
Data wydania: 12 listopada 2004
Kolejna Zelda. Od razu odczuwa się wyraźny magiczny klimat, spotykany tylko przy grach z tej serii. Standardowo czeka nas zbieranie Rupli, kolekcjonowanie serduszek i zmierzanie się z zasłaniającymi cały ekran bossami, lecz dla urozmaicenia zabawy, będzie nam w tym pomagać...
Gracze
Kolejna Zelda. Od razu odczuwa się wyraźny magiczny klimat, spotykany tylko przy grach z tej serii. Standardowo czeka nas zbieranie Rupli, kolekcjonowanie serduszek i zmierzanie się z zasłaniającymi cały ekran bossami, lecz dla urozmaicenia zabawy, będzie nam w tym pomagać...
...tytułowy Minish Cap. To tajemnicza czapka, która pogromca Ganona znajduje na samym początku gry. Spełnia ona rolę po części porównywalną do tej zajmowanej w poprzednich Zeldach przez wróżki. Od czasu do czasu będzie nam dawać konieczne wskazówki, zaczepiać podczas nie ruszania się, jak i pomagać magia gdy się do niej o to zwrócimy. To dzięki niej nasz zielony bohater przyjmie jeden z dwóch rozmiarów, normalny bądź miniaturowy. Tym sposobem, będąc wielkości liścia damy rade dotrzeć w pewne niedostępne przedtem miejsca. W samej grze przyjedzie nam walczyć z znanymi dotychczas wrogami z różnych poprzednich części, jak i z serią nowo wymyślonych.
Po skurczeniu Linka do rozmiarów orzeszka, przyjdzie nam skosztować niepowtarzalnego uroku otoczenia; raptem ujrzymy szczegółowo każdą kropelkę wody na liściach. Ledwie widoczny porzucony but okaże się mieszkaniem pomocnych nam zwierzątek. Gra ukrywa w sobie bardzo wiele ciekawych rozwiązań. Zmniejszając się w dowolnym momencie, możemy odkryć każdy zaułek, każdą grotę, bądź dziuplę i sprawdzić ich wnętrze. Czeka nas także seria nowych świątyń. Zapowiadają się podobnie jak przedtem, wodne, ogniste, lodowe i skaliste. Część z nich będziemy przechodzić w normalnej, część w zmniejszonej formie. Z tej okazji dostaniemy nowe, przedtem nie spotkane przedmioty. Będąc w nie wyposażonym, będziemy się mogli spokojnie w nowym świecie poruszać. By dostać się do niektórych nowych terenów, przyjdzie nam zbierać Kinstones, czyli spokrewnione ze sobą tajemnicze kamienie.
Autor opisu gry: Emil Ronda
Platformy:
Game Boy AdvanceAngielskie napisy i dialogi



25GIER
Utrzymana w klimacie fantasy seria gier łączących elementy przygodówek, RPG-ów, gier akcji i gier logicznych. Marka została stworzona przez koncern Nintendo i jest zaliczana do najważniejszych produktów w portfolio japońskiego wydawcy.
31 sierpnia 2004
Już po samych zdjęciach odczuwa się wyraźny magiczny klimat, spotykany tylko przy grach z tej serii. Standardowo czeka nas zbieranie Rupli, kolekcjonowanie serduszek i zmierzanie się z zasłaniającymi cały ekran bossami. Ale będą i nowe elementy...
Ostatni numer brytyjskiego magazynu Official Nintendo Magazine przynosi bardzo interesujące wiadomości dla wszystkich wielbicieli krainy Hyrule i przygód ubranego w zielony kubraczek Linka.
gry
Przemysław Zamęcki
12 listopada 2007 05:55
Gra The Legend of Zelda: Twilight Princess nie zdążyła na dobre zaistnieć na rynku elektronicznej rozrywki, a już zaczyna mówić się o kolejnej odsłonie tego niezwykle popularnego cyklu. Pierwsze wieści o nowym programie ukazały się na łamach renomowanego magazynu Game Informer.
gry
Krystian Smoszna
11 grudnia 2006 16:38
Większość graczy komputerowych oczekujących na filmy nawiązujące do ich ulubionych programów, ma jasno określoną wizję takich obrazów. Producenci mają więc trudne zadanie – nie tylko muszą zrealizować przekonujące widowisko, ale przy okazji trzymać się ściśle fabuły, klimatu czy też świata znanego z pierwowzoru. Efekty są różne, czego najlepszym przykładem był Doom...
pozostałe
Krystian Smoszna
29 marca 2006 12:29
Posiadacze stacjonarnej konsoli GameCube ciągle wypatrują kolejnej części serii The Legend of Zelda o podtytule Twilight Princess. Słynny cykl, któremu niedawno stuknęło dwadzieścia lat, doczeka się poza tym epizodu, przeznaczonego wyłącznie dla mobilnej platformy DS – dowiedzieliśmy się o tym z przemówienia prezesa korporacji Nintendo podczas Game Developers Conference 2006.
gry
Radosław Grabowski
24 marca 2006 08:44
Dokładnie dwadzieścia lat temu - 21 lutego 1986 roku – na rynku pojawiła się gra The Legend of Zelda, którą firma Nintendo przygotowała z myślą o konsoli Famicom (poza Japonią znaną jako Nintendo Entertainment System). Okrągłe urodziny cyklu z pewnością byłyby dla fanów atrakcyjniejsze, gdyby jego najnowsza odsłona (Twilight Princess) doczekała się wreszcie premiery...
pozostałe
Krystian Smoszna
21 lutego 2006 10:27
Zapowiadana na początek roku 2006 gra The Legend of Zelda: Twilight Princess będzie ostatnią grą o tej tematyce, która zostanie wydana w takiej formie jaką znamy do tej pory. Zapowiedział to w wywiadzie radiowym jeden z twórców tego tytułu – Shigeru Miyamoto.
gry
Marcel Mierzicki
6 września 2005 17:50
Pod koniec listopada przedstawiliśmy listę nominacji w prestiżowym plebiscycie „Games of the year 2004” organizowanym przez brytyjski dziennik The Guardian. Dzisiaj, zgodnie z zapowiedziami, ogłoszono wyniki głosowań.
pozostałe
Włodarczak Adam
9 grudnia 2004 17:04
Średnie Oceny:
Średnia z 304 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Mateusz Popielak
GRYOnline.pl Team
2020.06.01
Aleksander Kozłowski
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
Xelon Pretorianin
Cała seria The Legend of Zelda jest doskonale doskonała. Niby taka mała gierka a tak naprawdę bardzo wciągający eRPeG, tak naprawdę jeden z najlepszych chyba GameBoy-a! Polecam!
Poll34 Centurion
Tak kazda zelda wciaga nie ważne czy to game boy czy wii czy inna platforma nintendo
forestly Legionista
20h
+ kolorowa oprawa graficzna, chyba najładniejsza gra na GBA
+ nie za trudna, tylko przedostatni boss i końcówka są wymagające
+ większość zagadek jest logiczna i przyjemnie się je rozwiązuje
+ optymalne sterowanie jak na liczbę opcji i możliwości sprzętu
+ dużo fajnych zabawek oraz tempo ich zdobywania i motyw z zmniejszaniem Linka
+ znajdźki i wymienianie się kamykami
- dosłownie każdy problem w grze ma tylko jedno rozwiązanie
- niektóre zagadki są z czapy, bez poradnika raczej ciężko "