Data wydania: 13 marca 2018
Epizodyczna narracyjna przygodówka z elementami gatunku RPG. Akcja toczy się na wyspie, na którą przybywają członkowie tajnego stowarzyszenia, zrzeszającego wpływowe osobistości końcówki XVIII wieku. Podczas zabawy eksplorujemy lokacje, prowadzimy rozmowy, podejmujemy decyzje oraz rozwiązujemy zagadki, wykorzystując system piętnastu umiejętności, które możemy rozwijać w trakcie rozgrywki.
GRYOnline
Gracze
Steam
The Council to wydana na platformę PC, PS4 i XONE epizodyczna przygodówka. Grę opracowało studio Big Bad Wolf, a wydała firma Focus Home Interactive.
Akcja The Council rozpoczyna się w 1793 roku. Gracz wciela się w Luisa de Richet – członka tajnego stowarzyszenia, który zostaje zaproszony na wyspę będącą własnością tajemniczego lorda Mortimera. Wśród innych gości znalazły się takie sławy jak Napoleon Bonaparte czy George Waszyngton; każdy ma swoje plany i ambicje, które odkrywamy podczas rozgrywki. Co więcej, musimy też rozwikłać zagadkę zaginięcia matki głównego bohatera.
Pierwszy sezon The Council składa się z pięciu epizodów.
W przeciwieństwie do większości epizodycznych przygodówek wydane na platformę PC, PS4 i XONE The Council posiada całkiem rozbudowane mechanizmy rozgrywki i poza eksploracją oraz konwersacjami oferuje również sporo wyzwań logicznych. Najważniejszym elementem gry jest system piętnastu umiejętności. Większość koncentruje się na różnych obszarach wiedzy (np. historii, nauki czy okultyzmu) oraz talentach związanych z kontaktami interpersonalnymi.
Posiadane umiejętności umożliwiają nam rozwiązywanie różnorodnych problemów oraz kształtowanie rozmów i interakcji z innymi postaciami, co wpływa na dalszy bieg fabuły. Każdy z piętnastu talentów możemy rozwijać, zapewniając sobie dostęp do nowych opcji. Nie zabrakło także systemu decyzji i wypływających z nich konsekwencji, które obejmują nie tylko nastawienie postaci do bohatera, ale również jego stan psychiczny i fizyczny. Luis de Richet może nawet zostać okaleczony, co wcale nie zakończy przygody i jedynie zmusi nas do zmiany taktyki w drodze do celu.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PlayStation 4
PC Windows
Xbox One
Producent: Big Bad Wolf
Aktualizacja: 13 marca 2018
Poradnik i solucja do The Council odkryje wszystkie sekrety, pomoże Ci odblokować wszystkie umiejętności i poznać każdy wybór i konsekwencje. Przetłumaczyliśmy również dialogi na język polski. Solucja The Council pomoże poznać grę na 100%.
8 lipca 2018
Pół roku 2018 minęło jak z bicza strzelił. Był to okres obfity w interesujące produkcje, zasługujące na naszą uwagę. Istnieje jednak ryzyko, że część z nich mogliśmy przegapić. Oto szesnaście niesłusznie pominiętych gier ostatnich sześciu miesięcy.
31 stycznia 2018
Luty przynosi ze sobą debiut wyczekiwanego od lat Kingdom Come: Deliverance oraz świetnie zapowiadających się odświeżeń klasyków – Shadow of the Colossus oraz Age of Empires: Definitive Edition.
Pojutrze z oferty PS Plus zniknie dziesięć gier. Usługa wzbogaci się za to o dwanaście nowych produkcji. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom zabraknie wśród nich Sayonara Wild Hearts.
gry
Adrian Werner
15 stycznia 2023 08:24
Zespół Big Bad Wolf Studio zdecydował się udostępnić za darmo pierwszy epizod przygodówki The Council. Promocja potrwa do końca marca.
promocje
Jakub Błażewicz
25 marca 2020 21:20
Dziś piszemy o nowej paczce Humble Bundle z grami od Team17 oraz premierze ostatniego epizodu przygodówki The Council. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
5 grudnia 2018 13:15
Dziś piszemy o kolejnym potwierdzeniu istnienia tajemniczego GTA V: Premium Edition, komedii pomyłek związanej z ostatnimi działaniami PUBG Corp., ogromnej aktualizacji strzelanki Battalion 1944 i dacie premiery pierwszego epizodu okultystycznej gry przygodowej The Council. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Sobiepan
8 marca 2018 13:30
Firmy Focus Home Entertainment i Cyanide ujawniły projekt The Council, czyli osadzoną pod koniec XVIII wieku epizodyczną przygodówkę z elementami RPG, która w przyszłym roku trafi na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Jest to debiutanckie dzieło studia Big Bad Wolf.
gry
Adrian Werner
20 grudnia 2017 14:53
Popularne pliki do pobrania do gry The Council.
Wymagania sprzętowe gry The Council:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-2125 3.3 GHz / AMD FX-4100 3.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki GeForce GTX 750 1 GB / Radeon R7 360 2 GB lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770 3.4 GHz / AMD FX-8370 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon R9 380 lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 129 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 4106 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
gutosaw
Ekspert
2021.11.28
+++Klimat spisków, manipulacji i okultyzmu +++Zagadki wykorzystujące swoją wiedzę i wiedzę bohatera, zróżnicowane i dość trudne +++Decyzje, odgrywanie postaci i wiele zdolności ++Wątki manipulacji, polityki, okultyzmu, moralnosci ludzi przy władzy itp. ++Rozbudowane postaci ++Plastyczna fabuła, która reaguje na poczynania gracza ++Mechaniki dobrze powiązane z historią +Podział na akty +Muzyka --Backtracking --Zakończenie, które nie podsumowuje wydarzeń -Zbyt proste konfrontacje -Postaci nadto przerysowane -Aktorzy głosowi -Fabuła z kameralnej, szybko eskaluje -Optymalizacja -Grafika -Animacje
10 cent
Ekspert
2020.05.24
Właśnie ukończyłem. Bardzo mi się gra podobała. Z każdym kolejnym odcinkiem fabuła stawała się coraz bardziej interesująca.PLUSY- Fabuła. Bardzo ciekawa, dość mroczna, z zaskakującymi zwrotami akcji. Każdy z pięciu odcinków może zakończyć się na kilka sposobów, w zależności od tego, jakich decyzji i wyborów dokonamy w trakcie rozgrywki.- Klimat. Czuć od początku tajemniczość. Do tego spiski, zdrady, sekrety.- Bohaterowie. Z początku wydaje się, że można jasno sprecyzować, kto jest dobry, a kto zły, jednak nie do końca. Każdy coś ukrywa. Ten, kto najpierw wydawał się dobry, okazuje się zły i odwrotnie.- Grafika. Nie jest to żadne cudo pod tym względem, ale naprawdę może się podobać.- Voice acting. Głosy dobrane znakomicie, bardzo przyjemnie się słucha dubbingu.- Muzyka. Potęguje klimat gry. - Zagadki logiczne. Nie są ani zbyt skomplikowane ani zbyt proste. W sam raz. Trzeba trochę pogłówkować.- Język. Gra nie ma polskiej lokalizacji, jednak myślę, że ktoś, kto w choćby średnim stopniu opanował angielski powinien bez problemu zrozumieć język w tej grze.- Długość. Nie mam jak tego sprawdzić dokładnie, ale myślę, że całość zajęła mi około 13 godzin, co jak na tego typu produkcję jest, uważam, wynikiem całkiem niezłym.MINUSY- Tu i ówdzie niedoróbki techniczne. Nie są one jakieś wielkie, ale zauważalne. Nie wiem jak na innych platformach, ale na Xboxie One gra nieco gubi klatki, przez co spadki animacji są odczuwalne. Do tego od czasu do czasu rwał się dźwięk. Z początku myślałem, że to może wina konsoli, ale gdy sprawdziłem na innej grze, wszystko chodziło bardzo płynnie, bez lagów i tego typu błędów.- Trochę drewniane animacje postaci.Ogólnie bardzo polecam tym, którzy lubią gry z solidną fabułą, dość wymagającymi zagadkami logicznymi i bardzo fajnie skonstruowaną intrygą. Moja ocena byłaby wyższa, gdyby nie te niedociągnięcia techniczne. Poza tym, nie mam się do czego przyczepić :)
kęsik
Ekspert
2018.12.27
To jest perełka. Surowa technicznie ale perełka. Epizodyczna przygodówka w stylu Telltale ale bardzo rozwija tą formułę przez posiadanie drzewka umiejętności które determinuje jakie opcje dialogowe możemy używać w trakcie dialogów. Postaci z którymi rozmawiamy mają swoje słabości i odporności więc musimy uważać jakich kwestii używamy. Widać, że cały budżet poszedł w dialogi ale to dobrze bo dzięki temu gra wiele zyskuje. Klimat jest fajny, historyczne postaci dodają uroku, wybory mają jakiś tam wpływ a rozwój postaci realnie wpływa na rozgrywkę.
Legalizex
Ekspert
2018.12.15
Gra świetna, jedyne co mi się nie podobało to zakończenie, jakieś mało satysfakcjonujące i wyglądające jakby było robione na szybko. Przynajmniej moje zakończenie takie było, bo mnogość wyborów sprawia, że zakończeń mogło być wiele. Tak, w tej grze liczą się wybory i to jest to, co odróżnia tę grę od Telltale Games. Gdyby Telltale robili gry w taki sposób to nie byliby teraz bankrutami.
Butryk89
Ekspert
2023.05.07
Beherit7 Centurion
Dawno nie grałem w tak dopracowaną grę, pod względem grafiki, dźwięku i możliwości, a także wyborów, mających ogromny wpływ na dalsze losy historii. Jestem pod wrażeniem odrestaurowania minionych czasów, które dodatkowo umilają oko. Klimat tajemniczości, zagadki i intryga - to wszystko razem, oddaje efekt niezwykle rewelacyjny.
10 cent Pretorianin
Właśnie ukończyłem. Bardzo mi się gra podobała. Z każdym kolejnym odcinkiem fabuła stawała się coraz bardziej interesująca.
PLUSY
- Fabuła. Bardzo ciekawa, dość mroczna, z zaskakującymi zwrotami akcji. Każdy z pięciu odcinków może zakończyć się na kilka sposobów, w zależności od tego, jakich decyzji i wyborów dokonamy w trakcie rozgrywki.
- Klimat. Czuć od początku tajemniczość. Do tego spiski, zdrady, sekrety.
- Bohaterowie. Z początku wydaje się, że można jasno sprecyzować, kto jest dobry, a kto zły, jednak nie do końca. Każdy coś ukrywa. Ten, kto najpierw wydawał się dobry, okazuje się zły i odwrotnie.
- Grafika. Nie jest to żadne cudo pod tym względem, ale naprawdę może się podobać.
- Voice acting. Głosy dobrane znakomicie, bardzo przyjemnie się słucha dubbingu.
- Muzyka. Potęguje klimat gry.
- Zagadki logiczne. Nie są ani zbyt skomplikowane ani zbyt proste. W sam raz. Trzeba trochę pogłówkować.
- Język. Gra nie ma polskiej lokalizacji, jednak myślę, że ktoś, kto w choćby średnim stopniu opanował angielski powinien bez problemu zrozumieć język w tej grze.
- Długość. Nie mam jak tego sprawdzić dokładnie, ale myślę, że całość zajęła mi około 13 godzin, co jak na tego typu produkcję jest, uważam, wynikiem całkiem niezłym.
MINUSY
- Tu i ówdzie niedoróbki techniczne. Nie są one jakieś wielkie, ale zauważalne. Nie wiem jak na innych platformach, ale na Xboxie One gra nieco gubi klatki, przez co spadki animacji są odczuwalne. Do tego od czasu do czasu rwał się dźwięk. Z początku myślałem, że to może wina konsoli, ale gdy sprawdziłem na innej grze, wszystko chodziło bardzo płynnie, bez lagów i tego typu błędów.
- Trochę drewniane animacje postaci.
Ogólnie bardzo polecam tym, którzy lubią gry z solidną fabułą, dość wymagającymi zagadkami logicznymi i bardzo fajnie skonstruowaną intrygą. Moja ocena byłaby wyższa, gdyby nie te niedociągnięcia techniczne. Poza tym, nie mam się do czego przyczepić :)
zanonimizowany930719 Senator
Jeżeli miałbym krótko napisać o tym, czym jest "The Council", to powiedziałbym, że ta gra opiera się na patentach znanych z gier Telltale, tyle że są one doprowadzone do perfekcji.
O ile gry od Telltale właściwie przechodziły się same, a wybory były iluzoryczne, tak tutaj nie doświadczamy tanich zapychaczy w formie sekwencji QTE, a samego gameplay'u jest zdecydowanie więcej.
"The Council" został wyposażony w bardzo ciekawe mechaniki, które mają czasem decydujący wpływ na rozgrywkę. Mówiąc ogólnie, chodzi tutaj zarówno o interakcję z otoczeniem (czyli na przykład umiejętność odczytywania znaczeń ukrytych w dziełach sztuki, albo o głębszą spostrzegawczość, która pozwoli na dostrzeżenie więcej szczegółów, które mogą mieć znaczenie dla danego questa), jak i skuteczność w prowadzeniu w konwersacji z NPC-ami.
No właśnie, tak naprawdę to właśnie o rozmowy chodzi w tej grze. Dialogów w "The Council" jest wiele i tylko od nas i naszych umiejętności zależy czy i z jaką skutecznością uda nam się popchnąć fabułę do przodu. Do sukcesu wiedzie najczęściej więcej niż jedna droga i aby go osiągnąć, możemy użyć całego wachlarza umiejętności. Zależnie od mocnych i słabych stron naszego rozmówcy (lub rozmówczyni) stosujemy inną taktykę. W przypadku jednych skuteczna będzie manipulacja, a inni będą odporni na zagrywki z dziedziny psychologii.
Podczas prowadzenia rozmów trzeba uważać na to co się mówi i do kogo się mówi. Konfrontacje słowne są tak skonstruowane, że dostarczają mnóstwa emocji. To niesamowite, że twórcom udało się wykrzesać z nich aż tyle. Dialogi są świetnie napisane, najczęściej całkiem błyskotliwe i przede wszystkim dostarczają dużo satysfakcji, gdy uda nam się wyjść zwycięsko z danej konfrontacji.
"The Council" jest grą ambitną i dopracowaną chyba pod każdym względem. Jestem pod wrażeniem (mimo znaczących uwspółcześnień) oddania osiemnastowiecznych realiów, wielowymiarowości charakterów głównych bohaterów, jakości wspominanych już dialogów, świetnie działających mechanik i wciągającego gameplay'u.
Gra od Francuzów nie jest też pozbawiona wad, ale są one na tyle mało znaczące, że nie ma sensu, żebym się o nich jakoś szerzej rozpisywał.
Polecam "The Council" osobom, które chcą się dobrze bawić, ale mają też potrzebę uczestniczenia w rozgrywce, która będzie nieco bardziej hm... dorosła niż to, do czego w większości wypadków przyzwyczaili nas developerzy.
PS. Twórcy wyraźnie puszczają też oko w stronę graczy, którzy lubią sztukę i historię. Myślę, że można uznać to za dodatkowy atut.
Zalety:
- Grafika.
- Udźwiękowienie.
- Bardzo miodna i wciągająca rozgrywka.
- Emocjonujące konfrontacje.
- Świetne mechaniki.
- Dobrze napisane postacie.
- Niezła fabuła.
- Duży potencjał replaybilility.
Wady:
- Backtracking.
- Czasem, zależnie od oświetlenia gra może wyglądać brzydziej niż zwykle.
- Wiem, że to nie jest gra z segmentu AAA, ale animacje postaci i mimika mogłyby być trochę lepsze.
- Przewidywalność i pewna sztampa fabuły.
Miodowy Generał
Sprawa jest kuriozalna. Z jednej strony to gra z dużym potencjałem, która pod wieloma względami góruje nad innymi przygotówkami fabularnymi - choćby dlatego, że posiadanie skilli i podejmowanie decyzji ma tu większy sens, a niektóre decyzje potrafią bardzo zmieniać wydarzenia. Z drugiej strony to technologiczny koszmarek i praktycznie na każdy element pozytywny musi przypadać jeden negatywny.
np:
Wygląd lokacji naprawdę zacny - przestarzały i koślawy wygląd postaci z kiepskimi animacjami.
Fabuła jest niczego sobie, a niektóre wydarzenia cacy - a potem wszystko lawinowo zaczyna się tak komplikować tracąc całą wiarygodność a pewne rzeczy nie trzymają się kupy. W ostatnim rozdziale porostu wszystko trzyma się na sznurki i na taśmę.
Jedne postacie maja dobry dubbing - inne średni.
Zagadki raz są banalnie proste, raz wymagają niezłego użycia ponadprzeciętnego myślenia logicznego, innym razem nie dość, że kosmicznie trudne i masz tylko jedno podejście na ich wykonanie (!), to jeszcze zdarza się, że z jakiegoś powodu otrzymujesz fałszywe wskazówki.
Gra jest wręcz za długa, a większość z aktywności to chodzenie po tych samych lokacjach. Przez całą grę są dosłownie dwie jednopokojowe lokacje użyte tylko jeden raz.