Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS2
Okładka Resident Evil: Dead Aim (PS2)

Resident Evil: Dead Aim PS2

Poboczna odsłona cyklu Resident Evil, zrealizowana przez firmę Capcom w konwencji celownika na szynach. Głównym bohaterem gry jest Bruce McGivern, który trafia na statek wypełniony krwiożerczymi zombie.

Akcji | FPP | survival horror | zombie | rail shooter | tytuły ekskluzywne PlayStation

Sony PlayStation 2
Okładka Resident Evil: Dead Aim (PS2)

producent: Capcom

wydawca: Capcom

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PS2:

11czerwca2003

Dead Aim to kolejny już produkt osadzony w mrocznych klimatach, typowych dla całej serii Resident Evil. Tym razem nie mamy jednak do czynienia z klasycznym survival-horrorem. Opisywany produkt zalicza się do niezbyt popularnego gatunku „celowniczków”. Oznacza to, iż gracz skupia się wyłącznie na likwidowaniu pojawiających się na ekranie potworów. Należy jednak dodać, iż omawiany produkt daje nam nieco więcej swobody niż można by się było spodziewać. W niektórych sytuacjach istnieje bowiem możliwość sterowania postacią z perspektywy trzeciej osoby. Swoboda ruchu jest jednak w większości przypadków niewielka. Resident Evil: Dead Aim ukazał się wyłącznie na PlayStation 2. Warto również zaznaczyć, iż sam pomysł na grę nie jest nowy. Dead Aim rozwija bowiem pomysły z Gun Survivora wydanego na pierwszego PSX-a (co ciekawe, w Japonii gra występuje pod tytułem Gun Survivor 4: BioHazard: Heroes Never Die).

Wątek fabularny, podobnie jak w niemal wszystkich tego typu strzelankach, stanowi jedynie pretekst do eliminacji kolejnych potworów. Gracz wciela się w postać Bruce’a McGiverna, wysłanego na wypełniony zombiakami statek w celu powstrzymania pewnego szaleńca, próbującego doprowadzić do dalszego rozprzestrzeniania się wirusa T. Jak można się łatwo domyślić, wspomniany osobnik stanowi podstawowe zagrożenie, przez co pod sam koniec zabawy gracz będzie się musiał z nim zmierzyć. Zbyt prędko to jednak nie nastąpi, Dead Aim jest bowiem znacznie dłuższy od tradycyjnych „celowniczków”. Pomyślne ukończenie gry (przy pierwszym podejściu) zajmuje około dwóch-trzech godzin.

Sama zabawa przebiega w bardzo prosty sposób. Akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby a zadaniem gracza jest eliminacja pojawiających się na ekranie potworów. W trakcie zabawy należy wykazać się sporym refleksem, w przeciwnym przypadku istnieje bowiem spora szansa, iż przeciwnik zdoła przeprowadzić udany atak. W kilku miejscach kamera zmienia swoją pozycję na widok z perspektywy trzeciej osoby. Sytuacje te nie pojawiają się jednak zbyt często. Gra może być obsługiwana przy użyciu wielu różnych typów kontrolerów, między innymi myszy czy specjalnego pistoletu. Oprawa wizualna Dead Aim prezentuje zbliżony poziom do innych tego typu produkcji. Otoczenie jest dość zróżnicowane. Zabawa toczy się jednak w znacznie wolniejszym tempie od House of the Dead czy Virtua Cop. Gra nie posiada niestety żadnych trybów multiplayer.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 4.9 / 10 na podstawie 160 ocen czytelników.

Wymagania wiekowe Resident Evil: Dead Aim

16+

Resident Evil – od A do Z
Resident Evil – od A do Z

wiadomość19 marca 2012

Na bieżący rok zaplanowano aż trzy premiery gier należących do marki Resident Evil. Z tej okazji postanowiliśmy przedstawić Wam jej genezę, wyjaśnić dlaczego znacznie przyczyniła się do rozwoju gier wideo, a także zaprezentować szereg ciekawostek i z nią związanych.

Rusza produkcja filmu Resident Evil: Afterlife
Rusza produkcja filmu Resident Evil: Afterlife

wiadomość1 października 2009

Firmy Screen Gems i Constantin Film ogłosiły, że rozpoczęto produkcję filmu Resident Evil: Afterlife, który jest już czwartą częścią kinowej sagi. Zdjęcia zostaną zrealizowane między innymi w Toronto (Kanada), a w rolę głównej bohaterki, czyli Alice, wcieli się ponownie Milla Jovovich. Oprócz niej na ekran powrócą Ali Larter (jako Claire Redfield) oraz Spencer Locke (w roli K-Marta).

Resident Evil: Afterlife rozpocznie nową filmową trylogię
Resident Evil: Afterlife rozpocznie nową filmową trylogię

wiadomość27 lipca 2009

Resident Evil: Afterlife, czyli czwarty film z kinowej serii stworzonej na podstawie znanej gry, rozpocznie nową trylogię. Obraz ma otrzymać największy budżet w historii marki oraz wykorzystywać kilka ciekawych technologii. Przede wszystkim pojawi się on także w kinach 3D. Twórcy chwalą się też użyciem systemu kamer zastosowanego w Avatarze Jamesa Camerona.

Czwarta część filmu Resident Evil nadchodzi
Czwarta część filmu Resident Evil nadchodzi

wiadomość3 lipca 2009

Będzie kolejna część filmowej adaptacji Resident Evil. Sony zapowiedziało, że premiera następnej odsłony tej produkcji nastąpi we wrześniu 2010 roku, a obraz będzie nosił podtytuł Afterlife.

Resident Evil: Degeneration - pierwszy zwiastun już w sieci
Resident Evil: Degeneration - pierwszy zwiastun już w sieci

wiadomość17 grudnia 2007

Kilka tygodni temu informowaliśmy Was, że wytwórnia Sony Pictures Entertainment pracuje nad nowym filmem z cyklu Resident Evil, zrealizowanym w całości za pomocą techniki animacji komputerowej. Dziś możemy zobaczyć pierwszy efekt tych prac, a to za sprawą zwiastuna, który wczoraj pojawił się w Internecie.