Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiX360
Okładka Naruto: Rise of a Ninja (X360)

Naruto: Rise of a Ninja X360

Gra akcji z popularnego cyklu Naruto, będąca pierwszą odsłoną serii stworzoną nie przez japońskiego dewelopera (w tym wypadku - montrealskie studio koncernu Ubisoft).

Akcji | seriale animowane | ninja | manga i anime | Naruto

Microsoft Xbox 360
Okładka Naruto: Rise of a Ninja (X360)

producent: Ubisoft

wydawca: Ubisoft

wydawca PL: Cenega S.A.

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji X360:

30października2007

2listopada2007

pudełko PL

Naruto: Rise of a Ninja to kolejna gra, stworzona przez słynne montrealskie studio korporacji Ubisoft Entertainment, odpowiedzialne między innymi za takie hity jak Assassin’s Creed czy seria Splinter Cell. Tym razem utalentowani developerzy postanowili opracować grę akcji na podstawie znanego serialu anime, zatytułowanego Naruto.

Sama rozgrywka przypomina najnowsze odsłony cyklu Grand Theft Auto czy jego klonów, takich jak Saints Row czy Crackdown. Z tą różnicą, że zamiast na ulice amerykańskiego miasta, trafimy do japońskiej wioski, a główny bohater nie jest przestępcą ani obdarzonym supermocami agentem, ale energicznym nastolatkiem. Wcielając się w niego, przemierzamy uliczki w poszukiwaniu misji do wykonania. W międzyczasie rozmawiamy z napotkanymi postaciami i wdajemy się w kolejne walki. Autorzy dali nam dużą swobodę w zwiedzaniu lokacji, a rozgrywka jest nieliniowa.

Fabuła oczywiście nawiązuje do kreskówkowego pierwowzoru. Główny bohater gry to Naruto Uzumaki. Ten nadpobudliwy nastoletni ninja wciąż szuka uznania wśród innych wojowników. Chce zostać hokage, czyli najsilniejszym ninją w wiosce, przywódcą. Jako, że historia ma w sobie także elementy fantastyczne, aby Naruto udało się osiągnąć upragniony cel, musi zmierzyć się z licznymi demonami.

Grafika została opracowana w technice cel-shadingu, co nadaje jej komiksowego charakteru i jeszcze bardziej zbliża do animowanego pierwowzoru. W samej grze spotkamy liczne miejsca i postaci znane z małego ekranu. Również ścieżka dźwiękowa wykorzystuje motywy muzyczne z serialu Naruto.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / wspólny ekran     Liczba graczy: 1-2  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.6 / 10 na podstawie 1200 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 219,90 PLN

Gry podobne do Naruto: Rise of a Ninja

Klasyfikacja PEGI Naruto: Rise of a Ninja

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Naruto: Rise of a Ninja

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Naruto: Rise of a Ninja - przed premierą

Przed premierą 14 czerwca 2007, 12:47

Jedno z pierwszych zadań, które przedstawili twórcy gry podczas specjalnego pokazu dla dziennikarzy, polegało na odnalezieniu w wiosce zagubionego Konhamaru (to wnuczek trzeciego Hokage). Naruto skakał po linach rozwieszonych nad budynkami, obserwując teren. Ludzie chodzili ulicami, niektórzy siedzieli na ławkach, inni oddawali się codziennym zajęciom, na przykład sprzątaniu. Uzumaki pędził jak szalony, nie zatrzymując się nawet na chwilę. Gdy trochę się uspokoił i zszedł na dół, przeprowadził wśród mieszkańców małe śledztwo. Nad głową każdego z NPC-ów pojawiał się symbol, mówiący o jego stosunku do bohatera. Jeśli ktoś go nie lubi – widać ikonę przedstawiającą fioletową twarz z groźnym grymasem. Dodatkowo oznaczeni są ci, którzy mogą udzielić mu jakiejś cennej informacji. No i ktoś w końcu to zrobił – jeden z mieszkańców wskazał swoim kunai (sztylet używany przez wojowników ninja) miejsce, w którym ostatnio widział Konhamaru. Na ekranie, tuż nad głową Naruto, pojawiło się ostrze zwrócone w kierunku, w którym powinniśmy podążać. A teraz najlepsze: jako że Naruto jest strasznie roztrzepany, to mamy tylko chwilę, by odnaleźć zgubę, bo bohater szybko zapomni wskazówkę. Pomysłowe i zabawne.