy gier logicznych z elementami klasycznych przygodówek point-and-click oraz współczesnych casualowych gier typu „hidden object”. Niezmienny pozostał także towarzyszący rozgrywce klimat tajemniczości, sugestywna oprawa dźwiękowa oraz wykonana z dużą dbałością o szczegóły trójwymiarowa grafika. Unikalny system sterowania zaprojektowano w taki sposób, aby gracze mieli wrażenie realnego wykonywania poszczególnych czynności. Przykładowo obrócenie klucza, czy otwarcie jakiejś szkatułki wymagać będzie od nas wykonania ruchów zbliżonych do rzeczywistych.

Minirecenzja The Room Two – świetna kontynuacja niezwykłej gry

PLUSY:
  • Większe zróżnicowanie i kompleksowość zagadek;
  • Niesamowity klimat, który nie pozwala oderwać się od gry;
  • Twórcze wykorzystanie ekranu dotykowego;
  • Świetna oprawa audiowizualna.
MINUSY:
  • Nieco zagmatwana i niejasna fabuła;
  • Odrobinę za krótka.

Wydany pierwotnie w 2012 roku The Room zyskał bardzo pochlebne opinie graczy, zdobywając uznanie niezwykłym klimatem, ciekawym modelem sterowania oraz doskonałą grafiką. W jego kontynuacji twórcy ze studia Fireproof Games poszli o krok dalej, wprowadzając kilka ulepszeń i poprawek, które uczyniły z niej wyjątkowo godną kontynuację bestsellerowego pierwowzoru.

Mechanika zabawy pozostała praktycznie niezmieniona, a rozgrywka w dalszym ciągu łączy elementy klasycznych przygodówek point-and-click z produkcjami z gatunku „hidden object” i opiera się przede wszystkim na rozwiązywaniu zagadek. Całości towarzyszy balansująca na pograniczu horroru warstwa fabularna, którą w miarę postępów w grze poznajemy z odnajdywanych stopniowo zapisków tajemniczego Asa. Mimo, że stanowi ona jedynie uzupełnienie części logicznej, to jednak tworzy niezwykle frapującą historię, która sprawia, że podczas rozgrywki zadajemy sobie całą masę pytań. Niestety po przejściu gry trudno oprzeć się wrażeniu, że sporo z nich pozostawione zostało bez odpowiedzi, a całość ukazana została w niezbyt jasny sposób. Być może jednak był to celowy zabieg twórców, a historia fabularna znajdzie swoje godziwe zwieńczenie w kolejnej części gry.

Największą różnicą w porównaniu z pierwszą częścią The Room jest znacznie większe zróżnicowanie oraz kompleksowość przygotowanych zagadek. W pierwowzorze ograniczały się one w zasadzie do jednej scenerii. Tutaj rozsiane są w obrębie większej lokacji i połączone rozmaitymi zależnościami, tak więc rozwiązanie jednej z zagadek może wywołać reakcję mechanizmu, znajdującego się w zupełnie innej części pomieszczenia. Rozwiązanie to zmusza gracza do wytężenia uwagi i wymaga umiejętności łączenia faktów, co przekłada się na nieco większy poziom trudności rozgrywki. Zastosowany w grze system podpowiedzi (które aktywują się samoczynnie po dłuższym okresie bezczynności) sprawia jednak, że w ogólnym rozrachunku stoi on na podobnym poziomie, co w „jedynce”. A dzięki możliwości włączenia/wyłączenia „hintów” dobrze bawić mogą się zarówno weterani gatunku, jak i zupełnie początkujący gracze.

Całość odznacza się równie intrygującym klimatem co poprzedniczka, a zabawa przy zgaszonym świetle potrafi wywołać dreszcz na plecach gracza. Co ważne, z klimatem tym znakomicie komponuje się wysokiej jakości grafika oraz ścieżka dźwiękowa, która w kluczowych momentach ulega wyciszeniu, pozwalając usłyszeć każdy zgrzyt bądź trzask w innej części lokacji. W równie twórczy sposób, co w pierwowzorze wykorzystano też unikalne możliwości ekranu dotykowego. Jeśli mamy obrócić zamek sejfu, bądź otworzyć jakieś pudełko, wykonujemy gesty zbliżone do rzeczywistych, co sprawia wrażenie jeszcze większej interaktywności i zespolenia ze światem gry.

Miłym dodatkiem, którego zabrakło w części pierwszej serii jest możliwość stworzenia trzech niezależnych profili, a także opcja zapisu gry w chmurze, dzięki której zabawę rozpoczętą na jednym urządzeniu możemy kontynuować na innym. W zależności od umiejętności gracza, ukończenie gry powinno zająć nam ok. 3-4 godzin, co zważywszy na cenę może wydawać się czasem stosunkowo niewielkim. Długość gry to jednak w zasadzie jedyny poważniejszy zarzut, jaki można by wysunąć względem The Room Two.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Rozmiar aplikacji: średnia (50 do 500 MB)

Gry podobne do The Room Two

Wymagania wiekowe The Room Two

12+

Wymagania sprzętowe The Room Two

PC Windows

PC Windows

Minimalne: Intel Core 2 Duo 2.0 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7/8/10

Seria The Room sprzedała się w ponad 11 milionach kopii
Seria The Room sprzedała się w ponad 11 milionach kopii

wiadomość23 października 2016

Fireproof Games – twórcy popularnej serii gier logiczno-przygodowych The Room – ogłosili masę informacji związanych z trylogią. Oprócz imponującej liczby sprzedanych kopii poczytać można także o innych statystykach i trendach.

Promocje mobilne na weekend 16-17 maja (m.in. The Room Two, Tablet Tennis Touch, Shadowrun)
Promocje mobilne na weekend 16-17 maja (m.in. The Room Two, Tablet Tennis Touch, Shadowrun)

wiadomość16 maja 2015

Oto kolejne wydanie cyklu poświęconego najciekawszym promocjom na gry mobilne. W przeglądzie zamieściliśmy informacje o przecenach takich gier jak The Room Two, seria Shadowrun, Table Tennis Touch, Cut the Rope 2, Zombie Minesweeper, PAC-MAN Championship Edition DX oraz Gentlemen… Ricochet!.

Promocje mobilne na weekend 20–-21 grudnia (m.in. Deus Ex: The Fall, McPixel, cykl Final Fantasy)
Promocje mobilne na weekend 20–-21 grudnia (m.in. Deus Ex: The Fall, McPixel, cykl Final Fantasy)

wiadomość20 grudnia 2014

Oto kolejne wydanie cyklu poświęconego najciekawszym promocjom cenowym na gry mobilne. W przeglądzie zamieściliśmy informacje o przecenach takich gier jak Deus Ex: The Fall, McPixel, The Shadow Sun, cykl Final Fantasy, Chaos Rings, Reckless Racing, The Room Two i Bastion.

Promocje mobilne na weekend 1–2 listopada (m.in. Hellraid: The Escape, Botanicula, LIMBO)
Promocje mobilne na weekend 1–2 listopada (m.in. Hellraid: The Escape, Botanicula, LIMBO)

wiadomość1 listopada 2014

Przed Wami kolejne wydanie cyklu poświęconego najciekawszym promocjom cenowym na gry mobilne. W przeglądzie zamieściliśmy informacje o przecenach takich gier jak Hellraid: The Escape, Botanicula, LIMBO, The Room Two oraz Home: A Unique Horror Adventure.

Promocje mobilne na weekend 11–12 października (m.in. Shadowrun Returns, The Room Two)
Promocje mobilne na weekend 11–12 października (m.in. Shadowrun Returns, The Room Two)

wiadomość11 października 2014

Przed Wami kolejne wydanie cyklu poświęconego najciekawszym promocjom cenowym na gry mobilne. W przeglądzie zamieściliśmy informacje o przecenach takich gier jak Shadowrun Returns, The Room Two, Need For Speed: Most Wanted i Sid Meier’s Pirates!.

iOS
AND
PC