7. Gry Zręcznościowe PlayStation 2
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 7. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę PS2.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Strawberry Shortcake: The Sweet Dreams Game
Zręcznościowe 20 października 2006
Strawberry Shortcake: The Sweet Dreams Game to opowieść o słodkiej i pomocnej Strawberry Shortcake, kochającej spędzać czas ze swoimi przyjaciółmi, którymi są: Angel Cake, Ginger Snap, Orange Blossom, Raspberry Torte i Lemon Meringue. Ostatnio niektórzy z jej przyjaciół nie mogli w nocy śnić, więc poprosili ją o pomoc.

Cabela's Deer Hunt 2004 Season
Zręcznościowe 21 sierpnia 2003
Kolejna odsłona słynnej serii gier o tematyce łowieckiej. Wcielamy się w postać myśliwego, przystępując do różnorakich polowań, rozgrywanych na ciekawie zrealizowanych mapach.

EyeToy: Kinetic Combat
Zręcznościowe 17 listopada 2006
EyeToy: Kinetic Combat jest kolejną grą dla PlayStation 2, współpracującą ze specjalną kamerą. Odbywa się to na zasadzie przechwytywania ruchów gracza i przenoszenia ich do wirtualnej rzeczywistości razem z jego wizerunkiem. Tym razem tematem przewodnim są sztuki walki rodem z Dalekiego Wschodu. Konkretnie mowa o stylu Hung Gar, wywodzącym się z południowych Chin.

Mojo!
Zręcznościowe 26 sierpnia 2003
Mojo! w pewnych założeniach przypomina nieco wiekowego już Arkanoida oraz znany hit z PlayStation, zatytułowany Kula World. Zadanie, postawione przed graczem, jest stosunkowo proste - naszym celem jest zbicie widocznych na trójwymiarowej planszy klocków.

Capcom Classics Collection Vol. 2
Zręcznościowe 14 listopada 2006
Dzięki Capcom Classic Collection Vol. 2 możemy przenieść się w lata osiemdziesiąte i dziewięćdziesiąte dwudziestego wieku, ponownie odwiedzić zadymione salony automatów arcade i po latach zagrać w rządzące na nich hity.

Jimmy Neutron: Jet Fusion
Zręcznościowe 16 września 2003
Trójwymiarowa zręcznościówka, w której przejmujemy kontrolę nad tytułowym młodym geniuszem. Na uwagę zasługuje wyjątkowo szeroki wachlarz broni. Większość z nich stanowią dość dziwaczne konstrukcje.

Defender
Zręcznościowe 22 października 2002
Oficjalny remake klasycznej scrollowanej strzelanki, tym razem w trójwymiarowym wydaniu. Wcielamy się w postać pilota tytułowego myśliwca i wyruszamy do walki z agresywną rasą Obcych. Do pokonania kilkadziesiąt zróżnicowanych poziomów.

EyeToy: Play
Zręcznościowe 9 lipca 2003
Dosyć leniuchowania przed TV z padem w ręku! Czas ruszyć zadki, dać uchwycić się kamerze i odstawiać wygibasy przed ekranem! Większa interakcja – cecha nowoczesnych rozwiązań w elektronicznej rozrywce!

Jimmy Neutron: Boy Genius
Zręcznościowe 15 maja 2002
Jimmy Neutron to popularna głównie w Stanach Zjednoczonych postać chłopca – geniusza. Stacja Nickelodeon nadaje animowane filmy z nim w roli głównej.

Jonny Moseley: Mad Trix
Zręcznościowe 27 grudnia 2001
Jonny Moseley w 1998 roku wygrał konkurencje ewolucji narciarskich na olimpiadzie zimowej. Freestyle w narciarstwie zaczął zdobywać popularność.

Ty The Tasmanian Tiger
Zręcznościowe 10 września 2002
TY the Tasmanian Tiger to prosta i przeznaczona dla najmłodszych graczy platformówka z prześmiesznym tygryskiem w roli głównej. Chociaż ginie w natłoku innych produkcji, gra warta jest zainteresowania.

Crisis Zone
Zręcznościowe 17 października 2004
„Crisis Zone” to już czwarta gra z serii „Time Crisis” przygotowana przez Namco. Produkcja ta to szybka, zręcznościowa strzelanina, w której akcja jest ukazana w perspektywie pierwszej osoby (FPP).

Tak and the Power of Juju
Zręcznościowe 15 października 2003
Szaman voodoo ma ważną misję do spełnienia. Otóż musi odnaleźć zaczarowane amulety, które to pomogą odzyskać utraconą moc pewnej księżniczce. Mnóstwo kolorowej i radosnej grafiki, feeria barw i tony spontanicznego poczucia humoru.

EyeToy: Kinetic
Zręcznościowe 1 lutego 2005
Kolejna odsłona zręcznościowej gry ruchowej, wykorzystującej kamerę w formie kontrolera. Tym razem możemy zrobić z naszego domu mini-fitness club, wykonując szereg ćwiczeń i ruchów przygotowanych przez twórców tytułu. W porównaniu do poprzednich produkcji tego typu, usprawnieniu uległa kamera, która została wyposażona w lepszy obiektyw.

EyeToy: Play 2
Zręcznościowe 5 listopada 2004
EyeToy: Play 2 to kolejny zestaw zręcznościowych mini-gier, w których na bok odchodzi standardowy kontroler w postaci pada, zaś większość czynności gracze wykonują stojąc przed telewizorem i podłączoną do portu USB konsoli kamerą, bacznie rejestrującą każdy ruch ich ciała.

Namco Museum 50th Anniversary
Zręcznościowe 30 sierpnia 2005
Namco Museum 50th Anniversary to zestaw czternastu hitów japońskiej firmy Namco pochodzących z lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku.

Capcom Classics Collection
Zręcznościowe 27 września 2005
Capcom Classics Collection to kolejna kompilacja zbierająca w jednym miejscu najpopularniejsze produkcje z automatów coin-op, które rządziły rynkiem elektronicznej rozrywki w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia.

Animaniacs: The Great Edgar Hunt
Zręcznościowe 25 lipca 2005
Animaniacs: The Great Edgar Hunt to klasyczna, trójwymiarowa platformówka delikatnie zakrapiana akcją i elementami typowymi dla gier przygodowych. Grę stworzyła firma Warthog, wydawcą jest natomiast Ignition Entertaiment.

Spyro: A Hero's Tail
Zręcznościowe 3 listopada 2004
Spyro: A Hero's Tail to już piąta trójwymiarowa platformówka opowiadająca o przygodach fioletowego smoka. Poprzednie gry w których wystąpił sprzedały się łącznie w blisko 13 milionach egzemplarzy na całym świecie. Spyro powraca, aby wraz z czwórką przyjaciół uratować królestwo smoków przed nadchodzącą zagładą.

Ecco the Dolphin: Defender of the Future
Zręcznościowe 30 stycznia 2002
Ecco the Dolphin: Defender of the Future – kolejna gra ze znanej serii, traktującej o przygodach tytułowego delfina, tym razem przeznaczona dla konsoli Playstation 2. „Obrońca Przyszłości” jest wierną konwersją produktu o tej samej nazwie z platformy Dreamcast.

Snoopy vs The Red Baron
Zręcznościowe 24 października 2006
Snoopy vs The Red Baron jest zręcznościówką, powstałą na kanwie słynnej serii krótkich historyjek obrazkowych (tzw. paski komiksowe, publikowane w prasie) autorstwa Charlesa M. Schulza. Rysownik ten tworzył kolejne odcinki cyklu Peanuts (Fistaszki) niemal dokładnie przez pięćdziesiąt lat – od połowy XX wieku do momentu swojej śmierci w 2000 roku.

Arthur and the Minimoys
Zręcznościowe 2 lutego 2006
Arthur and the Minimoys jest zręcznościówką z wyraźnie wyeksponowanymi motywami przygodowymi, bazującą na kinowym przeboju, rozpowszechnianym w Polsce pod tytułem Artur i Minimki. Filmowy pierwowzór stworzył słynny Luc Besson, czyli reżyser pamiętnego dzieła o nazwie The Fifth Element (Piąty Element), na podstawie książki dla dzieci swojego autorstwa.

Super Monkey Ball Adventure
Zręcznościowe 30 czerwca 2006
Super Monkey Ball Adventure kontynuuje popularny cykl ze stajni korporacji Sega, zapoczątkowany w 2001 roku i obecny na wielu różnorodnych platformach sprzętowych. Platformówka składa się z kilkudziesięciu etapów, na których sterujemy tytułową małpką.

SeaWorld: Shamu's Deep Sea Adventures
Zręcznościowe 1 listopada 2005
SeaWorld: Shamu's Deep Sea Adventures jest grą przygodowo-zręcznościową dla użytkowników w każdym wieku (właściwie nie występuje w niej przemoc). Powinna przypaść ona do gustu szczególnie tym osobom, które ciekawią niezwykłe tajemnice, skrywane przez morskie głębiny. Rolę głównego bohatera pełni bowiem Shamu, czyli sympatyczna orka, będąca maskotką słynnej sieci marynistycznych parków rozrywki SeaWorld w Stanach Zjednoczonych.