116. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 116. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
10six
Strategiczne 15 lutego 2000
Massive multiplayer online, w którym jako jeden z wielu tysięcy chętnych dostajemy mały sektor wydobywczy na planecie bogatej w drogocenny surowiec Transium.
African Alliance
Strategiczne prace wstrzymane
African Alliance to gra taktyczna, której akcja toczy się w małym afrykańskim państewku rządzonym twardą pięścią przez apodyktycznego dyktatora. Kraj zostaje pogrążony w chaosie, sytuacja jest na tyle poważna, iż niezbędna jest interwencja i pomoc humanitarna Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Battles in Italy
Strategiczne 25 maja 2005
Battles in Italy to kolejna propozycja dla miłośników strategii turowych, opartych na przełomowych bitwach II Wojny Światowej, za której przygotowanie odpowiadają firmy: Matrix Games oraz Strategic Studies Group. Gra obejmuje trzy główne bitwy z początkowego okresu działań zbrojnych na froncie południowym we Włoszech.
O.R.B.
Strategiczne 8 listopada 2002
W podwójnym układzie planetarnym trwa rywalizacja między dwoma rasami o zasobny w surowce naturalne pas asteroidów, którego orbita oscyluje pomiędzy zasięgiem raz jednej, a raz drugiej planety.
Empire above all
Strategiczne 19 grudnia 2007
Projekt rosyjskiej grupy developerskiej, IceHill. Gra reprezentuje gatunek strategii czasu rzeczywistego, i w opinii swoich twórców, stanowi kolejny krok w ewolucji gatunku. Należy ona również do pierwszej fali tytułów, które otrzymały wsparcie technologii PhysX autorstwa firmy AGEIA.
Escape from Paradise City
Strategiczne 26 października 2007
Druga gra stworzona przez zespół MediaMobsters (obecnie znany pod nazwą Sirius Games), który w 2004 roku wprowadził na rynek strategię gangsterską pt. Gangland. Nowy produkt podąża drogą wytyczoną przez poprzednika, a zatem ponownie mamy do czynienia ze strategicznym podejściem do prowadzenia przestępczego syndykatu.
Tanktics
Strategiczne 8 października 1999
Jest to gra z gatunku RTS, w której walczymy z przeciwnikiem tylko przy pomocy czołgów. Ta ubogość w arsenale i rodzaju broni rekompensowana jest przez ogromną, a niekiedy wręcz komiczną różnorodność w ich konstrukcji.
Down in Flames
Strategiczne 28 września 2005
„Down in Flames” to bardzo nietypowa gra poruszająca temat zaciętych walk lotniczych, jakie miały miejsce w czasie II Wojny Światowej. Autorem tej produkcji jest firma Battlefront, znana z opracowania strategicznych serii „Combat Mission” oraz „Strategic Command”.
Machiavelli the Prince
Strategiczne 12 marca 1995
Machiavelli the Prince to gra strategiczno-ekonomiczna zrealizowana przez firmę Holistic Design dla MicroProse, która de facto jest unowocześnioną wersją programu Merchant Prince, wydanego w 1993 roku przez QQP.
Telladar Chronicles: Reunion
Strategiczne prace wstrzymane
Telladar Chronicles: Reunion to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego z licznymi elementami taktycznego planowania, osadzona w fantastycznej, stylizowanej na średniowiecze, krainie.
Pranksters: The Treasure of the Indians
Strategiczne 15 maja 2005
Uproszczona gra strategiczna przeznaczona dla młodszych użytkowników komputerów. Naszym zadaniem jest powstrzymanie grupy młodych psotników uprzykrzających swoimi żartami życie mieszkańców małego miasteczka. W tym cel stosujemy te same metody co oni, np. podkładając im pod nogi skórki od bananów bądź też strasząc ich. Sukces skutkuje obniżeniem poziomu agresji psotnika.
Starshift: The Zaran Legacy
Strategiczne 31 grudnia 2003
Starshift jest strategią turową, przeznaczoną wyłącznie do potyczek wieloosobowych (nawet do 40 graczy na jednym serwerze!). Gracz wciela się w przywódcę jednej z dziewięciu ras, walczących o swoje miejsce w galaktyce.
Flashpoint Germany
Strategiczne 25 stycznia 2005
Flashpoint Germany to strategia turowa stworzona przez zespół developerski Simulations Canada i firmę Matrix Games. Akcja przenosi nas do czasów Zimnej Wojny, przed upadkiem Związku Radzieckiego.
Hidden Stroke APRM
Strategiczne 23 maja 2003
Hidden Stroke APRM to nieoficjalnie rozszerzenie wydanej w 2002 roku strategii czasu rzeczywistego Sudden Strike 2. Gracze po raz kolejny przenoszą się na fronty II Wojny Światowej.
Coffee Tycoon
Strategiczne 30 marca 2005
Coffee Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, za której przygotowanie odpowiada zespół developerski Anarchy Enterprises (twórcy m.in. National Lampoon's University Tycoon, Moon Tycoon i Deep Sea Tycoon).
Star Chamber: The Harbinger Saga
Strategiczne 7 grudnia 2005
Star Chamber: The Harbinger Saga, to unowocześniona edycja gry pt. Star Chamber z roku 2003, będącej w istocie strategiczną, turową karcianką opowiadającą o intergalaktycznym konflikcie.
World in Flames
Strategiczne 7 listopada 2013
Wirtualna adaptacja popularnej strategicznej gry planszowej, której twórcy otrzymali szereg międzynarodowych nagród i wyróżnień (m.in. Game of the Year, State of the Art, Best 20th Century Game, czy Game of the Decade).
War Times
Strategiczne 31 marca 2004
Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana w trójwymiarowej oprawie graficznej. Akcja osadzona została w czasie II Wojnie Światowej (Europejski teatr działań począwszy od roku 1939 a skończywszy na roku 1945) i umożliwia graczowi wzięcie udziału w największych bitwach i kampaniach tego konfliktu.
Novus Ordum
Strategiczne 19 sierpnia 2003
Novus Ordum to wykreowana przez Pierre-Alexandre'a Garneau gra strategiczna, w której gracz może spróbować swoich sił w roli konspiratora, pragnącego przejąć władzę nad światem. Kluczem do sukcesu jest m.in. manipulowanie dowodami, szerzenie korupcji, a nawet zastraszanie głów państw. Całość posiada skromną oprawę wizualną, którą rekompensują złożone skrypty AI komputerowo sterowanych postaci niezależnych.
Weird Worlds: Return to Infinite Space
Strategiczne 3 listopada 2005
Weird Worlds: Return to połączenie strategii turowej i strzelanki zręcznościowej z elementami przygodowymi. Jak określają ją sami twórcy, Weird Worlds: Return to Infinite Space jest ogromną operą kosmiczną, w której gracz ze zwykłego, szarego kapitana statku gwiezdnego przekształca się w intergalaktycznego bohatera.
Tabloid Tycoon
Strategiczne 25 kwietnia 2005
Tabloid Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, w której zadaniem użytkowników jest stworzenie własnego imperium medialnego. Wirtualna działania skupiają się na prowadzeniu typowego, prasowego „brukowca” (z ang. tabloid), zdobywającego popularność i przyciągającego czytelników głównie dzięki taniej sensacji oraz nagłaśnianiu rozmaitych skandali.
Battleground 8: Prelude to Waterloo
Strategiczne 30 września 1997
Ósma odsłona znakomitej serii strategii historycznych Battleground. Tym razem możemy przeżyć dwie bitwy: pod Ligny i Quatre-Bras, które mimo zwycięstwa Napoleona bardzo go osłabiły i zdecydowały o późniejszej klęsce wielkiego wodza pod Waterloo.
History Channel's Crusades: Quest for Power
Strategiczne 11 listopada 2003
Crusades: Quest for Power to jedna z historycznych strategii czasu rzeczywistego wchodząca w skład wydawanej przez Activision Value serii The History Channel (licencja popularnego kanału telewizyjnego).
Crown of Glory: Europe in the Age of Napoleon
Strategiczne 1 lipca 2005
Strategia turowa, której autorzy, zespół Western Civilization Software, postanowili oddać w ręce graczy produkt szczegółowo i wiernie odwzorowujący realia Ery Napoleońskiej, tj. lata pomiędzy 1799 a 1820 rokiem.