Data wydania: 12 grudnia 2017 Wczesny dostęp
Osadzony na stacji kosmicznej symulator z elementami survivalu, opracowany przez studio RocketWerkz pod wodzą Deana Halla – twórcy oryginalnego DayZ. W produkcji, nad którą pracował zaledwie sześcioosobowy zespół deweloperski, wcielamy się w rolę zarządcy nowoczesnej stacji kosmicznej, a do naszych zadań należy nie tylko konstruowanie i dołączanie jej kolejnych modułów, ale także nadzorowanie systemów odpowiedzialnych za podtrzymywanie życia (np.
Steam
Stationeers jest symulatorem stacji kosmicznej z elementami survivalu, opracowanym przez studio RocketWerkz, któremu przewodzi Dean Hall – twórca oryginalnego DayZ, czyli modyfikacji do gry ArmA II, która przekształciła się w pełnoprawną produkcję tworzoną przez zespół Bohemia Interactive. Podobnie jak jego poprzednie dzieło, produkcja pojawiła się na platformie PC. Jako ciekawostkę należy dodać, że omawiany tytuł jest dziełem zaledwie sześciu osób – pozostała część ekipy pracowała równolegle nad jeszcze jednym, większym projektem.
W Stationeers gracz wciela się w rolę zarządcy nowoczesnej stacji kosmicznej. Do jego zadań należy nie tylko konstruowanie i dołączanie kolejnych modułów, lecz także nadzorowanie systemów odpowiedzialnych za podtrzymywanie życia, co tyczy się między innymi produkcji żywności lub wytwarzania zdatnej do oddychania atmosfery.
W Stationeers na platformie PC można bawić się w pojedynkę, jednak gra rozwija skrzydła w opartym na współpracy, wieloosobowym wariancie rozgrywki, pozwalającym na podzielenie obowiązków pomiędzy poszczególnych graczy.
Stationeers na platformie PC cechuje się oryginalną oprawą graficzną, zrealizowaną w stylistyce przypominającej wizualia bestsellerowego Minecrafta. Wnętrza stacji kosmicznej utrzymano zatem w bogatej kolorystyce, z kolei zamieszkujący ją astronauci to charakterystyczne „kwadratowe ludziki”.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Producent: RocketWerkz
Wydawca: RocketWerkz
Ograniczenia wiekowe: 12+
Dziś piszemy o debiutach gier They Are Billions i Stationeers we Wczesnym Dostępie Steam, premierze remastera Ty the Tasmanian Tiger 2, prawdopodobnych odwiedzinach Predatora w Ghost Recon: Wildlands, testach dedykowanych serwerów w For Honor oraz porcie Wasteland 2 na Nintendo Switch. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Sobiepan
13 grudnia 2017 13:42
Dean Hall, ojciec DayZ, ujawnił datę premiery Stationeers. Produkcja trafi do Wczesnego Dostępu Steam we wrześniu i ma zaoferować stabilną oraz kompletną rozgrywkę.
gry
Jakub Błażewicz
1 sierpnia 2017 10:00
Dean Hall, twórca DayZ, ujawnił swój najnowszy projekt. Stationeers symulatorem stacji kosmicznej, który „wkrótce" trafi do Wczesnego Dostępu Steam.
gry
Jakub Błażewicz
30 marca 2017 16:27
Wymagania sprzętowe gry Stationeers:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2500K 3.3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 lub lepsza, 5 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4790K 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 lub lepsza, 5 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 7113 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Insekt6 Generał
Fajna ta gra, taka nie za intuicyjna.
Podejście producentów typu: "niepotrzebnie skomplikujmy grę i nazwijmy to wyzwaniem/symulacją".
Ekwipunek gracza nie istnieje, w nim można przenosić tylko narzędzia, butlę wody i jakiś baton.
Ekwipunek gracza to aż dwa (2) sloty szybkiego wyboru, do tych 2 slotów można zabrać 2 przedmioty. Żeby budować trzeba w jednym slocie trzymać narzędzie, a w drugim materiał.
Budowanie polega na wyprodukowaniu w maszynie tzw. 'kit' budowanego przedmiotu, który pochłania surowce, a mimo to tak naprawdę jest tylko szkicem, takim blueprintem/placeholderem, do którego jeszcze trzeba donieść osobne komponenty. Dopiero po najechaniu myszą na ten blueprint gra pokaże jakie następne materiały trzeba przynieść, nie wcześniej (no bo po co? I tak nie możesz naładować materiałów do nieistniejącego ekwipunku :-D ).
Do każdego etapu budowy potrzebne jest inne narzędzie i inny materiał. Jako że, jak już mówiłem, gracz ma 2 sloty na ekwipunek przez to znowu trzeba przekładać tymi narzędziami z jednego okienka do drugiego.
Właściwa nazwa gry to: Inventory Juggler Simulator lub Backtracking Builder.
Adrian x9 Junior
Polecam grę.
Jeśli lubisz gry jak Satisfactory lub Factorio - będziesz zachwycony!
Moja ocena 9,5 / 10.
1. Ekwipunek istnieje - do przenoszenia materiałów i rzeczy służy plecak.
2. Dwa sloty - to są po prostu dwie ręce. Można w nich trzymać dwie rzeczy, po jednej w dłoni.
3. Budowanie jest proste i nie jest potrzebne sporo materiałów, by cokolwiek stworzyć.
4. Gra jest bardzo dobra, wciąga, posiada automatyzację, lecz jest BARDZO trudna.
Sadistic Son Konsul
8 lat w EA... takie coś powinno być karalne.