Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 marca 2017, 16:27

Twórca oryginalnego DayZ zapowiada Stationeers – symulator stacji kosmicznej

Dean Hall, twórca DayZ, ujawnił swój najnowszy projekt. Stationeers symulatorem stacji kosmicznej, który „wkrótce" trafi do Wczesnego Dostępu Steam.

W Londynie rozpoczęły się targi EGX Rezzed 2017, na których pojawiło się wielu znanych producentów. Wśród nich znalazły się m.in. studia Arkane i Larian, ale też Dean Hall, ojciec DayZ. Niedawno informował o zawieszeniu prac nad tajemniczym MMO Ion, ale najwyraźniej nowozelandzki twórca nie zrezygnował z tematyki science fiction. Świadczy o tym dzisiejsza zapowiedź Stationeers – symulatora bazy kosmicznej, mającego wkrótce trafić do Wczesnego Dostępu Steam. Jak tłumaczył w rozmowie z serwisem Eurogamer, nie zamierzał nigdy więcej korzystać z Early Access, jednak po rozmowach z innymi twórcami doszedł do wniosku, że rozwój gry przy wsparciu społeczności jest niezbędny – choćby po to, by zweryfikować jego pomysły:

„Jednak często rozmawiałem z Tynanem Sylvesterem od Rimworld i z Felipe [Falanghe] od Kerbal Space Program i zrozumiałem, że [Kerbal Space Program – przyp. autora] wyglądałoby zupełnie inaczej, gdyby powstawało za zamkniętymi drzwiami. Ponadto jestem pewien, że wiele z moich pomysłów jest do niczego, a społeczność pomoże je odfiltrować. Przypomnijcie sobie wczesne życie modyfikacji [oryginalnego DayZ do Arma II] – to właśnie chcemy odtworzyć”.

Stationeers to jeden z dwóch nadciągających projektów autorstwa Deana Halla. - Twórca oryginalnego DayZ zapowiada Stationeers – symulator stacji kosmicznej - wiadomość - 2017-03-31
Stationeers to jeden z dwóch nadciągających projektów autorstwa Deana Halla.

Podobnie jak anulowana produkcja, gra powstaje w autorskim studiu Halla RocketWerkz i ma być duchowym spadkobiercą Space Station 13, darmowego tytułu na silnik BYOND sprzed prawie piętnastu lat. Gracze będą – samotnie lub w ramach trybu kooperacji – budować stację kosmiczną, o którą trzeba będzie zadbać, nadzorując systemy odpowiadające za produkcję żywności, atmosferę itp. Na razie nie ujawniono więcej informacji, ale zamknięte testy trwają już od miesiąca. Wypada zaznaczyć, że nad grą pracuje zaledwie sześć osób z ponad czterdziestoosobowego zespołu RocketWerkz. Pozostałe mają zajmować się większym, jeszcze nieujawnionym projektem. Tak więc Stationeers ma mieć bardzo niszowy charakter, o czym świadczy też przewidywana sprzedaż na poziomie 20 tysięcy egzemplarzy. Tymczasem prezentujemy screeny udostępnione przez twórców.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej