Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGMMOPC
Okładka RIFT (PC)

RIFT PC

Produkcja z gatunku MMORPG, stworzona przez studio Trion Worlds. Gracze trafiają do krainy Telara, zmagającej się z zagrożeniem ze strony Niszczyciela Regulosa, a także z wojną domową, toczoną przez Strażników (Guardians) oraz Buntowników (Defiants).

RPG | TPP | fantasy | zagraj za darmo | MMORPG | sieciowe

PC Windows
Okładka RIFT (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

1marca2011

4marca2011

pudełko PL

Aktualizacja #1: 13 czerwca 2013 roku do gry została wprowadzona możliwość rozgrywki w wariancie free-to-play. Jednocześnie twórcy wciąż oferują opcję abonamentową, która zapewnia wszystkie możliwe bonusy.

RIFT to gra z gatunku MMORPG, stworzona przez studio Trion Worlds. Scenariusz przenosi nas do nękanej wojną krainy Telara, gdzie wcielamy się w jednego z nieśmiertelnych bohaterów i stajemy do walki przeciwko złemu bóstwu.

Oprócz nieustającego konfliktu z Niszczycielem Regulosem, gracze walczą również między sobą wybierając jedną z dwóch frakcji. Pierwsza to Strażnicy (Guardians) - poświęcili się służbie dobrym bogom, w nich widząc nadzieję na ocalenie Telary. Druga frakcja to Buntownicy (Defiants), którzy zawiedzeni poczynaniami bogów odrzucają ich, stawiając na swoje umiejętności i magiczną technologię.

Gra oprócz wielu zapożyczeń charakterystycznych dla gatunku MMO, oferuje kilka nowych pomysłów. Między innymi niezwykle bogaty system budowy postaci oraz elastyczny świat zmieniający się dynamicznie w wyniku inwazji Niszczyciela.

Swoją postać możemy stworzyć korzystając z czterech archetypów: wojownika, maga, kleryka i łotra, a następnie dobieramy dla niej umiejętności spośród ośmiu różnych drzewek talentów (plus jedno drzewko przeznaczone wyłącznie do PvP). System pozwala na sporą dowolność, a mnogość kombinacji niewątpliwie wyróżnia grę na rynku.

Oprócz standardowych zadań, jakie możemy napotkać w każdej przeciętnej grze MMO, mamy również mechanizm inwazji, które przerywają monotonie zdobywanie poziomów. W losowych miejscach otwierają się przejścia łączące Talarę ze sferami żywiołów. Z nich wyłaniają się magiczne bestie, które atakują graczy, a nawet postacie niezależne. Bohaterowie muszą się organizować w grupy, by powstrzymywać takie inwazje, w przeciwnym wypadku bestie zajmą dany obszar uniemożliwiając handel czy wykonywanie zadań.

Produkcja może się poszczycić wyjątkowo atrakcyjną oprawą graficzną. Gra wygląda bardzo ładnie, ale ma również spore wymagania sprzętowe. Świat Telary zmienia się dynamicznie nie tylko w sferze wydarzeń, jakie się w nim toczą ale także wizualnie. Inwazje odbywają się poprzez otwarcie przejść do innych wymiarów, a te potrafią zmienić wygląd całej okolicy, począwszy od kolorystyki otoczenia, atmosfery, a skończywszy nawet na roślinach czy modyfikacji wyglądu pobliskich zwierząt.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.175 / 10 na podstawie 369 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.6 / 10 na podstawie 129 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 159,99 PLN

Klasyfikacja PEGI RIFT

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe RIFT

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.2 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 512 MB (GeForce GTS 250 lub lepsza), 15 GB HDD, Windows XP/Vista/7

RIFT - recenzja gry

Recenzja 16 marca 2011, 11:51

Doskonałym przykładem jest archetyp kleryka. Jeśli zostanie on wyspecjalizowany w leczeniu, jest piekielnie trudnym celem. Czasami potrzeba dwóch albo trzech przeciwników, aby takiego bohatera wyłączyć z walki. Wystarczy jednak jeden wojownik, spalający manę, by delikwenta wyeliminować w kilkanaście sekund. Powiecie, że tak nie powinno być, również i ja tak początkowo myślałem, ale prawda jest jednak taka, że na polu bitwy gracze powinni sobie pomagać. Chronienie „lekarza” staje się zatem dodatkowym zadaniem. Żaden gracz nie może zostać pozostawiony sam sobie, a już szczególnie taki, który ma ogromny wpływ na resztę drużyny.