
Data wydania: 6 lipca 2017
Kontynuacja gry Omega Labyrinth, w której gracze po raz kolejny wcielają się w dziewczynę próbującą odnaleźć mitycznego Świętego Graala Piękności – starożytny artefakt spełniający życzenia. Rozgrywka polega na przemierzaniu generowanych losowo podziemi, rozwoju umiejętności bojowych protagonistek oraz na walce z napotkanymi przeciwnikami.
Omega Labyrinth Z jest kontynuacją gry Omega Labyrinth z 2015 roku. Podobnie jak poprzednio, mamy do czynienia z japońską produkcją typu roguelike, opracowaną przez studio Matrix Software. Tytuł stworzono z myślą o platformie PS4 i PSV.
Historia opowiadziana w Omega Labyrinth Z koncentruje się na Świętym Graalu Piękności – magicznym przedmiocie ukrytym głęboko w podziemiach, do których można się dostać tylko jednego dnia w roku, kiedy to otwierają się podwoje Embellir Girls Academy. Ów artefakt jest o tyle cenny, że dziewczyna, która go znajdzie, może liczyć na spełnienie dowolnego życzenia. Główna bohaterka gry, czyli Aina Akemiya, postanawia podjąć wyzwanie i wyruszyć na jego poszukiwania.
W Omega Labyrinth Z na konsoli PS4 i PSV akcję obserwujemy z kamery zawieszonej nad głowami kontrolowanych postaci – przed wejściem do podziemi możemy zdecydować, czy bohaterka ma wędrować samotnie, czy też w niebezpiecznej przeprawie będzie jej towarzyszyć jedna z koleżanek. W trakcie rozgrywki przemierzamy generowane proceduralnie labirynty jaskiń, kolekcjonujemy elementy ekwipunku i rozwijamy nasze podopieczne, a także walczymy z adwersarzami. Warto przy tym pamiętać o mechanice permadeath, która sprawia, że po śmierci Ainy rozpoczynamy przygodę od nowa. Starcia toczą się w trybie turowym, na planszy pokrytej siatką taktyczną, a w ich trakcie równie ważne, co umiejętne żonglowanie zdolnościami bojowymi naszej podopiecznej i jej towarzyszki, jest zajęcie odpowiedniej pozycji na polu walki.
Eliminując kolejnych oponentów, zdobywamy tak zwaną moc Omega (ang. Omega power), która jednocześnie pełni rolę waluty i swego rodzaju many. W zamian za nią możemy zaopatrywać się w przydatny ekwipunek u handlarzy, identyfikować znalezione po drodze przedmioty (mowa przede wszystkim o broni białej, choć dotyczy to także bielizny zwiększającej możliwości obronne dziewczyn) lub zwiększać rozmiar piersi bohaterek. Po dotarciu do rozmiaru Z heroina otrzymuje dostęp do swojego najpotężniejszego ataku, czyli Hyper Omega Slash – niestety jego wykorzystanie oznacza konieczność rozpoczęcia od nowa całego procesu, toteż warto korzystać z niego z rozwagą.
W grze nie brakuje również systemu rozwoju statystyk i umiejętności protagonistek po awansie na kolejny poziom doświadczenia – istnieje też możliwość tymczasowego wzmocnienia atrybów dziewczyn poprzez ich dotyk, dzięki systemowi Faint Awakening.
Oprawę graficzną Omega Labyrinth Z utrzymano w mangowej stylistyce. O ile jej trójwymiarowe elementy prezentują się raczej przeciętnie, o tyle dwuwymiarowe rysunki bohaterek (widoczne na przykład w scenach rozmów zrealizowanych w stylu visual novel) cieszą oko dbałością o detale.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PlayStation 4Japońska wersja językowa
PlayStation VitaJapońska wersja językowa
Producent: Matrix Software
Wydawca: D3 Publisher
Ograniczenia wiekowe: 18+
Gry podobne:
Video Standards Council, czyli organizacja zajmująca się klasyfikacją wiekową gier w Wielkiej Brytanii, odmówiła przyznania odpowiedniego oznaczenia grze Omega Labyrinth Z. Powodem jest „nadmierna seksualizacja postaci dziecięcych”. To pierwszy taki przypadek od ponad 10 lat.
gry
Miłosz Szubert
13 marca 2018 10:25