
Data wydania: 2026 Wczesny dostęp, Data estymowana
Polskie RPG akcji w rzucie izometrycznym, wzbogacone o elementy roguelike i osadzone w alternatywnym XVIII wieku w Europie. Selenwald utrzymano w mrocznym klimacie, a jego historia opowiada o dążeniu do zdobycia zakazanej wiedzy, przerażającej zarówno naukowców, jak i kapłanów.
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Producent: Unnamable Arts
Wydawca: Unnamable Arts
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Selenwald to RPG akcji z elementami roguelike ukazane z rzutu izometrycznego. Tytuł jest debiutanckim projektem polskiego studia Unnamable Arts, którego szeregi zasilają osoby pracujące wcześniej przy takich tytułach jak Metro: Exodus, Arktika.1 czy 60 Parsecs!.
Historia gry przenosi nas do uniwersytetu Selenwald w XVIII-wiecznej Europie. W jego murach znajduje się przejście do zaświatów, badane przez pracowników ośrodka w celu zdobycia odpowiedzi na wiele nurtujących ludzkość pytań. Odkrywają jednak przy tym sekrety przerażające zarówno dla nich samych, jak i kapłanów próbujących wytłumaczyć te same zjawiska przy pomocy religii.
Fabuła gry jest mroczna i przedstawiona w sposób filozoficzny oraz skłaniający do refleksji. W trakcie przygód spotykamy wiele postaci o tragicznej przeszłości i mierzymy się z odkryciami, od których nawet najtęższe umysły popadają w szaleństwo.
Całość rozgrywki obserwujemy z rzutu izometrycznego. Z napotykanymi przeciwnikami da się walczyć na trzy sposoby: w zwarciu, na dystans przy pomocy magii oraz eliminując ich po cichu. System walki jest dynamiczny i pozwala nam na wykonywanie szybkich ataków oraz uników przed ciosami wrogów. Swoje wypady mieczem możemy uzupełniać ostrzałem z pistoletu skałkowego, zadającego spore obrażenia, lecz wymagającego długiego przeładowania. W przypadku magii mamy do dyspozycji wiele zaklęć, m.in. klasyczną kulę ognia czy też samonaprowadzające się pociski. Czarując musimy uważać: tylko precyzyjnie wymierzony strzał jest w stanie uszkodzić wroga, a każdy błąd może nas kosztować życie.
Większość zdolności naszej postaci jest zależna od zdobywanych przez nas przedmiotów. Z racji tego, że ekwipunek jest limitowany, musimy ostrożnie nim zarządzać, by jak najlepiej współgrał z aktualnym buildem. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, byśmy omijali co większe zagrożenia, z którymi nie chcemy się mierzyć. Wiele pomieszczeń w grze jest ciemnych i wymaga od nas oświetlenia lampionem. Chociaż jest to pomocne, to przyciąga uwagę wrogów, utrudniając pozostanie niewykrytym.
Śmierć naszej postaci jest integralnym elementem zabawy. Gdy protagonista zginie, nie mamy możliwości wczytania gry, ale poczynione przez nas działania mają konsekwencje w następnej rozgrywce. Za każdym razem, gdy zaczniemy kolejne podejście, gra wygeneruje losowo dostępne lokacje, czyniąc nowe doświadczenie innym od poprzedniego.
Tworząc bohatera wybieramy jego klasę. Każda klasa posiada swoje silne i słabe strony, inne przedmioty startowe oraz różną ilość wolnych slotów w ekwipunku. Podejmując odpowiednie wybory jesteśmy w stanie zdobywać dodatkowe premie wzmacniające którąś ze statystyk protagonisty.
Selenwald w momencie premiery posiadał przyjemną dla oka oprawę graficzną, zwracającą uwagę szczegółowością oraz oświetleniem pomimo przyjętej konwencji rzutu izometrycznego.
Autor opisu gry: Krzysztof Mosz
Fanów gier RPG akcji typu roguelike może zainteresować nadchodzące Selenwald. To tytuł tworzony przez Wiktora Wąsowskiego, łączący mroczne fantasy z realiami XVIII wieku i horrorem. Gra już teraz wygląda interesująco, niestety na jej premierę będzie trzeba trochę poczekać.
gry
Zuzanna Domeradzka
23 sierpnia 2022 18:03