
Data wydania: 11 czerwca 2003
Poboczna odsłona cyklu Resident Evil, zrealizowana przez firmę Capcom w konwencji celownika na szynach. Głównym bohaterem gry jest Bruce McGivern, który trafia na statek wypełniony krwiożerczymi zombie. Zadaniem, jakie czeka na wykonanie, jest powstrzymanie szalonego naukowca zamierzającego doprowadzić do rozprzestrzenienia się wirusa T.
Gracze
Dead Aim to kolejny już produkt osadzony w mrocznych klimatach, typowych dla całej serii Resident Evil. Tym razem nie mamy jednak do czynienia z klasycznym survival-horrorem. Opisywany produkt zalicza się do niezbyt popularnego gatunku „celowniczków”. Oznacza to, iż gracz skupia się wyłącznie na likwidowaniu pojawiających się na ekranie potworów. Należy jednak dodać, iż omawiany produkt daje nam nieco więcej swobody niż można by się było spodziewać. W niektórych sytuacjach istnieje bowiem możliwość sterowania postacią z perspektywy trzeciej osoby. Swoboda ruchu jest jednak w większości przypadków niewielka. Resident Evil: Dead Aim ukazał się wyłącznie na PlayStation 2. Warto również zaznaczyć, iż sam pomysł na grę nie jest nowy. Dead Aim rozwija bowiem pomysły z Gun Survivora wydanego na pierwszego PSX-a (co ciekawe, w Japonii gra występuje pod tytułem Gun Survivor 4: BioHazard: Heroes Never Die).
Wątek fabularny, podobnie jak w niemal wszystkich tego typu strzelankach, stanowi jedynie pretekst do eliminacji kolejnych potworów. Gracz wciela się w postać Bruce’a McGiverna, wysłanego na wypełniony zombiakami statek w celu powstrzymania pewnego szaleńca, próbującego doprowadzić do dalszego rozprzestrzeniania się wirusa T. Jak można się łatwo domyślić, wspomniany osobnik stanowi podstawowe zagrożenie, przez co pod sam koniec zabawy gracz będzie się musiał z nim zmierzyć. Zbyt prędko to jednak nie nastąpi, Dead Aim jest bowiem znacznie dłuższy od tradycyjnych „celowniczków”. Pomyślne ukończenie gry (przy pierwszym podejściu) zajmuje około dwóch-trzech godzin.
Sama zabawa przebiega w bardzo prosty sposób. Akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby a zadaniem gracza jest eliminacja pojawiających się na ekranie potworów. W trakcie zabawy należy wykazać się sporym refleksem, w przeciwnym przypadku istnieje bowiem spora szansa, iż przeciwnik zdoła przeprowadzić udany atak. W kilku miejscach kamera zmienia swoją pozycję na widok z perspektywy trzeciej osoby. Sytuacje te nie pojawiają się jednak zbyt często. Gra może być obsługiwana przy użyciu wielu różnych typów kontrolerów, między innymi myszy czy specjalnego pistoletu. Oprawa wizualna Dead Aim prezentuje zbliżony poziom do innych tego typu produkcji. Otoczenie jest dość zróżnicowane. Zabawa toczy się jednak w znacznie wolniejszym tempie od House of the Dead czy Virtua Cop. Gra nie posiada niestety żadnych trybów multiplayer.
Autor opisu gry: Jacek Hałas
Platformy:
PlayStation 2Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:



38GIER
Resident Evil to cykl japońskich survival horrorów tworzonych i wydawanych przez firmę Capcom. Za powstanie serii w głównej mierze odpowiadali Shinji Mikami oraz Tokuro Fujiwara, zaś jej protoplastą była wydana w 1989 roku gra Sweet Home, oparta na filmie pod tym samym tytułem. Oprócz tego to właśnie na potrzeby pierwszej pozycji spod tego szyldu ukuto termin survival horror, który z czasem zaczął być używany jako nazwa całego gatunku.
Firmy Screen Gems i Constantin Film ogłosiły, że rozpoczęto produkcję filmu Resident Evil: Afterlife, który jest już czwartą częścią kinowej sagi. Zdjęcia zostaną zrealizowane między innymi w Toronto (Kanada), a w rolę głównej bohaterki, czyli Alice, wcieli się ponownie Milla Jovovich. Oprócz niej na ekran powrócą Ali Larter (jako Claire Redfield) oraz Spencer Locke (w roli K-Marta).
pozostałe
Szymon Liebert
1 października 2009 11:58
Resident Evil: Afterlife, czyli czwarty film z kinowej serii stworzonej na podstawie znanej gry, rozpocznie nową trylogię. Obraz ma otrzymać największy budżet w historii marki oraz wykorzystywać kilka ciekawych technologii. Przede wszystkim pojawi się on także w kinach 3D. Twórcy chwalą się też użyciem systemu kamer zastosowanego w Avatarze Jamesa Camerona.
pozostałe
Szymon Liebert
27 lipca 2009 09:50
Będzie kolejna część filmowej adaptacji Resident Evil. Sony zapowiedziało, że premiera następnej odsłony tej produkcji nastąpi we wrześniu 2010 roku, a obraz będzie nosił podtytuł Afterlife.
pozostałe
Maciej Śliwiński
3 lipca 2009 08:50
Kilka tygodni temu informowaliśmy Was, że wytwórnia Sony Pictures Entertainment pracuje nad nowym filmem z cyklu Resident Evil, zrealizowanym w całości za pomocą techniki animacji komputerowej. Dziś możemy zobaczyć pierwszy efekt tych prac, a to za sprawą zwiastuna, który wczoraj pojawił się w Internecie.
pozostałe
Krystian Smoszna
17 grudnia 2007 07:35
Tym, którzy wciąż wierzą, że z wydarzeń przedstawionych w serii Resident Evil można zrobić ciekawy film, pozostaje mieć nadzieję, iż właśnie zapowiedziana, wykonana w technice komputerowej animacji produkcja Biohazard: Degeneration spełni ich oczekiwania.
pozostałe
Artur Falkowski
30 października 2007 13:50
W miniony piątek na ekranach amerykańskich kin zadebiutowała trzecia część horroru opartego na grach z serii Resident Evil. Choć krytycy spodziewali się sporego zainteresowania mizernym – ich zdaniem – obrazem, mało kto wierzył, że opatrzony podtytułem Extinction film w reżyserii Russella Mulcahy’ego wedrze się przebojem aż na sam szczyt notowań amerykańskiego box office.
pozostałe
Marek Grochowski
24 września 2007 16:48
Od kilku dni można podziwiać nowy zwiastun promujący film Resident Evil: Extinction – trzecią już odsłonę cyklu zapoczątkowanego pięć lat temu przez Paula Andersona. Obraz, za którego powstanie odpowiada tym razem Russell Mulcahy, rozpocznie podbój amerykańskich kin 21-ego września bieżącego roku.
pozostałe
Krystian Smoszna
30 lipca 2007 09:40
Nasza opowieść o serii Resident Evil dobiega już końca. Pozostały nam jedynie dwie gry, o których należy napisać. Obie są wyjątkowe. Pierwsza jest jedyną z głównej linii RE, która pozostała exclusivem. Druga jest całkowicie odmienna od swoich poprzedniczek, zrywa z tradycją serii (zapomnijcie o T-wirusie) i nie zawiera ani jednego zombie (!).
gry
Artur Falkowski
7 czerwca 2007 00:00
Sukces gier z serii Resident Evil sprawił, że Capcom zdecydował się na rozszerzenie jej o produkcje bezpośrednio niezwiązane z główną osią fabuły, które wykorzystują doskonale znane fanom cyklu elementy, jednak różnią się znacznie pod względem rozgrywki. Takich spin-offów powstało całkiem sporo i dzisiaj pokrótce o nich opowiemy.
gry
Artur Falkowski
6 czerwca 2007 00:00
Dzisiaj odejdziemy nieco od gier spod znaku Resident Evil. Nie martwcie się jednak. Nie oznacza to, że całkowicie zmienimy tematykę, a jedynie, że przyjrzymy się temu, co ze słynną serią Capcomu uczynili spece z pokrewnej, a jednocześnie całkowicie odmiennej branży. Krótko mówiąc, zapraszamy do opowieści o wykorzystujących licencję RE filmach.
gry
Artur Falkowski
3 czerwca 2007 23:55
Średnie Oceny:
Średnia z 170 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.