Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

RTS - Gry Strategiczne PlayStation 1 po premierze - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry po premierze z gatunku strategiczne o tematyce RTS na platformę PS1 ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

PS1

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
RTS
Baldies
Baldies

Strategiczne 3 października 2003

Strategia czasu rzeczywistego, w której przejmujemy kontrolę nad plemieniem łysych ludzików, a naszym zadaniem jest pokierowanie nimi w taki sposób, by umożliwić im pokonanie odwiecznych wrogów – złych Owłosionych (ang. Hairies).

Team Buddies
Team Buddies

Strategiczne 15 września 2000

Utrzymana w kreskówkowej stylistyce, humorystyczna odmiana strategii czasu rzeczywistego. Na polach walki potyczki toczą kolorowe stworki, przypominające antropomorficzne pigułki leków. Zamiast całymi armiami, posiadacze konsoli sterują grupami czterech żołnierzy.

WarZone 2100
WarZone 2100

Strategiczne 31 maja 1999

Nietypowa strategia czasu rzeczywistego, którą wyróżnia rozbudowany model projektowania własnych jednostek. Tytuł utrzymany jest w stylistyce science fiction i opowiada o walkach organizacji na zniszczonej po wojnie nuklearnej Ziemi.

Populous: The Beginning
Populous: The Beginning

Strategiczne 30 listopada 1998

Trzecia odsłona popularnej serii strategicznej, która była jednym z prekursorów gatunku powszechnie nazywanego „symulatorem boga”. Gra przynosi masę nowości, w tym po raz pierwszy prezentuje akcję w pełnym trójwymiarze.

Constructor
Constructor

Strategiczne 1 października 1998

Humorystyczna strategia ekonomiczna, w której przejmujemy kontrolę nad własną firmą budowlaną, a naszym celem jest bezpardonowa rywalizacja z branżową konkurencją. Wznosząc odpowiednie warsztaty oraz domy na wynajem staramy się jednocześnie – przy pomocy niekoniecznie zgodnych z prawem środków – spowolnić rozwój naszych rywali.

Command & Conquer: Red Alert - Retaliation
Command & Conquer: Red Alert - Retaliation

Strategiczne 28 sierpnia 1998

Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Command and Conquer: Red Alert. Produkcja zawiera w sobie zawartość oferowaną przez wydane na komputery osobiste dodatki Counterstrike oraz The Aftermath. Dodatkowo tytuł oferuje niedostępne nigdy wcześniej przerywniki filmowe.

Warhammer: Dark Omen
Warhammer: Dark Omen

Strategiczne 7 kwietnia 1998

Strategia czasu rzeczywistego, której akcję osadzono w uniwersum popularnej gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle. Produkcja stanowi kontynuację wydanej w 1996 roku Warhammer: Shadow of the Horned Rat i przynosi szereg usprawnień w oprawie i mechanice zabawy.

Warcraft II: The Dark Saga
Warcraft II: The Dark Saga

Strategiczne 31 sierpnia 1997

Konsolowa wersja strategii czasu rzeczywistego Warcraft II: Tides of Darkness, zawierająca w sobie także zadania z dodatku Beyond the Dark Portal. Produkcja pozwala graczowi na poprowadzenie sił ludzi bądź orków w krwawej wojnie o dominację nad krainą Azeroth. Do zadań użytkownika należy budowanie bazy, zbieranie surowców, rozwój armii oraz niszczenie sił wroga. Edycja konsolowa zawiera wiele usprawnień w stosunku do wersji wydanej na komputery osobiste.

Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert

Strategiczne 9 listopada 1996

Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.

Magic: The Gathering - Battlemage
Magic: The Gathering - Battlemage

Strategiczne 1 listopada 1996

Hybryda strategii turowej i RTS-a, oparta na licencji gry karcianej Magic: The Gathering. Gracz wciela się w jednego z potężnych magów i trafia na kontynent Corondor, gdzie bierze udział w wojnie o wpływy z innymi czarodziejami. Tytuł posiada zarówno multiplayerowy tryb Duel, jak i kampanię fabularną, w której staramy się zdobyć kontrolę nad całą krainą.

Warhammer: Shadow of the Horned Rat
Warhammer: Shadow of the Horned Rat

Strategiczne 1 listopada 1996

Opracowana przez studio Mindscape strategia czasu rzeczywistego bazująca na uniwersum gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle. Warhammer: Shadow of the Horned Rat opowiada o losach najemnika, który zostaje wplątany w walkę o przyszłość Starego Świata.

Command & Conquer (1995)
Command & Conquer (1995)

Strategiczne 15 października 1995

Jedna z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego, która przedstawia alternatywną wersję świata i historię konfliktu dwóch organizacji. Przygotowana przez studio Westwood produkcja rozwija mechaniki opracowane wcześniej przez twórców na potrzeby innego RTS-a - Dune 2.