Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

94. Gry RPG PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 94. Gry z gatunku rpg na platformę PC ułożone według daty premiery.

RPG. Gatunek gier, w skład którego wchodzą wszelkie produkcje z przeważającą liczbą elementów rozwoju prowadzonego bohatera (bądź grupy bohaterów) i rozbudowanych statystykach postaci, a także cechujące się wielowątkową fabułą i wielowątkowymi questami. Zaliczmy do niej zarówno klasyczne gry RPG bazujące na walce turowej i zasadach rodem z "papierowych gier RPG" (Baldur's Gate, Fallout), jak i RPG akcji z dynamiczną walką toczoną w czasie rzeczywistym (seria Gothic) oraz jRPG, czyli bardzo charakterystyczne tytuły bazujące na stylistyce i kulturze państw dalekiego wschodu, w tym anime i mandze (cykle Final Fantasy i Kingdom Hearts).

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry RPG
The Bard's Tale III: Thief of Fate
The Bard's Tale III: Thief of Fate

RPG 11 czerwca 1990

Trzecia odsłona kultowego cyklu The Bard’s Tale była jednocześnie pierwszą, przy której produkcji nie uczestniczył Michael Cranford. Odpowiedzialność za powstanie gry spadła na barki Briana Fargo, co też niestety odbiło się na jej jakości.

Eye of the Beholder
Eye of the Beholder

RPG 6 czerwca 1990

Pierwszy cRPG stworzony przez Westwood Studios dla SSI w 1990 roku, okrzyknięty perłą gatunku, chociaż wedle dzisiejszych standardów dla tego typu produktów, miał więcej wad niż zalet.

Amberstar
Amberstar

RPG 21 kwietnia 1990

Amberstar to gra RPG, która przeniesie Cię do fantastycznego świata o nazwie Lyramion. Twoim zadaniem jest odnalezienie 13 kawałków tytułowego talizmanu, który złożony w jedną całość pomoże unicestwić złego Lorda Tarbosa, zagrażającemu pokojowi w królestwie. Ów jegomość został już niegdyś pokonany przez mieszkańców Lyramionu, ale teraz szykuje zemstę, która może doprowadzić do tragedii.

J.R.R. Tolkien's The Lord of the Rings, Vol. I
J.R.R. Tolkien's The Lord of the Rings, Vol. I

RPG 4 kwietnia 1990

The Lord of the Rings, vol. 1, to gra cRPG, oparta o fabułę powieści „Władca Pierścieni” J.R.R. Tolkiena. Obejmujemy w niej kontrolę nad grupą bohaterów (początkowo tylko hobbitów), którzy wyruszają w niebezpieczną misję do krainy Mordor, aby zniszczyć tytułowy pierścień o niewyobrażalnej mocy. Jeśli dostanie się on w łapska złego Saurona, całą krainę Śródziemia i wszystkie wolne ludy czeka nieuchronna zagłada...

Bad Blood
Bad Blood

RPG 11 marca 1990

Postnuklearna rzeczywistość i konieczność przetrwania garstki ocalonych mieszkańców w niegościnnym świecie była już tematem wielu gier komputerowych. Swoje trzy grosze w tej kwestii postanowił dorzucić także Origin, który na bazie atomowego holokaustu stworzył uproszczony RPG o nazwie Bad Blood.

Wizardry 6: Bane of the Cosmic Forge
Wizardry 6: Bane of the Cosmic Forge

RPG 2 stycznia 1990

Następna, szósta z kolei odsłona legendarnej serii RPG Wizardry. Produkcja firmy Sir-Tech oferuje sprawdzoną mechanikę rozgrywki, uzupełnioną całą masą nowych rozwiązań. Tym razem drużyna gracza wkracza na teren ponurego zamczyska, gdzie przed wieloma laty stworzono magiczne pióro, mające moc zmieniania słów w rzeczywistość.

Crystals of Arborea
Crystals of Arborea

RPG 1 stycznia 1990

Klasyczna gra cRPG autorstwa studia Silmarils, która stała się prekursorką kultowej serii Ishar. Wcielamy się w księcia Jarela, aby wraz ze złożoną z 6 śmiałków drużyną odnaleźć legendarne kryształy – jedyną broń zdolną powstrzymać Mogrotha, bóstwo chaosu szerzące swą zemstę za wygnanie z panteonu bogów.

The Dark Heart of Uukrul
The Dark Heart of Uukrul

RPG 20 września 1989

Miasto Eriosthe było niegdyś perłą królestwa. Życie toczyło się tu leniwie a jego mieszkańcy wykazywali się niespotykaną gdzie indziej gościnnością i szczerym zrozumieniem dla uwikłanych w różne problemy przybyszów. Nic jednak nie trwa wiecznie. Do krainy dotarł potwór o imieniu Uukrul, który z pomocą swoich mrocznych sługusów zaatakował miasto i przeobraził je w prawdziwe piekło. Z misją poskromienia zła zostało oddelegowanych czterech śmiałków.

Curse of the Azure Bonds: Fantasy Role-Playing Epic Vol. II
Curse of the Azure Bonds: Fantasy Role-Playing Epic Vol. II

RPG 15 czerwca 1989

Druga część epickiej sagi w świecie Forgotten Realms przenosi nas do miasta Tiverton, gdzie nasza drużyna musi odszukać księżniczkę Nacację oraz odkryć tajemnicę ażurowych znaków.

Dungeon Master
Dungeon Master

RPG 19 kwietnia 1989

Dungeon Master to jedna z najsłynniejszych gier RPG (tzw. „dungeon crawler”), która powstała w 1987 roku z myślą o komputerze Atari ST. Pecetowa konwersja zadebiutowała dwa lata później. Fabuła programu koncentruje się na wyprawie nieustraszonych śmiałków, gotowych stawić czoła Mrocznemu Władcy, zamieszkującego najniższy poziom olbrzymiego pod względem rozmiarów lochu.

Wizardry V: Heart of the Maelstrom
Wizardry V: Heart of the Maelstrom

RPG 31 grudnia 1988

Piąta pełnoprawna odsłona serii Wizardry, stanowiąca powrót do rozwiązań wykorzystanych w pierwotnej trylogii. Gracz staje ponownie na czele drużyny śmiałków, która musi przemierzyć podziemne korytarze celem odnalezienia i przywołania Gatekeepera, uwięzionego przez złą czarodziejkę Sorn.

Wizardry IV: The Return of Werdna
Wizardry IV: The Return of Werdna

RPG 15 grudnia 1988

Czwarta część kultowej serii RPG Wizardry, przynosząca sporą ilość zmian w mechanice rozgrywki. Gracze wcielają się w postać pokonanej w pierwszej części gry czarodziejki Werdny, która odzyskując swe moce postanawia zemścić się za doznane krzywdy. W grze zrezygnowano z systemu zdobywania doświadczenia, zastępując go koniecznością zbierania magicznych pentagramów, pozwalających na przyzywanie coraz silniejszych potworów.

Might and Magic II: Gates to Another World
Might and Magic II: Gates to Another World

RPG 1 grudnia 1988

Kontynuacja ciepło przyjętej gry RPG studia New World Computing, uznanej za jeden z kamieni milowych w rozwoju gatunku. Akcja Might and Magic II: Gates to Another World toczy się bezpośrednio po wydarzeniach znanych z pierwszej części serii. Kiedy okazuje się, że nikczemny Sheltem dzięki tajemniczemu portalowi zbiegł do świata Cron, zadaniem drużyny bohaterów jest podążyć jego śladem i powstrzymać go po raz wtóry, w czym pomoże im jego największy wróg – znany z poprzedniczki Corak.

Ultima V: Warriors of Destiny
Ultima V: Warriors of Destiny

RPG 15 czerwca 1988

Odnalezieni księgi Codex of Ultimate Wisdom przywołało trzech władców ciemności, zaprzeczających trzem najważniejszym przymiotom Avatara – Prawdzie, Miłości i Odwadze.

Pool of Radiance: Fantasy Role-Playing Epic Vol. I
Pool of Radiance: Fantasy Role-Playing Epic Vol. I

RPG 15 czerwca 1988

Pierwsza gra komputerowa oparta o zasady AD&D przenosi nas w świat Forgotten Realms, gdzie w mieście New Phlan nasza drużyna musi zmierzyć się z tajemniczym przeciwnikiem i jego hordami potworów.

The Bard's Tale II: The Destiny Knight
The Bard's Tale II: The Destiny Knight

RPG 23 kwietnia 1988

Mimo, że zniszczenie potęgi Mangara Mrocznego przyniosło mieszkańcom Skara Brae upragniony spokój, fantastyczny świat znany z gry The Bard’s Tale wciąż znajdował się w niebezpieczeństwie. Tym razem prowodyrem nieszczęścia okazał się inny czarnoksiężnik – Lagoth Zanta.

Wasteland
Wasteland

RPG 1 stycznia 1988

Postapokaliptyczna gra z gatunku RPG, zaprojektowana przez Briana Fargo i założoną przez niego firmę Interplay Productions. Obejmujemy tu kontrolę nad drużyną i zwiedzamy zrujnowany w wyniku wojny nuklearnej świat.

Phantasie
Phantasie

RPG 30 sierpnia 1987

Opowieści o fantastycznych krainach, które musiały ugiąć się pod wpływem demonicznych wrogów, to niemal codzienność w komputerowych RPG. Nie inaczej jest w Phantasie, produkcie zasłużonej dla gatunku firmy Strategic Simulations, Inc.

Wizardry III: Legacy of Llylgamyn
Wizardry III: Legacy of Llylgamyn

RPG 27 czerwca 1987

Trzecia odsłona klasycznej trylogii RPG, zapoczątkowanej przez studio Sir-Tech na komputerach Apple II. Tym razem drużyna śmiałków spróbuje odzyskać z rąk straszliwego smoka magiczną kulę, zdolną powstrzymać niszczące Llylgamyn siły natury.

Ultima Trilogy
Ultima Trilogy

RPG 15 czerwca 1987

Trylogia rozgrywając się w okresie The Age of Darkness, opowiadająca o walce z czarnoksiężnikiem Mondaine i jego sługami, próbującymi zachwiać równowagę świata znanego jeszcze pod nazwą Sosaria.

The Bard's Tale (1987)
The Bard's Tale (1987)

RPG 20 marca 1987

The Bard’s Tale to pierwsza gra RPG z cyklu Tales of the Unknown, w której przygotowaniu maczała palce para legendarnych projektantów: Michael Cranford oraz Brian Fargo. Akcja programu przenosi nas do spokojnej osady Skara Brae, która jak to zwykle bywa, znalazła się w kręgu zainteresowań złego czarnoksiężnika – Mangara Mrocznego.

Might and Magic Book One: Secret of the Inner Sanctum
Might and Magic Book One: Secret of the Inner Sanctum

RPG 15 października 1986

Łącząca elementy fantasy i science fiction pierwszoosobowa gra RPG autorstwa amerykańskiego studia New World Computing. Główny wątek Might and Magic Book One obraca się wokół rozwiązania zagadki uświęconego miejsca zwanego Inner Sanctum. Akcja osadzona jest w krainie VARN, którą przemierzamy sześcioosobową drużyną bohaterów, wykonując rozmaite zadania i mierząc się z różnej maści potworami.

Wizardry II: The Knight of Diamonds
Wizardry II: The Knight of Diamonds

RPG 4 lipca 1985

Druga część popularnego cyklu RPG, który przenosi nas do miasta Llyngamyn. Drużyna dowodzona przez gracza musi odnaleźć potężny artefakt, tytułową zbroję, która umożliwi odzyskanie magicznej laski patronki miasta, Gnildy.

Ultima IV: Quest of the Avatar
Ultima IV: Quest of the Avatar

RPG 15 czerwca 1985

W czwarta część serii, rozpoczynającej Erę Oświecenia w Britanni, musimy posiąść osiem cnót aby stać się Avatarem i odnaleźć tajemną księgę Codex of Ultimate Wisdom.