Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

26. Gry Logiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 26. Najpopularniejsze gry z gatunku logiczne na platformę PC.

Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry logiczne
Sid & Al's Incredible Toons
Sid & Al's Incredible Toons

Logiczne 7 czerwca 1993

Wariacja na temat słynnej gry logicznej The Incredible Machine. Tym razem akcja skupia się wokół dwóch zwariowanych zwierzaków: Sid'a i Al'a.

GOTO Bridge II
GOTO Bridge II

Logiczne 15 czerwca 2002

Bardzo popularna symulacja gry w brydża dedykowana wszystkim graczom, zarówno zaawansowanym entuzjastom jak i graczom początkującym.

LEGO Creator: Knights' Kingdom
LEGO Creator: Knights' Kingdom

Logiczne 11 października 2000

Gra zrealizowana z myślą o dzieciach, które mogą tu spełnić swoje najgłębsze marzenia samodzielnie tworząc wirtualne królestwo z klocków Lego.

Xixit
Xixit

Logiczne 6 marca 1995

Program z gatunku logiczno-zręcznościowych, w którym zadaniem gracza jest prawidłowe układanie klocków, spadających na dno głębokiej studni. Xixit budzi naturalne skojarzenia ze słynnym Tetris, ale mimo bardzo podobnej idei, jest grą o zupełnie innych zasadach.

Ripley's Believe It or Not
Ripley's Believe It or Not

Logiczne 6 czerwca 2001

Gra logiczna pozwalająca nam na wzięcie udziału w zawodach, w których odpowiadając na setki pytań pochodzących z archiwów Mr. Ripleya sprawdzimy swoją wiedzę o naszym świecie.

Metropolis Card Club
Metropolis Card Club

Logiczne 26 maja 2001

Zestaw gier karcianych opartych o interface MS Windows, wzbogacający dostępną tam kolekcję o cztery gry hazardowe znane z największych światowych kasyn.

Penthouse Electric Jigsaw
Penthouse Electric Jigsaw

Logiczne 23 maja 1991

Penthouse Electric Jigsaw to komputerowe wydanie puzzli dla dorosłych, nad którymi patronat objął znany, amerykański magazyn erotyczny – co już samo w sobie powinno być niezłą rekomendacją.

Arena Albionu
Arena Albionu

Logiczne 10 listopada 2003

Arena Albionu jest internetową grą przygodową. Uczestniczący w niej gracz wciela się w role rycerza, który poruszając się po świecie Albionu prowadzi pojedynki z innymi graczami, może ich okraść lub handlować na bazarze.

Deep Fritz 8
Deep Fritz 8

Logiczne 11 kwietnia 2003

Kolejna wersja bardzo znanego programu szachowego, ta sama, z którą zmierzył się w 2003 roku Garry Kasparov (pojedynek ten zakończył się remisem 2:2).

Bob Budowniczy: Przygody na zamku
Bob Budowniczy: Przygody na zamku

Logiczne 29 sierpnia 2003

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier tworzonego wyłącznie z myślą o dzieciach (od lat trzech). Tym razem tytułowy Bob (znany również z pełnometrażowego filmu) trafia na średniowieczny zamek, a gracz razem z nim będzie mógł odkrywać jego sekrety.

Przygody Prosiaczka Kwika: Rośliny i owady
Przygody Prosiaczka Kwika: Rośliny i owady

Logiczne 15 czerwca 2001

Kolejna część przygód sympatycznego prosiaczka o imieniu Kwik. Tym razem nasz bohater staje przed nie lada zadaniem – jego rodzinna wioska stoi przed widmem głodu, a Kwik chcąc pomóc swoim przyjaciołom i ocalić ich od wspomnianych kłopotów, decyduje się wyruszyć w niezwykle długą podróż, która zaprowadzi go na farmę pana Rzodkiewki.

Kopciuszek
Kopciuszek

Logiczne 30 maja 2005

Gra familijno-przygodowa.Jak wskazuje tytuł opisywanego programu, na osoby zasiadające przed monitorami czeka tutaj śliczna opowieść o jednej z ulubionych dziecięcych bohaterek - Kopciuszku.

Fantastyczna Podróż Wujka Alberta
Fantastyczna Podróż Wujka Alberta

Logiczne 10 sierpnia 2003

Druga odsłona produkcji przeznaczonej dla młodych użytkowników komputerów, w której podczas zabawy dzieciom towarzyszy oraz pomaga w rozwiązywaniu zadań tytułowy wujek Albert (w tę postać wcielił się znany aktor Henryk Machalica). Tym razem zakręcony staruszek zabiera dzieci w fascynującą podróż dookoła świata, pełną niespodzianek i zaskakujących zwrotów akcji.

Matma II: Przygody w Cyfrolandii
Matma II: Przygody w Cyfrolandii

Logiczne 26 lutego 2001

Gra edukacyjna dla dzieci, dzięki której poznają one w formie zabawy przebogaty świat maetematyki i cztery podstawowe działąnia arytmetyczne.

Disney's Aladdin Chess Adventures
Disney's Aladdin Chess Adventures

Logiczne 5 października 2004

Disney's Aladdin Chess Adventures jest komputerową grą szachową, powstałą na kanwie popularnych filmów animowanych z arabskim awanturnikiem w roli głównej, przygotowanych przez wytwórnię Walta Disney'a. Na ekranie oglądamy więc wiele znajomych osób – oprócz Aladyna m.in. Dżin, Księżniczka Jasmine oraz Wezyr Jafar i małpka Abu.

Bombuzal
Bombuzal

Logiczne 20 czerwca 1989

Opracowana przez zespół Image Works (m.in. Predator 2) gra logiczna, której głównym bohaterem jest tytułowy stworek. Jego zadanie wydaje się teoretycznie proste: na małych wysepkach znajdują się bomby, które należy wysadzić w powietrze, jednocześnie utrzymując się przy życiu. W praktyce wygląda to o wiele bardziej skomplikowanie...

Snoopy's Game Club
Snoopy's Game Club

Logiczne 12 września 1992

Opracowany w 1992 roku przez firmę Accolade program Snoopy’s Game Club to zestaw trzech gier logicznych, który skierowany jest do najmłodszych użytkowników. Produkt pełni rolę edukacyjną, pozwalając dzieciom na rozwiązywanie prostych łamigłówek.

Soko-ban
Soko-ban

Logiczne 10 września 1984

Legendarna gra logiczna z serii zapoczątkowanej na komputerach NEC przez Hiroyukiego Imabayashiego w 1981 roku. W Soko-banie wcielamy się w postać magazyniera, który musi uporządkować szereg kolejnych pomieszczeń, przepychając porozrzucane tam pudła w wyznaczone miejsca. Poszczególne skrzynki przepychamy, stając tuż za nimi i wciskając odpowiednie klawisze kierunkowe.

Origamo
Origamo

Logiczne 4 października 1994

Niezwykle oryginalne połączenie klasycznej, chińskiej gry o nazwie Tangram oraz komputerowego Tetrisa, zaowocowało programem Origamo, w którym przyda się nie tylko umiejętność logicznego myślenia, ale również refleks.

Moja Strona WWW
Moja Strona WWW

Logiczne 3 listopada 2001

Gra edukacyjna, która ma za zadanie ułatwić dzieciom naukę tworzenia stron internetowych. W opanowaniu podstaw tej sztuki pomagają dwaj bohaterowie – Duszek i Ślimaczek Wolniaczek. Pierwszy z nich sam chce się nauczyć potrzebnych do tego umiejętności, a drugi mu w tym pomaga tłumacząc funkcje elementów interfejsu i odpowiadające na wszystkie pytania.

The 3D Gamemaker
The 3D Gamemaker

Logiczne 21 września 2001

Łatwe w użyciu narzędzie dla tych, którzy chcą przekonać się, jak w prosty sposób można stworzyć własna grę. Program odznacza się niesamowitą prostotą obsługi oraz bardzo dużą bazą gotowych modeli i elementów z których można stworzyć wiele całkowicie odmiennych i widowiskowych gier.

Chessmaster 8000
Chessmaster 8000

Logiczne 10 listopada 2000

Gra szachowa, które potrafi zapewnić równie dobrą zabawę nowicjuszom, jak i doświadczonym graczom. Autorzy wprowadziło nowy silnik oferujący znacznie wyższy poziom sztucznej inteligencji komputera. Mocną stroną produkcji jest rozbudowany samouczek. Nie zabrakło też trybu multiplayer.

Alexey's Dwice
Alexey's Dwice

Logiczne 22 marca 2006

Alexey's Dwice jest programem, zaprojektowanym przez Aleksieja Pażitnowa, byłego pracownika Akademii Nauk ZSRR i twórcę legendarnej gry Tetris. Nowy produkt, podobnie zresztą jak słynny poprzednik, wymaga szybkiego i logicznego myślenia. Zabawa traktuje natomiast o łączeniu w pary klocków, spadających nieustannie z góry ekranu.

Język Polski w ZOO
Język Polski w ZOO

Logiczne 10 października 2001

Język Polski w ZOO jest pozycją, przygotowaną z myślą o tych użytkownikach, którzy w szkole podstawowej mają problemy z ortografią. Gra pozwala na przećwiczenie kwestii, sprawiających trudności oraz zapoznanie się z zasadami pisowni, opatrzonymi wieloma przykładami.