Data wydania: 11 kwietnia 2012
Dynamiczna i świetnie animowana bijatyka, w której wcielamy się w tytułowe wojowniczki. Twórcy gry chcieli stworzyć produkcję skierowaną zarówno do weteranów, jak i nowicjuszy. Pierwsza grupa powinna docenić rozbudowany system walki, a druga mnóstwo samouczków.
Gracze
Skullgirls to szybka, dwuwymiarowa bijatyka, skierowana zarówno do weteranów gatunku, jak i zupełnych nowicjuszy. Produkcja została stworzona przez studio Reverge Labs, w skład którego wchodzą między innymi Mike “Mike Z” Zaimont (turniejowy mistrz) oraz Alex “o_8” Ahad (utalentowany artysta i animator).
W grze przenosimy się do niezwykłego świata pogrążonego w konflikcie na skutek działania tajemniczego artefaktu - Skull Heart. Przedmiot spełnia życzenia młodych kobiet, ale robi to w sposób prawdziwie przebiegły: np. przynosząc pokój za pomocą wojny. Skull Heart zamienia też nieczyste dusze, które ośmielą się przynieść do niego prośby, w nieustraszone narzędzia do walki: tytułowe Skullgirls.
Jak na bijatykę przystało, Skullgirls zawiera rozgrywkę solową, mutliplayer oraz tryb treningu. Twórcy produkcji przygotowali osiem zróżnicowanych postaci żeńskich. Każda z nich dysponuje własnym zestawem ciosów i ruchów, które wykonujemy przy użyciu klasycznego, sześcioprzyciskowego układu sterowania. System walki jest niezwykle bogaty i pozwala wyprowadzać mnóstwo ataków i specjalnych mocy.
Celem producentów ze studia Reverge Labs było stworzenie gry, która nadawałaby się na turnieje i jednocześnie spodobała się nowicjuszom. Ten efekt udało się uzyskać za pomocą połączenia bogatego wachlarza ciosów i rozbudowanych trybów walki z wieloma systemami pomocy. Nowi gracze mogą skorzystać z samouczków i innych środków, aby nauczyć się ruchów oraz przyswoić specyficzną rozgrywkę.
Autorzy Skullgirls chwalą się, że w ich grze możemy zobaczyć najbardziej szczegółowo animowane postacie. Wszystkie bohaterki narysowano ręcznie i podrasowano za pomocą silnika 3D. Sporą atrakcją jest też ścieżka dźwiękowa, napisana przez Michiru Yamane, czyli kompozytora znanego z Castlevania: Symphony of the Night. Produkcja korzysta z kodu sieciowego w standardzie GGPO, który eliminuje lagi z rozgrywki wieloosobowej.
Autor opisu gry: Szymon Liebert
Platformy:
PlayStation 3 3 maja 2012
Xbox 360 11 kwietnia 2012
Producent: Reverge Labs
Wydawca: Autumn Games
Gry podobne:
Mike Zaimont, jeden z twórców dwuwymairowej bijatyki Skullgirls, pochwalił się na Twitterze, że na samym tylko Steamie gra sprzedała się w milionie kopii. Warto zaznaczyć, że tytuł wyszedł również na konsolach starej i nowej generacji oraz urządzeniach mobilnych.
gry
Miłosz Szubert
5 września 2017
Dziś piszemy m.in. o beta testach strzelaniny Destiny, darmowym weekendzie z grą Skullgirls, programie Games with Gold, a także nowych zasadach przydzielania punktów Gamerscore w produkcjach na Xboksa One. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
15 listopada 2013
Dziś piszemy m.in. o darmowym DLC do Wargame: AirLand Battle, kompozytorze muzyki do EverQuest Next oraz zgrywaniu rozgrywki z gier na Xboksie One. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Szymon Liebert
2 sierpnia 2013
Fani dwuwymiarowych bijatyk, grający na komputerach PC, powinni zaznaczyć sobie w kalendarzu datę 22 sierpnia. Wtedy na rynku zadebiutuje PC-towa wersja, znanej z konsol PlayStation 3 i Xbox 360, gry Skullgirls.
gry
Kamil Zwijacz
13 lipca 2013
Dziś piszemy m.in. o grze Skullgirls w wersji na Wii U, dodatkach DLC do Defiance, scenarzystach nadchodzącej produkcji Afterfall: Pearl of the Wasteland, a także zarejestrowanym znaku towarowym Shaqfighter. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Marcin Skierski
14 maja 2013
Zakończyła się crowdfundingowa akcja założona przez twórców gry Skullgirls, studio Lab Zero Games, w serwisie Indiegogo. Udało się zebrać aż 830 tysięcy dolarów, chociaż początkowo celem deweloperów było jedynie 150 tysięcy. Dzięki temu w tej dwuwymiarowej bijatyce znajdziemy więcej atrakcji.
gry
Marcin Pietruszewski
29 marca 2013
Powoli dobiega końca akcja crowdfundingowa gry Skullgirls w serwisie IndieGoGo. Do tej pory twórcy tytułu, studio Lab Zero Games, zebrali przeszło 625 tysięcy dolarów, co oznacza, że do produkcji trafi nie jeden, lecz aż trzech nowych bohaterów.
gry
Michał Marian
26 marca 2013
Ruszyła zbiórka społecznościowa na rozwój bijatyki Skullgirls. Na dodanie do gry jednej postaci autorzy potrzebują aż 150 tysięcy dolarów. Dużo? Tak, ale tyle kosztuje tworzenie gier - tłumaczą deweloperzy. Na szczęście ich akcja cieszy się sporym zainteresowaniem.
gry
Szymon Liebert
27 lutego 2013
Dwuwymiarowa bijatyka Skullgirls trafi również do posiadaczy komputerów PC. Gra pojawi się jeszcze w tym roku i zawierać będzie szereg poprawek, które już wkrótce powinny być dostępne także dla konsolowych wersji tytułu.
gry
Michał Kułakowski
3 maja 2012
Wieści ze świata to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o dodatku DLC do The Elder Scrolls V: Skyrim, wynikach sprzedaży niezależnej bijatyki Skullgirls, beta testach trybu multiplayer w grze Anno 2070, a także znaku towarowym SimOcean zarejestrowanym przez firmę Electronic Arts.
gry
Marcin Skierski
27 kwietnia 2012
Wymagania sprzętowe gry Skullgirls:
PlayStation 3
Wspiera:
PlayStation Network
Średnie Oceny:
Średnia z 49 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
george173 Chorąży
Boże, na PC!!:)
Swoją drogą wie ktoś co to za piosenka, zaczyna się w 33 sekundzie a kończy na 1:05 ?
Dzięki;)