60. Gry Zręcznościowe PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 60. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę PC.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Pressure
Zręcznościowe 26 marca 2013
Zręcznościowa gra wyścigowa osadzona w humorystycznym, lekko steampunkowym świecie. Siadamy za kierownicą uzbrojonego pojazdu typu buggy i próbujemy wyeliminować rywali, do których zalicza się między innymi zły Earl planujący zrównanie z ziemią okolicznej przyrody w celu budowy ogromnego ośrodka spa.

MAKE
Zręcznościowe prace wstrzymane
MAKE to opracowany przez Verge Game Studio zręcznościowy sandbox wzbogacony zaawansowanym silnikiem fizycznym. Zabawa polega na budowaniu własnych budynków i pułapek oraz walce z potworami i innymi graczami.

iBomber Attack
Zręcznościowe 1 listopada 2012
Kolejna odsłona serii prostych gier zręcznościowych osadzonych w czasach II wojny światowej. Obejmujemy kontrolę nad czołgiem i obserwując akcję z lotu ptaka eliminujemy zastępy nazistowskich żołnierzy. W trakcie zabawy gromadzimy power-upy, złoto oraz Punkty Zwycięstwa pozwalające na ulepszenie pojazdu.

Tommy Tronic
Zręcznościowe 28 października 2010
Klasyczna platformówka utrzymana w dziecięcej, bajkowej stylistyce. Wcielamy się w młodego chłopca nękanego przez rówieśników, który próbuje odzyskać porwanego szczeniaka. Przemierzamy dwanaście zróżnicowanych etapów eliminując wytwory wyobraźni w postaci modyfikowanych genetycznie warzyw i wściekłych zwierząt.

Sugar Cube: Bittersweet Factory
Zręcznościowe 25 lutego 2012
Dwuwymiarowa platformówka utrzymana w cukierkowej stylistyce. Wcielamy się w tytułową kostkę cukru i próbujemy uciec z fabryki, żeby nie zostać wykorzystanym do produkcji ciasteczek. Skaczemy po czekoladowych i herbatnikowych kładkach, walczymy z wrogo nastawionymi słodyczami i wykorzystujemy zdolność przekształcania otaczających nas kafelków, aby pokonać kolejne poziomy.

Three Dead Zed
Zręcznościowe 24 stycznia 2012
Three Dead Zed to utrzymana w komediowym klimacie platformówka 2D. Produkcja studia Gentleman Squid pozwala graczowi wcielić się w rolę eksperymentalnego zombie, które próbuje wydostać się z pilnie strzeżonego kompleksu badawczego. Rozgrywka urozmaicona została elementami gry akcji i prostymi zagadkami logicznymi.

Velocity Ultra
Zręcznościowe 12 grudnia 2013
W grze sterujemy niewielkim statkiem kosmicznym wyposażonym w specjalną technologię pozwalającą na teleportowanie się na niewielkie odległości. Latamy po wąskich korytarzach, unikając zderzenia ze ścianami i niszcząc wrogie jednostki. Twórcy porzucili w tej edycji pikselową grafikę na rzecz wyższej rozdzielczości.

Sonic the Hedgehog (1991)
Zręcznościowe 26 października 2010
Dwuwymiarowa platformówka, która jest pierwszą odsłoną przygód Sonica, sympatycznego niebieskiego jeża, próbującego pokrzyżować plany złego Dr.Eggmana. Produkcja po raz pierwszy zadebiutowała na konsoli SEGA Mega Drive w 1991 roku. Wersja gry na PlayStation 3 została wzbogacona o obsługę trofeów, lisy rankingowe oraz filtry poprawiające jakość obrazu.

The Galactic Asteroids Patrol
Zręcznościowe 30 listopada 2012
The Galactic Asteroids Patrol to zręcznościowa strzelanina utrzymana w stylu kultowej gry Asteroids. Gracz wciela się w rolę funkcjonariusza tytułowych służb porządkowych, które dbają o to, by usuwać z przestrzeni kosmicznej obiekty, mogące stanowić zagrożenie dla mieszkańców planet. Tytuł wyprodukowany został przez niezależne studio Invigo.

Magical Drop V
Zręcznościowe 15 listopada 2012
Kolejna odsłona gry zręcznościowo-logicznej zapoczątkowanej w latach 90-tych na konsoli Neo Geo. Sterujemy błaznem lub inną z kreskówkowych postaci i wystrzeliwujemy kolorowe kule próbując połączyć je z kulami, które powoli opadają z góry.

JetJumper
Zręcznościowe 6 listopada 2006
JetJumper to prosta gra zręcznościowa wyprodukowana przez niezależne studio Warlock. Gracz steruje niewielkim pojazdem, który z zawrotnymi prędkościami mknie po podniebnych platformach. Zadanie komplikują przerwy pomiędzy fragmentami trasy oraz rozmaite przeszkody, które należy ominąć lub zlikwidować.

The Hero Trap
Zręcznościowe prace wstrzymane
The Hero Trap to niezależna gra typu dungeon crawler w realiach fantasy. Przemierzamy coraz głębsze poziomy podziemi, walcząc z potworami i szukając skarbów. Produkcję charakteryzuje losowe generowanie lokacji oraz możliwość błyskawicznego przełączania się między różnymi postaciami, wyposażonymi w odmienne cechy i zdolności.

Tentacles: Enter the Mind
Zręcznościowe 15 maja 2014
Ciąg dalszy logiczno-zręcznościowej produkcji Tentacles: Enter the Dolphin, która zadebiutowała w 2012 r. na urządzeniach mobilnych. W grze wcielamy się w mackowatego stwora imieniem Lemmy, który wyrusza w głąb mózgu szalonego doktora Phluffa. Jego misją jest eliminacja kolejnych, coraz bardziej zwariowanych pomysłów, które opanowują umysł naukowca, prowadząc go do nieuchronnego obłędu.

1... 2... 3... KICK IT! (Drop That Beat Like an Ugly Baby)
Zręcznościowe prace wstrzymane
Oryginalna gra zręcznościowa, w której wykonujemy karkołomne skoki ze spadochronem z zawieszonych kilka kilometrów nad ziemią drapaczy chmur. Gra rozwija pomysły wykorzystane w wielokrotnie nagradzanej produkcji AaaaaA!!! A Reckless Disregard for Gravity – z tą różnicą, że kolejne poziomy nie zostały zaprojektowane odgórnie, lecz generowane są proceduralnie na podstawie dowolnie wybranego, własnego podkładu muzycznego.

Kalimba
Zręcznościowe 22 kwietnia 2015
Dwuwymiarowa platformówka z elementami logicznymi, zaprojektowana przez autorów Max & The Magic Marker oraz Max: The Curse of Brotherhood. W grze staramy się doprowadzić do celu dwie części rozbitego totemu. Problem w tym, że za sprawą magii w dalszym ciągu tworzą one całość i poruszając jedną z nich, wprawiamy w ruch także drugą. W efekcie nietrudno o porażkę.

3D Ultra Pinball: The Lost Continent
Zręcznościowe 31 maja 1997
Trzecia odsłona popularnej serii pinballi, prezentującej nowatorskie podejście do tego klasycznego gatunku. Tym razem fabuła przenosi nas na wyspę, opanowaną przez dinozaury-mutanty a zabawa toczy się na 16 nieco mniej rozbudowanych stołach.

Futuridium EP
Zręcznościowe 16 lipca 2013
Trójwymiarowa niezależna gra shoot 'em up z kolorową i minimalistyczną oprawą graficzną. Wcielamy się w pilota statku kosmicznego, którego zadaniem jest zniszczenie ogromnych pancerników, równocześnie musimy dbać o poziom nieustanie spadającej energii w silnikach.

forma.8
Zręcznościowe 23 lutego 2017
Hybryda gry platformowej i logicznej, opracowana przez niezależne włoskie studio MixedBag. Gracz przejmuje kontrolę nad tytułową sondą badawczą, która trafia na powierzchnię niebezpiecznej planety. Zadaniem czekającym na wykonanie jest odnalezienie potężnego źródła energii. Schemat rozgrywki w forma.8 oparto na przemierzaniu niegościnnego świata zrealizowanego w oparciu o zasady, jakimi rządzi się gatunek metroidvania.

Rollers of the Realm
Zręcznościowe 18 listopada 2014
Oryginalna gra zręcznościowa, łącząca w sobie mechanikę klasycznego pinballa z elementami RPG oraz bazującymi na fizyce zagadkami. W grze dołączamy do złożonej z 10 wyrzutków drużyny, aby razem z nimi walczyć o wyzwolenie królestwa spod jarzma mrocznej, starożytnej magii. Poszczególne lokacje to nic innego, jak trójwymiarowe stoły pinballowe, zaś nasi bohaterowi reprezentowani są przez bile, cechujące się swoistymi zdolnościami specjalnymi.

Strike Suit Zero: Director's Cut
Zręcznościowe 8 kwietnia 2014
Strike Suit Zero: Director’s Cut to przeznaczona na konsole nowej generacji, ulepszona wersja wydanej w 2013 roku kosmicznej zręcznościówki Strike Suit Zero, która pozwala na wcielenie się w pilota tytułowego Strike Suit – pojazdu stanowiącego hybrydę mecha i myśliwca bojowego. Reedycja cechuje się ulepszoną oprawą graficzną, przemodelowaną kampanią i dodatkową zawartością.

Not the Robots
Zręcznościowe 12 grudnia 2013
Zręcznościowa skradanka z elementami gier logicznych i roguelike. Poruszamy się bezimiennym robotem po wnętrzu biurowca, gdzie w losowo generowanych pokojach mamy za zadanie zjadać elementy wyposażenia. Haczyk polega na tym, że biurowiec wypełniony jest uzbrojonymi robotami patrolowymi oraz rozmaitymi pułapkami, zaś pochłaniane przez nas meble to jednocześnie najlepsza ochrona przed wzrokiem strażników i śmiertelnymi promieniami laserów.

King Oddball
Zręcznościowe 27 listopada 2012
Dwuwymiarowa gra zręcznościowo-logiczna bardzo podobna do przebojowej serii Angry Birds. Gracze kontrolują ogromną kamienną kulę z twarzą unoszącą się w powietrzu, która za pomocą swojego języka wystrzeliwuje głazy w żołnierzy.

OMG HD Zombies!
Zręcznościowe 13 lutego 2014
OMG HD Zombies! to gra łącząca elementy zręcznościowe z logicznymi, w której naszym zadaniem jest eliminowanie hord żywych trupów. Każdy martwiak eksploduje przy trafieniu kulą lub częścią ciała innego zombiaka, wiec zabawa polega na wywoływaniu krwawych reakcji łańcuchowych.

Catlateral Damage
Zręcznościowe 27 maja 2015
Zrealizowany z przymrużeniem oka symulator kota autorstwa doświadczonego testera gier, Chrisa Chunga. Koncept gry Catlateral Damage dość szybko zrozumieją wszyscy właściciele kotów, zaznajomieni z ich specyficznym zachowaniem i potrzebą zrzucania różnych przedmiotów z szafek czy stołów. W trakcie zabawy wcielamy się bowiem w postać niesfornego zwierzęcia, znajdującego się w pustym mieszkaniu, a naszym głównym zadaniem jest niszczenie wszystkiego, co popadnie, strącając to na podłogę.