
Data wydania: 21 listopada 1989
Gra platformowa w której wcielamy się w rolę tytułowego archeologa. Zadaniem gracza jest przebić się przez cztery najeżone pułapkami etapy: amazońską świątynię, egipską piramidę, średniowieczny zamek i hitlerowską bazę rakietową.
Gracze
Ameryka Południowa, rok 1945. Słynny archeolog, Rick Dangerous, poszukuje zaginionego plemienia Goolu, które wedle wszelkich znaków na niebie, powinno jeszcze egzystować gdzieś w dorzeczu Amazonki. Jednakże na skutek fatalnej w skutkach usterki samolotu, nasz bohater jest zmuszony awaryjnie lądować w środku dżungli. Szybko okazuje się, że plemię Goolu faktycznie istnieje, ale nie ma zamiaru stać się obiektem doświadczalnym amerykańskiego naukowca. Rick jest zmuszony uciekać i w ten oto sposób rozpoczyna się fantastyczna przygoda.
Szybko okazuje się, że nasz bohater nie jest zwyczajnym archeologiem ale prawdziwym zawadiaką, na miarę filmowego Indiany Jonesa. Gdy tylko uda mu się wyjść cało z amazońskiej świątyni, Londyn wyśle go do Egiptu, gdzie w tamtejszych piramidach znajduje się pilnie strzeżony artefakt. Później nasz bohater trafi jeszcze do okupowanego przez hitlerowców zamku Schwarzendumpf i w końcu do nazistowskiej bazy rakietowej.
Rick wyposażony jest w dwa rodzaje broni: pistolet i dynamit. Oba mogą z powodzeniem zabijać przeciwników ale tylko za pomocą ładunków wybuchowych będzie można usunąć przeszkody terenowe. Jako, że amunicja jest limitowana, należy dobrze zastanowić się, czy w ogóle warto dobywać broni, tym bardziej, że niektórych przeciwników można z łatwością przeskoczyć. Co prawda, od czasu do czasu istnieje możliwość zregenerowania arsenału poprzez zbieranie odpowiednich skrzynek, ale ich ilość jest odwrotnie proporcjonalna do naszych potrzeb. Poza tym trzeba się przygotować na liczne pułapki terenowe. Rozmaitych kolców, spadających na głowę klatek i toczących się kul jest tak dużo, że ciężko przebić się dalej bez uprzedniego zapamiętania ich lokalizacji. Podsumowując, gra jest stosunkowo trudna i wymaga sporych pokładów cierpliwości u grającego. Nie pomaga nawet duża liczba dodatkowych żyć, no ale taki już urok zręcznościówek.
Grafika jak na 1989 rok całkiem przyzwoita, chociaż brak trybu VGA znacznie ją zubaża, zwłaszcza w porównaniu z konwersją na Amigę. Gra nie obsługuje żadnej karty dźwiękowej, oprawa audio to tylko piski z PC Speakera.
Autor opisu gry: Krystian Smoszna
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Core Design
Wydawca: Microplay
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Zanim jeszcze pracownicy Core Design wymyślili Larę Croft udało im się stworzyć jej swoistego męskiego protoplastę, czyli bohatera dwóch gier przygodowo-zręcznościowych spod znaku Rick Dangerous. Kariera „Niebezpiecznego” rozpoczęła się pod koniec lat osiemdziesiątych XX wieku – Pana R.D. poznali wtedy m.in. posiadacze PC i komputerów Atari ST. Teraz ów protagonista powraca w wersji internetowej.
gry
Radosław Grabowski
17 grudnia 2005 08:08
Średnie Oceny:
Średnia z 84 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.