74. Gry Zręcznościowe PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 74. Gry z gatunku zręcznościowe na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Nightbreed: The Action Game
Zręcznościowe 4 kwietnia 1990
Nightbreed to gra zręcznościowa oparta na fabule filmu pod tym samym tytułem, który wyreżyserował wybitny twórca horrorów – Clive Barker. Opowiada ona historię Aarona Boone’a, podejrzanego o serię morderstw młodzieńca, który męczony przez koszmary, trafia na ponure i zdewastowane cmentarzysko.

Klax
Zręcznościowe 12 marca 1990
Klax to gra zręcznościowo-logiczna, która po raz pierwszy zadebiutowała na automatach coin-up w 1989 roku, za sprawą koncernu Atari. Głównym celem rozgrywki jest tworzenie układów z klocków tego samego koloru, przesuwających się w kierunku gracza po poziomej platformie.

Rick Dangerous 2
Zręcznościowe 20 grudnia 1989
Druga część przygód niezmordowanego łowcy przygód Ricka Dangerousa. Tym razem nasz bohater będzie musiał przeciwstawić się inwazji kosmitów, a wszystko to w pięciu, bajecznie kolorowych krainach.

Rick Dangerous
Zręcznościowe 21 listopada 1989
Gra platformowa w której wcielamy się w rolę tytułowego archeologa. Zadaniem gracza jest przebić się przez cztery najeżone pułapkami etapy: amazońską świątynię, egipską piramidę, średniowieczny zamek i hitlerowską bazę rakietową.

The Untouchables
Zręcznościowe 10 listopada 1989
The Untouchables to gra zręcznościowa, oparta o fabułę popularnego filmu Briana de Palmy pod tym samym tytułem. Gracz wcieli się w rolę agenta federalnego Elliota Nessa, który wraz z grupą zaufanych ludzi wyrusza na wojnę z gangiem Ala Capone.

Magicland Dizzy
Zręcznościowe 12 października 1989
Kolejna opowieść o sympatycznym jajowatym stworku. Tym razem Dizzy musi odczarować swoich przyjaciół i pozbyć się złego czarnoksiężnika Zaksa.

Qix
Zręcznościowe 23 września 1989
Jak wiele gier arcade, także i Qix zadebiutowała najpierw na automatach coin-op, dokładnie w 1981 roku. PeCetowcy doczekali się wersji na swoje komputery od firmy Taito dopiero osiem lat później.

Pipe Mania (1989)
Zręcznościowe 20 września 1989
Pipe Mania to europejska wersja gry o nazwie Pipe Dreams, wyprodukowana przez studio The Assembly Line. W porównaniu z pierwowzorem, którego twórcą jest słynny koncern George’a Lucasa, program ten posiada nieco lepszą grafikę. Pozostałe aspekty rozgrywki pozostały niezmienione.

Wings of Fury
Zręcznościowe 20 września 1989
Gra zręcznościowa, w której wcielamy się w rolę pilota amerykańskiego samolotu F6F Hellcat, stacjonującego podczas II Wojny Światowej na jednym z lotniskowców u wybrzeży Japonii.

Eye of Horus
Zręcznościowe 11 września 1989
Eye of Horus to platformówka, której fabuła nawiązuje do legend o potężnych bóstwach starożytnego Egiptu. Gracz wcieli się tu w rolę Horusa, syna podstępnie uśmierconego króla Ozyrysa, którego podzielone na siedem części zwłoki walają się po wielkim grobowcu.

Fast Food!
Zręcznościowe 22 sierpnia 1989
Fast Food! to gra zręcznościowa z popularnym Dizzym w roli głównej. Programiści z firmy Codemasters całkowicie odeszli tutaj od wątku przygodowego, serwując miłośnikom jajowatego bohatera klon wielkiego hitu o nazwie Pac-Man.

Licence to Kill
Zręcznościowe 20 sierpnia 1989
James Bond rezygnuje ze służby w wywiadzie brytyjskim, chcąc dopaść na własną rękę bezwzględnego handlarza narkotyków, który z zemsty zabija wieloletniego przyjaciela naszego bohatera oraz jego świeżo upieczoną żonę.

Gauntlet II
Zręcznościowe 20 sierpnia 1989
Ogromny sukces gry Gauntlet spowodował, że już niecałe dwanaście miesięcy później, koncern Atari pokusił się o drugą odsłonę przygód nieustraszonej drużyny bohaterów, która marząc o sławie i bogactwie zeszła do zamieszkałych przez fantastyczne stwory podziemi.

Bubble Bobble
Zręcznościowe 12 sierpnia 1989
Bubble Bobble to kolejny hit z automatów, który trafił na Pecety dzięki firmie NovaLogic. Głównymi bohaterami gry są małe brontozaury o imieninach Bub i Bob, które na wyraźne polecenie swoich sympatii, muszą przebrnąć przez pełną niebezpieczeństw jaskinię. Jeśli im się to uda, potwierdzą tym samym swoją niesłychaną odwagę i zyskają dozgonny podziw ukochanych.

After Burner
Zręcznościowe 11 lipca 1989
After Burner to strzelanina z perspektywy trzeciej osoby, która po raz pierwszy zadebiutowała na automatach coin-op w 1987 roku, dzięki koncernowi SEGA. Gracz wcieli się tu w rolę pilota myśliwca F-14 Thunder Cat, wysłanego z samobójczą misją przeciwko licznym maszynom latającym wroga.

Arkanoid 2
Zręcznościowe 7 lipca 1989
Arkanoid 2: Revenge of DOH to bezpośrednia kontynuacja znanej gry zręcznościowej, która dzięki prostym regułom i dużej grywalności, cieszyła się niegdyś wielkim powodzeniem. Druga odsłona programu oferuje nową oprawę audiowizualną, premierowe etapy, edytor plansz oraz kilka innych zmian mniejszego kalibru.

Batman: The Movie
Zręcznościowe 20 czerwca 1989
Batman: The Movie to gra zręcznościowa, która jak nietrudno się domyślić, oparta jest o fabułę filmu pod tym samym tytułem. Gracz wcielając się w rolę Mrocznego Rycerza będzie musiał ukrócić zbrodnicze zapędy Jokera i uratować miasto Gotham od zagłady.

Indiana Jones and the Last Crusade: The Action Game
Zręcznościowe 25 maja 1989
Indiana Jones and the Last Crusade okazał się dla LucasArts tematem na tyle dochodowym, że postanowiono zrobić nie jedną, ale dwie gry oparte o trzecią część filmowych przygód tytułowego archeologa. Opublikowano więc nie tylko przygodówkę, ale także klasyczną platformówkę, w której większy nacisk został postawiony na zręcznościowy charakter rozgrywki.

A Nightmare on Elm Street
Zręcznościowe 12 kwietnia 1989
A Nightmare on Elm Street to gra zręcznościowa z 1989 roku, wyprodukowana przez firmę Westwood Associates (znaną lepiej pod nazwą Westwood Studios). Program nawiązuje do filmu Wesa Cravena pod tym samym tytułem, który opowiada o walce grupy nastolatków z psychopatycznym zabójcą – Freddym Krugerem, mordującym swoje ofiary we śnie.

The Amazing Spider-Man (1989)
Zręcznościowe 20 marca 1989
The Amazing Spider-Man to gra firmy Paragon Software, w całości oparta na kanwie tytułowego komiksu, opowiadającego o przygodach popularnego Człowieka Pająka. Tym razem nasz bohater musi stawić czoła planom mistrza iluzji – Mysterio – który po przypadkowym odkryciu prawdziwej tożsamości ukrytego pod maską heroesa, porywa jego ukochaną, Mary Jane Watson.

Road Runner
Zręcznościowe 20 marca 1989
Road Runner to prosta gra zręcznościowa firmy Mindscape, której fabułę w całości oparto na popularnej serii kreskówek ze Strusiem Pędziwiatrem (Road Runner) i Kojotem (Wille E. Coyote) w rolach głównych.

Apache Strike
Zręcznościowe 12 marca 1989
Apache Strike to gra zręcznościowa, zrealizowana w konwencji typowej strzelaniny, osadzonej w perspektywie pierwszej osoby. Gracz wcieli się w rolę pilota popularnego śmigłowca AH-64 Apache, którego zadaniem jest eksterminacja innych jednostek, atakujących i próbujących doszczętnie zniszczyć hipotetyczne miasto w Stanach Zjednoczonych.

RoboCop (1989)
Zręcznościowe 12 marca 1989
RoboCop to konwersja dwuwymiarowej strzelaniny stworzonej z myślą o automatach coin-op w 1988 roku. Fabuła gry opiera się na słynnym filmie Paula Verhovena, w którym zamordowany z zimną krwią policjant Alex Murphy, już jako RoboCop wypowiada wojnę przestępcom z Detroit.

Space Ace
Zręcznościowe 12 marca 1989
Największy obrońca w dziejach Ziemi – Kosmiczny As – staje przed trudnym wyzwaniem. Zły i przebiegły komandor Borf, korzystając z nieuwagi bohatera, postanawia porwać jego dziewczynę o imieniu Kimberley. W rękach największego wroga Asa znajduje się potężna broń Infanto Ray, zamieniająca przeciwników w dzieci.