Firmy Focus Home Entertainment i Cyanide ujawniły projekt The Council, czyli osadzoną pod koniec XVIII wieku epizodyczną przygodówkę z elementami RPG, która w przyszłym roku trafi na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Jest to debiutanckie dzieło studia Big Bad Wolf.

Firma Focus Home Entertainment i studio Big Bad Wolf zapowiedziały epizodyczną przygodówkę The Council. Pierwszy odcinek, zatytułowany The Mad Ones, ukaże się w lutym przyszłego roku, a cały sezon ma się zamknąć w pięciu epizodach. W planach są wersje na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.
Akcja The Council rozpocznie się w 1793 roku. Gracz wcieli się w członka tajnego stowarzyszenia Luisa de Richet, który zostanie zaproszony na wyspę będącą własnością tajemniczego Lorda Mortimera. Wśród innych gości znajdą się takie sławy jak Napoleon Bonaparte, czy prezydent Stanów Zjednoczonych George Waszyngton. Każdy z przybyszy będzie miał swoje własne plany i ambicje, które odkryjemy podczas rozgrywki. Co więcej, zmuszeni też zostaniemy do rozwikłania zagadki zaginięcia matki głównego bohatera.
W przeciwieństwie do większości epizodycznych przygodówek, The Council ma posiadać całkiem rozbudowane mechanizmy rozgrywki. Ich najważniejszym elementem będzie system piętnastu umiejętności. Większość skoncentruje się na różnych obszarach wiedzy (np. historii, nauki czy okultyzmu) oraz talentach związanych z kontaktami interpersonalnymi.
Posiadane umiejętności umożliwią nam rozwiązywanie różnorodnych problemów oraz kształtowanie rozmów i interakcji z innymi postaciami, co wpłynie na dalszy bieg fabuły. Każdy z piętnastu talentów będziemy mogli rozwijać, zapewniając sobie dostęp do nowych opcji. Nie zabraknie także systemu decyzji i wypływających z nich konsekwencji, które obejmą nie tylko nastawienie postaci do bohatera, ale również ich stan psychiczny i fizyczny. Luis de Richet będzie mógł nawet zostać okaleczony, co wcale nie zakończy przygody i jedynie zmusi nas do zmiany taktyki w drodze do celu.
GRYOnline
Gracze
Steam
10

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.