Data wydania: 1 lutego 2008
The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku.
Gracze
The Golden Horde jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, stworzoną przez autorów Ancient Wars: Sparta przy użyciu tego samego silnika (AWE Engine). Niniejszy produkt osadzono w realiach historycznych i zgodnie z nazwą związano z czasami istnienia Złotej Ordy. Mowa konkretnie o początkowym okresie egzystencji tego wielkiego euroazjatyckiego państwa, czyli połowie XIII wieku. Scenariusz nie jest jednak liniowy i w zależności od podjętych działań można dotrzeć do rozmaitych zakończeń – niekoniecznie zgodnych z historią.
Przystępując do zabawy wybieramy jedną z trzech średniowiecznych frakcji. Mongołowie są niezwykle mobilni i dysponują znakomitą jazdą (łucznicy konni), siły ruskie potrafią świetnie wykorzystywać w walce warunki naturalne, a zachodnioeuropejscy rycerze w habitach są skuteczni w oblężeniach i posiadają najlepsze opancerzenie. Każdej ze stron konfliktu przypisano indywidualną ścieżkę rozwoju oraz unikalnych bohaterów pokroju Aleksandra Newskiego, Batu-chana i Hermanna von Salzy. Postaci takie pozytywnie wpływają na skuteczność bojową towarzyszących im oddziałów, a także posiadają specjalne zdolności i mogą być wyposażone w przeróżną broń. Warto zauważyć, iż dzięki przejmowaniu w trakcie bitew technologii militarnych zwyciężonych wrogów istnieje sposobność do późniejszego wykorzystywania ich w trakcie własnych działań.
Rozgrywka toczy się na mapach o sporej wielkości, usianych drzewami, jeziorami, rzekami, ośnieżonymi górami etc. Warunki terenowe wraz ze zmieniającymi się porami roku i czynnikami pogodowymi można przy odrobinie wprawy wykorzystać w pokonaniu znacznie potężniejszego przeciwnika. Zaimplementowano też opcję zastawiania groźnych pułapek. Drogą do sukcesu nie zawsze jest tylko brutalna siła, gdyż należy również wykazywać się zdolnościami dyplomatycznymi. Można nawet przekupić wrogie oddziały lub przekonać je do zmiany wiary. Całości dopełnia naturalnie wyglądające i funkcjonujące wirtualne środowisko, a zatem np. podłożenie ognia w lesie, sąsiadującym z palisadą, powoduje również zapłon tejże.
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
Ubiegły tydzień upłynął nam pod znakiem premier kilku głośnych tytułów. Na polskim rynku zadebiutowała wreszcie strzelanina Crysis: Warhead, CD Projekt wypuścił rozszerzoną edycję Wiedźmina, a Electronic Arts po przebojach z betą oficjalnie uruchomiło finalną wersję Warhammera Online.
gry
Marek Grochowski
23 września 2008 12:50
Popularne pliki do pobrania do gry The Golden Horde.
Wymagania sprzętowe gry The Golden Horde:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 4 GB HDD, Windows 2000/XP SP2/Vista.
Średnie Oceny:
Średnia z 139 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany625250 Chorąży
Może mi ktoś powiedzieć jak pojmać te wiedźmy w kampanii Krzyżowców ?
zanonimizowany754295 Junior
jak ktos złapał te wiedzmy
zanonimizowany754295 Junior
lucis odpisz czy je złapałes
golinder Junior
@bolek1971 i @Lucis wystarczy zaznaczyć swojego bohatera (Tylko Bohatera!) i kliknąć na te wiedźmy to jest tak jak z przejmowaniem budynków.
swietlik94 Pretorianin
Na dobrą sprawę jest to kolejna kopia Ancient Wars: Sparta. Niestety, gorsza niż ten tytuł. Silnik ten sam, zasady te same, realia (które są ciekawe, bo tematyka rzadko wykorzystywana) to nadal tylko tło - równie dobrze mogło to by być fantasy. Zmiany są niewielkie, ale niestety na gorsze: kopalnie mają znacznie mniej surowców, ilość dostępnej populacji zależy od przejmowania wiosek na mapie, a broń trzeba produkować jednostkowo, co jest irytujące. Balans również jest nienajlepszy: wojska krzyżowców są znacznie lepsze niż Mongołów i Rusinów (w grze uporczywie nazywanych Rosjanami). Trzynaście misji w trzech kampaniach to malutko. Założenia niektórych celów są całkiem okej, ale gorzej z ich realizacją. Map do potyczki jest aż trzy. Ewidentnie ktoś tu się spieszył i patrząc na wydawcę można się domyślać kto. Poprzedniczki nie robiły szału, ale można było przyjemnie pograć, a tutaj nie raz grałem na siłę. Tylko dla fanatyków RTSów.