Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiX360PCPS3
Okładka ShellShock 2: Blood Trails (X360)

ShellShock 2: Blood Trails

ShellShock 2: Ścieżki krwi

Sequel gry akcji, którą opracowali twórcy serii Killzone. Ponownie trafiamy do ogarniętego wojną Wietnamu, aby stawić czoła licznym przeciwnikom. Do dyspozycji mamy bogaty arsenał broni.

Akcji | FPP | Wietnam | strzelanki

Okładka ShellShock 2: Blood Trails (X360)

producent: Rebellion

wydawca PL: Cenega S.A.

data premiery gry:

13lut2009

PC X360 PS3

ShellShock 2: Blood Trails to sequel trzecioosobowej gry akcji ShellShock: Nam '67, stworzonej przez grupę Guerilla Games w 2004 roku. Kontynuacja wykreowana przez nowych autorów, firmę Rebellion, wpasowuje się w konwencję brutalnych survival horrorów, a tło dla przedstawionych w niej wydarzeń stanowi przegrana przez USA Wojna w Wietnamie.

Deweloperzy urozmaicili w stosunku do pierwszej części przebieg rozgrywki, wzbogacając rzeczywisty motyw walk amerykańskich żołnierzy z armią Vietcongu o wątki fikcyjne, zahaczające niekiedy o sfery paranormalne.

Historia opowiadana w grze rozpoczyna się od wylądowania w kambodżańskiej dżungli samolotu, przewożącego tajemniczą broń chemiczną o nazwie Whiteknight. Pakunek miała odebrać grupa specjalnie przeszkolonych agentów z kontyngentu USA, jednak nie podołała ona zadaniu i znikła bez śladu w tropikalnym lesie. Po miesiącu od rozpoczęcia wyprawy do bazy powrócił tylko jeden ze śmiałków. Nie był on już jednak sobą – sprawiał wrażenie obłąkanego, co mogło mieć związek z działaniem znalezionych w samolocie substancji, a być może zwiastowało istnienie jeszcze większego niebezpieczeństwa. Ślady infekcji u przybyłego żołnierza wskazują, że problem jest niezwykle poważny i zaraza może być wkrótce brzemienna w skutkach, zmieniając zastępy wojskowych w chodzące zombie. Wcielamy się w postać brata zarażonego, stawiając czoła zaistniałej sytuacji i próbując zapobiec dalszemu rozprzestrzenianiu się zarazy przemieniającej ludzi w potwory.

Projekt studia Rebellion pod względem kreowanej atmosfery stanowi odpowiednik filmów Drabina Jakubowa i Czas Apokalipsy. W swoich założeniach tytuł ukazuje piekło wojny wietnamskiej, obrazując bezustanny niepokój, instynkt samozachowawczy i halucynacje targające ludźmi. Ataki napalmem, zasadzki w lesie czy ciągły niedobór amunicji to tylko niektóre z problemów, którym trzeba sprostać w trakcie całej, składającej się z dziesięciu poziomów kampanii dla pojedynczego gracza.

Znacznie większym wyzwaniem są brutalni, zakrwawieni przeciwnicy, którzy ni stąd ni zowąd potrafią pojawić się tuż za plecami głównego bohatera i uderzyć go tępym narzędziem bądź wystrzelić doń z broni palnej. Do eliminacji przeciwników wykorzystywany jest bogaty arsenał narzędzi zagłady, obejmujący noże, maczety, pistolety, karabiny maszynowe, strzelby bojowe, granaty, a nawet wyrzutnie rakiet.

Zmagania w Śladach krwi obserwowane są z perspektywy pierwszej osoby, a całość napędzana jest przez nowoczesny silnik graficzny, gwarantujący dokładne wymodelowanie otoczenia oraz modeli postaci. Z uwagi na wysoki stopień przemocy produkt przeznaczony jest wyłącznie dla dorosłych użytkowników.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 4,8 / 10 na podstawie 627 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 7,7 / 10 na podstawie 13 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 229,90 PLN

Gry podobne do ShellShock 2: Blood Trails

Klasyfikacja PEGI ShellShock 2: Blood Trails

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe ShellShock 2: Ścieżki krwi

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), Windows XP/Vista

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

ShellShock 2: Ścieżki krwi - recenzja gry
ShellShock 2: Ścieżki krwi - recenzja gry

Recenzja 18 lutego 2009, 09:07

Mocno niedopracowany jest model sterowania. Nate nie potrafi wychylać się na boki, co w dzisiejszych czasach jest skandalicznym niedopatrzeniem. Sterowanej postaci nie wyposażono także w opcję skoku i niestety w kilku miejscach bywa to strasznie irytujące. Zdarza się bowiem, że przez przypadek zejdzie się na niższą półkę, nie mogąc pokonać kilkunastocentrymowej przeszkody, na której zgromadzono zapasy. Nie lepiej jest z wykorzystywanym arsenałem. ShellShock 2 najwyraźniej na siłę stara się zmieniać obowiązujące obecnie reguły, choćby poprzez zmniejszenie użyteczności shotguna. Winić należy głównie długi czas przeładowywania tej broni, w rezultacie czego można więcej zdziałać, używając zwykłego pistoletu. Beznadziejnie opracowano system używania granatów. Obiekty te rzadko lądują w miejscach, w których chciałoby się je zobaczyć. Zazwyczaj natomiast odbijają się bezsensownie od niewidzialnych ścian i łamią obowiązujące prawa fizyki. Niepotrzebnym „wydłużaczem” spędzonego z grą czasu jest też konieczność każdorazowego podnoszenia przedmiotów z otoczenia. Zabawa nie straciłaby nic na atrakcyjności, gdyby odbywało się to w sposób automatyczny. Tak na dobrą sprawę jedynym pozytywnym akcentem są minigry, polegające na wciskaniu klawiszy zgodnie z instrukcjami na ekranie. Mamy tu między innymi przepychanki z potworami, zabawę w unikanie zastawionych przez Vietcong pułapek, a nawet tortury. Niestety, jak to się mówi – jedna jaskółka wiosny nie czyni.

PC
X360
PS3