72. Gry Zręcznościowe PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 72. Gry z gatunku zręcznościowe na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Jill of the Jungle
Zręcznościowe 12 maja 1992
Jill of the Jungle to zręcznościówka, w której musimy doprowadzić tytułową Jill do muchomorowego gaju. Nasza droga wiedzie przez pełną niebezpieczeństw krainę, zamieszkaną przez takie stwory jak gigantyczne mrówki, węże, czy kraby. Bohaterka nie jest bezbronna i w walce z przeciwnikami może korzystać z różnych rodzajów broni oraz umiejętności transformacji w zwierzęta.

Night Raid
Zręcznościowe 23 kwietnia 1992
Night Raid to zręcznościowka, będąca klonem popularnego w latach osiemdziesiątych programu o nazwie Paratrooper. Gracz wcieli się w rolę artylerzysty obsługującego działo przeciwlotnicze, które nagle zostało zaatakowane przez liczne oddziały wroga.

Bunny Bricks
Zręcznościowe 12 kwietnia 1992
Bunny Bricks to gra zręcznościowa, przygotowana przez francuską firmę Silmarils, znaną na ogół z „poważniejszych” produkcji, jak np. Robinson’s Requiem czy serii Ishar. Program jest de facto klonem Arkanoida, ale podanym w przyjemnej oprawie wizualnej oraz przyprawionym odpowiednio wysoką dawką humoru.

Cool Croc Twins
Zręcznościowe 12 kwietnia 1992
Cool Croc Twins to gra zręcznościowa opracowana przez studio Arcade Masters, w której wcielimy się w rolę jednego z krokodylów rywalizujących o serce pięknej Daisy Crocette. Zarówno Punk, jak i Funk muszą przebrnąć przez sześćdziesiąt przygotowanych przez autorów programu poziomów, wykazując się odwagą i sprytem. Bracia bliźniacy mogą też wykonać zadanie wspólnie, jeśli do zmagań w Cool Croc Twins zaprosimy drugą osobę.

Titus the Fox: To Marrakech and Back
Zręcznościowe 11 kwietnia 1992
Titus the Fox: To Marrakech and Back to klasyczna platformówka, która poprzez uwzględnienie w niej postaci tytułowego lisa jako głównego bohatera, stała się niemal wizytówką firmy Titus Interactive (założonej przez Herve’a i Erika Caenów – późniejszych twórców potęgi Interplay).

Thomas the Tank Engine
Zręcznościowe 11 marca 1992
Thomas the Tank Engine to gra zręcznościowo-logiczna, przeznaczona głównie dla małych dzieci, która wykorzystuje postacie lokomotyw znanych z książek i filmów. Głównym bohaterem zmagań jest oczywiście Tomasz, najsłynniejsza i najlepiej rozpoznawalna ciuchcia w historii literatury dziecięcej.

Electro Man
Zręcznościowe 21 lutego 1992
Gra Electro Body (w Stanach Zjednoczonych wydana pod nazwą Electro Man) została opracowana przez krakowskie studio xLand, znane m.in. z takich produkcji jak Robbo czy Heartlight.

Alcatraz
Zręcznościowe 1 stycznia 1992
Alcatraz to duchowy spadkobierca gry Hostages, której główni bohaterowie – świetnie wyszkoleni komandosi – musieli unikać świateł poszukujących ich reflektorów. Tym razem nasi podopieczni przechodzą do pełnej ofensywy, a ich celem będzie wydostanie tytułowej wyspy z rąk narkotykowego barona.

Commander Keen - Episode 4: Secret of the Oracle
Zręcznościowe 15 grudnia 1991
Czwarta część cyklu Commander Keen. Ponownie wcielamy się w małego chłopca, Billy’ego Blaze’a, którego życiowym celem jest walka z kosmitami, próbującymi podbić galaktykę. Idea gry nie zmieniła się ani o jotę, zmagania nadal są więc podzielone na dwie fazy. W pierwszej z nich poruszamy się po świecie, obserwując Keena z lotu ptaka. Druga faza to platformówka w klasycznym wydaniu.

Commander Keen - Episode 5: The Armageddon Machine
Zręcznościowe 15 grudnia 1991
Piąta odsłona przygód nieustraszonego chłopca Billy’ego Blaze’a. Tak jak w częściach poprzednich, tak i teraz nasz bohater musi uratować świat przed najeźdźcami z kosmosu. The Armageddon Machine zawiera wszystkie innowacje, jakie zostały wprowadzone do serii w Epizodzie czwartym cyklu. Jedyną nowością są tak naprawdę karty magnetyczne, które należy zdobyć, by dostać się do niektórych lokacji.

Commander Keen - Episode 6: Aliens Ate My Babysitter!
Zręcznościowe 1 grudnia 1991
Aliens Ate My Babysitter! to szósta gra z serii Commander Keen. Fabuła gry koncentruje się wokół Molly, niani ośmioletniego Billy’ego Blaze’a. Kobieta została porwana przez kosmitów z rasy Bloogs, a znany z heroicznych wyczynów chłopiec, postanawia uwolnić swoją opiekunkę.

The Simpsons: Arcade Game
Zręcznościowe 1 grudnia 1991
The Simpsons: Arcade Game to klasyczna bijatyka chodzona w prawo, bazująca na kanwie popularnego serialu animowanego. Celem zabawy jest uratowanie najmłodszej członkini rodziny Simpsonów – Maggie, która została porwana przez Waylona Smithersa, po tym jak przypadkowo połknęła diament zrabowany u jubilera.

Gods
Zręcznościowe 10 listopada 1991
W Gods gracz wcieli się w rolę wojownika, któremu Bogowie starożytnej Grecji powierzyli zadanie pokonania labiryntu korytarzy w pewnym opuszczonym mieście. Jeśli zdołasz przebrnąć przez wszystkie pułapki i zwyciężysz panoszących się wokół przeciwników, dostąpisz największej spośród nagród, czyli tajemnicy nieśmiertelności.

Duke Nukem: Episode 2 - Mission: Moonbase
Zręcznościowe 1 listopada 1991
Drugi epizod platformowej gry zręcznościowej z tytułowym księciem w roli głównej. Tym razem w pogoni za okrutnym Dr Protonem trafiamy do bazy na księżycu, gdzie aż roi się od złowrogich maszyn i robotów. Ciekawe bronie i charyzmatyczna postać Duke’a umilają rozgrywkę.

Duke Nukem: Episode 3 - Trapped in the Future
Zręcznościowe 1 listopada 1991
Finalny epizod platformowej gry zręcznościowej z tytułowym Duke’iem w roli głównej. Zły Doktor Proton przenosi się w przyszłość, gdzie tworzy armię Techbotów, której musimy stawić czoła. Charyzmatyczna postać Duke’a i zabawne wątki fabularne pozwolą cieszyć się rozgrywką.

Dragon's Lair II: Time Warp
Zręcznościowe 23 września 1991
Kontynuacja znanej z automatów coin-op gry Dragon’s Lair, opowiadająca o perypetiach nieustraszonego, ale również niezbyt rozgarniętego rycerza Dirka. Tym razem fabuła programu koncentruje się wokół porwania niejakiej Daphne przez złego czarnoksiężnika Mordroca.

Volfied
Zręcznościowe 11 września 1991
Niezwykle prosty pomysł na grę zręcznościową, który firma Taito przeobraziła w produkt o nazwie Qix, znalazł wielu naśladowców (m.in. Styx). Jednak to nikt inny, ale właśnie japońscy programiści opracowali program, który naprawdę zrewolucjonizował ideę pierwowzoru. Mowa tu o opublikowanej po raz pierwszy na automatach coin-op grze Volfied.

Hammer Boy
Zręcznościowe 10 września 1991
Hammer Boy to opracowana przez studio Dinamic Software prosta gra zręcznościowa, której głównym bohaterem jest młodzieniec wyposażony w ogromny młot. Zadanie chłopca jest bardzo proste: w ciągu półtorej minuty musi zniszczyć wszystkich wrogów, próbujących zdobyć chronioną przez niego twierdzę.

Paperboy 2
Zręcznościowe 4 sierpnia 1991
Druga część gry opowiadającej o trudnym zawodzie gazeciarza. Tym razem za developing wzięła się firma Tengen, która minimalnie rozbudowała klasyczny pomysł oraz znacznie podrasowała oprawę audiowizualną.

Joe & Mac: Caveman Ninja (1991)
Zręcznościowe 23 lipca 1991
Życie jaskiniowca nie należy do najłatwiejszych. Nie dość, że współplemieńcy porozumiewają się za pomocą chrząknięć, wszędzie panoszą się dinozaury, to jeszcze byle głupek może celnym uderzeniem maczugi odbić Ci kobietę.

Home Alone (1991)
Zręcznościowe 3 lipca 1991
Gra platformowa oparta na fabule filmu pod tym samym tytułem. Wcielamy się w tytułowego Kevina McCallistera - małego chłopca przez przypadek zostawionego w domy przez rodziców wyjeżdżających na Święta Bożego Narodzenia. Naszym zadaniem jest obronienie domostwa przed podstępnymi rabusiami. Naszą główną bronią są pomysłowe pułapki.

Duke Nukem: Episode 1 - Shrapnel City
Zręcznościowe 1 lipca 1991
Gra zręcznościowa, w której skakanie po platformach jest równie istotne, co eksterminacja ogromnej liczby przeciwników. Bohaterem jest tytułowy Duke Nukem.

Dragon's Lair: Escape from Singe's Castle
Zręcznościowe 12 czerwca 1991
Dragon’s Lair: Escape from Singe’s Castle to reprezentant wyśmienicie animowanych, ale również piekielnie trudnych gier zręcznościowych, których znakiem firmowym jest doskonała, rysunkowa grafika.

Prehistorik
Zręcznościowe 23 maja 1991
Prehistorik to typowa gra zręcznościowa, w której wcielamy się w rolę jaskiniowca, mającego za cel główny znalezienie jedzenia, niezbędnego do dalszej egzystencji prehistorycznej społeczności.