
Data wydania: 17 września 2010
Adaptacja polskiej gry planszowej Michała Oracza z 2005 roku, osadzonej w postapokaliptycznym uniwersum popularnego systemu RPG Neuroshima. Przewidziana dla 2-4 osób rozgrywka sprowadza się do toczenia turowych pojedynków między czterema zwaśnionymi armiami.
Gracze
Mobilna adaptacja rodzimej gry planszowej autorstwa Michała Oracza, wydanej pierwotnie w 2005 roku i osadzonej w uniwersum popularnego systemu fabularnego Neuroshima. Tytuł został przygotowany przez warszawskie studio Big Daddy’s Creations, przy wsparciu merytorycznym dystrybutorów oryginału – Wydawnictwa Portal.
Akcja gry toczy się w niedalekiej przyszłości, w ponurym, postnuklearnym uniwersum, inspirowanym tak kultowymi produkcjami jak komputerowa seria Fallout czy cykl filmowy Mad Max Geroge’a Millera. Władzę nad światem sprawuje potężna sztuczna inteligencja zwana Molochem, która wykształciła świadomość i uznała swoich stwórców za wrogów, prowokując wybuch III wojny światowej. Broniący się przed atakiem ludzie użyli arsenału chemicznego i biologicznego, który zabił znaczną część populacji powodując skażenie ziemi, wody i powietrza. W próbującym odrodzić się na nowo świecie, toczy się rywalizacja pomiędzy czterema armiami: Posterunkiem, mutantami Borgo, gangami Hegemonii oraz maszynami Molocha.
Zabawa sprowadza się do toczenia kolejnych pojedynków na specjalnej planszy, złożonej z 19 heksagonalnych pól. Podczas potyczki gracze wykładają na planszę żetony, reprezentujące jednostki, moduły lub akcje specjalne, a celem każdej rywalizacji jest zniszczenie sztabu przeciwnika, bądź odebranie mu jak największej ilości punktów wytrzymałości. Każda z czterech stron konfliktu dysponuje nieco innymi możliwościami strategicznymi co sprawia, że rozgrywka nabiera taktycznej głębi i wymaga od graczy umiejętności dostosowywania się do zmiennej sytuacji na planszy.
Rozgrywka przewidziana jest dla 2-4 graczy, lecz w przypadku braku chętnych możliwa jest także rywalizacja ze sztuczną inteligencją na jednym z trzech poziomów trudności. Neuroshima Hex została dopracowana od strony technicznej, a wygląd planszy oraz poszczególnych żetonów odpowiada w stu procentach planszowemu pierwowzorowi. Autorzy zadbali też o właściwe wykorzystanie możliwości ekranów dotykowych, dzięki któremu przeciąganie czy obracanie żetonów sprawia bardzo naturalne wrażenie.
Autor opisu gry: Aleksandra Wosz
Platformy:
PC Windows 2 czerwca 2025Polskie napisy
Android 13 czerwca 2012Angielskie napisy
Apple iOS 17 września 2010Angielskie napisy
Producent: Baked Games
Wydawca: Baked Games
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Witajcie w następnej odsłonie serii omawiającej najciekawsze aktualizacje, jakie w minionym tygodniu otrzymały gry mobilne. Tym razem polecamy wypróbowanie łatek do takich tytułów jak Angry Birds Space, Neuroshima Hex, Vainglory, Out There czy Overkill 3.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
7 lipca 2015 14:56
W kolejnym przeglądzie ciekawych gier mobilnych omawiamy trzy najlepsze naszym zadaniem produkcje osadzone w realiach postapokaliptycznych.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
2 czerwca 2015 11:44
Polskie studio Big Daddy's Creations wypuściło nowy płatny dodatek do mobilnej planszówki Neuroshima Hex. Wprowadza on do gry armię Mississippi i dostępny jest zarówno na iOS i Androida.
gramynawynos.pl
Adrian Werner
29 września 2014 10:55
Przed Wami kolejne wydanie cyklu poświęconego najlepszym promocjom cenowym na gry dedykowane smartfonom i tabletom. W przeglądzie zamieściliśmy informacje o przecenach takich gier jak The Shadow Sun, Sine Mora, Neuroshima Hex oraz Game Dev Story.
gramynawynos.pl
Piotr Doroń
17 maja 2014 10:21
Wymagania sprzętowe gry Neuroshima Hex:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon R9 380 lub lepsza, 600 MB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5, 12 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / Radeon R9 380 lub lepsza, 600 MB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 14 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Maczadro Legionista
Jedna z najlepszych gier na urządzenia mobilne. Najpierw gdy o niej usłyszałem byłem wściekły bo poprzez licencje i prawa autorskie jej premiera spowodowała atak na deskoptowych twórców fanowskich rozgrywek w Neuroshime tym samym niszcząc doszczętnie społeczność graczy pc'towych. Po kilku rozgrywkach mobilnych dałem się jednak przekonać i gra naprawdę oddaje klimat planszówek, a dzięki temu, że jest na telefon/tablet można grać praktycznie o każdej porze. Jedyne na co bym zwrócił uwagę to zbyt słabe wsparcie medialne, bo przecież Neuroshima jest marką z ogromnym potencjałem i mogłaby spokojnie stać się pierwszą mobilną strategią w Esporcie