Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

61. Gry Zręcznościowe PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 61. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę PC.

Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry zręcznościowe
Balls of Steel
Balls of Steel

Zręcznościowe 12 grudnia 1997

Kolejna produkcja z gatunku pinballi, firmowana tym razem logiem Apogee/3D Realms. Do dyspozycji graczy oddano 5 utrzymanych w odmiennej stylistyce stołów, zaś jeden z nich poświęcono bohaterowi kultowej strzelaniny FFP Duke Nukem 3D.

Star Trek Pinball
Star Trek Pinball

Zręcznościowe 31 stycznia 1998

Gra zręcznościowa z gatunku pinballi, osadzona w popularnym uniwersum serialu Star Trek. Do dyspozycji graczy oddano dwa stoły tradycyjne, poświęcone siłom Federacji i Klingonom oraz przeznaczony tylko do zabawy wieloosobowej „podwójny” stół, przedstawiający symboliczną rywalizację obu frakcji.

Hover
Hover

Zręcznościowe 31 maja 2017

Utrzymana w klimacie science fiction pierwszoosobowa gra platformowa autorstwa niezależnego studia Fusty Games. Akcja Hover: Revolt of Gamers osadzona została w metropolii rządzonej przez bezwzględnego burmistrza. Za jedno z największych zagrożeń dla swojej władzy uznaje on gry, skutkiem czego nakazuje konfiskatę wszystkich konsol i urządzeń służących do grania. Gracze wcielają się w rolę podróżników z alternatywnego świata, którzy po przybyciu do miasta próbują obalić dyktatora.

Pretentious Game
Pretentious Game

Zręcznościowe 20 maja 2014

Minimalistyczna dwuwymiarowa gra platformowa, która wykorzystuje nieskomplikowaną rozgrywkę i projekty poziomów, by opowiedzieć historię o samotności, miłości oraz drodze do osiągnięcia szczęścia w życiu. Głównym bohaterem tytułu jest niebieski kwadrat do szaleństwa zakochany w swojej różowej wybrance serca.

Spoiler Alert
Spoiler Alert

Zręcznościowe 30 czerwca 2014

Dwuwymiarowa gra platformowa autorstwa niezależnego studia Megafuzz. W produkcji wcielamy się w herosa, który rozpoczyna przygodę od jej końca i musi dowiedzieć się dlaczego stało się tak, a nie inaczej. Mechanika rozgrywki nie różni się zbytnio od innych produkcji z tego gatunku z tą różnicą, że podczas zabawy biegamy do tyłu, oddajemy zebrane wcześniej monety itd.

Stealth Inc. 2
Stealth Inc. 2

Zręcznościowe 7 kwietnia 2015

Druga część osadzonej w realiach science-fiction skradankowej platformówki, znanej także pod pecetowym tytułem Stealth Bastard. W grze wcielamy się w hakera-włamywacza, który przedziera się przez kompleks badawczy potężnej korporacji, uwalniając uwięzione tam klony. Nasz bohater omija zabezpieczenia i hakuje systemy ośrodka, unikając wykrycia i kontaktu z przeciwnikami.

Ninja Pizza Girl
Ninja Pizza Girl

Zręcznościowe 30 września 2015

Side-scrollowa gra platformowa osadzona w cyberpunkowym świecie przyszłości, opanowanym przez potężne korporacje. W Ninja Pizza Girl wcielamy się w postać szesnastoletniej dziewczyny imieniem Gemma, która zajmuje się dostarczaniem pizzy w restauracji należącej do jej ojca. Pozostając lojalną wobec rodzinnego interesu, Gemma musi wytrwale wykonywać swoją pracę, stawiając przy tym czoła bezlitosnym nastolatkom.

Inside My Radio
Inside My Radio

Zręcznościowe 11 maja 2015

Inside My Radio to opracowana przez studia TurboDindon i Seaven hybryda platformówki i gry muzycznej. Wszystkie czynności, w tym eksplorowanie plansz, akrobatyczne skoki, omijanie przeszkód i walkę z przeciwnikami, musimy wykonywać w rytm muzyki.

Riftlight
Riftlight

Zręcznościowe prace wstrzymane

Dynamiczny twin-stick shooter opracowany przez studio Facepunch. Gracze w Riftlight zasiadają za sterami latających statków, podróżując przez losowo generowane etapy i biorąc udział w rozmaitych misjach.

Schein
Schein

Zręcznościowe 14 lipca 2014

Nastrojowa dwuwymiarowa platformówka, wzbogacona elementami logicznymi. Wcielamy się w postać mężczyzny, który poszukując swojego syna zagubił się na bagnach. Pomocy udziela mu napotkany świetlik, oferując magiczne światło, które zapewnia mu bezpieczeństwo i stanowi klucz do rozwiązania czekających go zagadek.

Deuce
Deuce

Zręcznościowe prace wstrzymane

Humorystyczna gra zręcznościowa, łącząca symulację tenisa z elementami automatowych bijatyk pokroju Street Fightera. Podczas zabawy w Deuce kontrolujemy zawodników dysponujących unikalnymi zagraniami specjalnymi, takimi jak ognista lub lodowa piłka.

Deep Under the Sky
Deep Under the Sky

Zręcznościowe 23 sierpnia 2014

Prosta gra zręcznościowa, w której wcielamy się w meduzę przemierzając fantazyjne krajobrazy ciemnej strony Wenus i unikając czyhających na nas pułapek i groźnych pasożytów. Cechą charakterystyczną gry jest artystyczna, lekko psychodeliczna oprawa oraz intuicyjny jedno-przyciskowy model sterowania.

Six Miles Under
Six Miles Under

Zręcznościowe prace wstrzymane

Six Miles Under to debiutancki projekt niezależnego polskiego studia Looney Bin Studios. Mowa tu o platformowej zręcznościówce typu beat ‘em up, cechującej się dwuwymiarową grafiką w ciekawym stylu oraz postapokaliptycznymi realiami. Jako Preston Trencher, były ochroniarz, przemierzamy podziemne miasto i likwidujemy dziesiątki przeciwników stojących nam na drodze do zemsty.

Chronology: Time Changes Everything
Chronology: Time Changes Everything

Zręcznościowe 12 maja 2014

Gra platformowa niewielkiego duńskiego studia Osao Games, określona przez twórców dzieckiem Braid i Limbo - popularnych tytułów z gatunku indie. Rozgrywka polega przede wszystkim na pokonywaniu rozmaitych przeszkód i rozwiązywaniu środowiskowych zagadek, wymagających manipulowania czasem.

Source
Source

Zręcznościowe prace wstrzymane

Niezależna gra zręcznościowo-logiczna, w której kierujemy ostatnim świetlikiem zamieszkującym alternatywny świat. Musi on ocalić go przed zagładą ze strony ciemnej mocy. Podczas zabawy poznajemy środowisko produkcji, wykorzystując jego wybrane elementy na swoją korzyść. Dodatkowo przygoda urozmaicana jest przez walkę z przeciwnikami.

Starwhal: Just the Tip
Starwhal: Just the Tip

Zręcznościowe 29 września 2014

Zręcznościowa gra niezależna, w której wcielamy się w Narwale (rodzaj walenia). Gracze stają do bojów, odbywających się na kosmicznych arenach. Zabawa przeznaczona jest do multiplayera i rozgrywa się w kilku trybach. Gameplay jest prosty, ale twórcy zatroszczyli się o elementy urozmaicające starcia, np. zniszczalne przeszkody.

Spectra: 8bit Racing
Spectra: 8bit Racing

Zręcznościowe 15 maja 2014

Futurystyczna trójwymiarowa gra wyścigowa z trasami generowanymi losowo na podstawie jednego z 10 dostępnych utworów muzycznych. Gracze muszą uważać na to, by nie wypaść z przypominającego serpentynę toru, równocześnie zbierając rozrzucone po nim kule, za które przyznawane są punkty.

Fenix Rage
Fenix Rage

Zręcznościowe 24 września 2014

Opracowana przez studio Green Lava dwuwymiarowa platformówka w stylu retro, która ukazała się pierwotnie na PC jako Fenix Rage, a następnie trafiła także na konsole, w nieco ulepszonej wersji i pod zmienioną nazwą Fenix Furia. Głównym bohaterem gry jest chłopak ocalały z potężnego wybuchu, który zniszczył jego wioskę i doprowadził do śmierci wielu osób. Z katastrofy wyszedł cało również tajemniczy Oktarus i wszystko wskazuje na to, że to on może być odpowiedzialny za tragedię.

To Leave
To Leave

Zręcznościowe 4 października 2018

Wymagająca dwuwymiarowa platformówka, w której gracze wcielają się w bohatera unoszącego się powietrzu na magicznych drzwiach. W trakcie zabawy każda najmniejsza pomyłka i zetknięcie się z ziemią lub licznymi przeszkodami odsyła nas na początek poziomu.

Red Goddess: Inner World
Red Goddess: Inner World

Zręcznościowe 1 września 2015

Niezależna gra zręcznościowo-przygodowa stworzona przez studio Yanim, a sfinansowana dzięki zbiórce na Kickstarterze. W Red Goddess: Inner World wcielamy się w boginię Divine, która usiłuje zbadać własną podświadomość, by odkryć przyczynę nękających ją złych emocji. Podróż w głąb własnego ja przybiera formę eksploracji niebezpiecznej, żyjącej Planety, wykreowanej przez umysł Divine.

Aaru's Awakening
Aaru's Awakening

Zręcznościowe 24 lutego 2015

Dynamiczna i wymagająca platformówka opracowana przez niezależne studio Lumenox Games. Gracze trafiają do fantastycznego świata, którego istnienie gwarantuje równowaga pomiędzy czterema przenikającymi go domenami – Świtem, Dniem, Zmierzchem i Nocą. W pewnym momencie ostatnia z wymienionych rozpoczęła ekspansję, starając się zająć miejsce pozostałych, przez co kraina stanęła na krawędzi zagłady. By zażegnać niebezpieczeństwo, Świt wystawił do walki swojego czempiona – tytułowego Aaru.

EarthNight
EarthNight

Zręcznościowe 3 grudnia 2019

Dwuwymiarowa gra zręcznościowa z elementami roguelike, należąca do gatunku tzw. endless runnerów. Jej akcja toczy się w przyszłości, w której ogromne smoki zaatakowały Ziemię, zmuszając ludzi do ucieczki w kosmos. Dwójka bohaterów, 14-latka i bezrobotny fotograf, postanawia wrócić na rodzimą planetę, aby rozprawić się z potężnymi gadami.

They Breathe
They Breathe

Zręcznościowe 5 września 2011

Oryginalna gra zręcznościowa, w której pod postacią małej żabki eksplorujemy zalany wodą las, dbając o dostępny zapas tlenu i eliminując pojawiających się w różnych konfiguracjach przeciwników.

Shadowplay: Journey to Wonderland
Shadowplay: Journey to Wonderland

Zręcznościowe 27 sierpnia 2013

Platformówka 2D inspirowana powieścią „Alicja w Krainie Czarów” pióra Lewisa Carrolla. Gracz kieruje poczynaniami dziewczynki, która, podążając śladem swego przyjaciela, królika, trafia do tytułowego magicznego świata. Produkcja niezależnego studia Desert Fox Software wyróżnia się nieszablonową oprawą graficzną, stylizowaną na teatrzyk cieni.