Wyszukiwarka gier
Lost in Random

Lost in Random

PCPlayStationXboxNintendo
po premierze

Data wydania: 10 września 2021

Akcji, TPP, Fantasy, Przygodowe gry akcji, Xbox Game Pass Ultimate, EA Play, Singleplayer, PC Game Pass

Lost in Random to przygodowa gra akcji od studia Zoink Games. Tytuł swoją oprawą wizualną przywodzi na myśl filmy Tima Burtona. Wcielamy się w postać dziewczynki o imieniu Even, która szuka własnej drogi w świecie rządzonym przez rzut kością.

8.0

GRYOnline

7.3

Gracze

8.9

Steam

7.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Lost in Random to przygodowa gra akcji w klimacie fantasy, w której dużą rolę odgrywa rzut kością. Za projekt odpowiada studio Zoink Games, które wcześniej wydało takie tytuły jak Flipping Death, Zombie Vikings czy Fe. Gracz wciela się w postać dziewczynki o imieniu Even, która postanawia rzucić wyzwanie zasadom obowiązującym w krainie Random.

Fabuła

Lost in Random zabiera nas do mrocznego świata fantasy o tytułowej nazwie Random. Krainą rządzi kość do gry, której rzut definiuje przyszłość każdego człowieka. Gracz wciela się w dziewczynkę o imieniu Even, która odnajduje drugą niezwykłą kość – Dicey; z jej pomocą bohaterka ma szansę przeciwstawić się panującemu porządkowi. Dwójka towarzyszy wyrusza w niełatwą podróż, w której będą walczyć z samym losem.

Czytaj więcej

Platformy:

PlayStation 4

PlayStation 4

PlayStation 5

PlayStation 5

Nintendo Switch

Nintendo Switch

Xbox Series X/S

Xbox Series X/S

PC Windows

PC Windows

Xbox One

Xbox One

Producent: Zoink Games

Wydawca: Electronic Arts Inc.

Gry z serii

Lost in Random
Lost in Random

2GRY

Gry z serii Lost in Random

Cykl przygodowych gier akcji, osadzonych w fantastycznych krainach Randomu, w których rzuty kością do gry determinują los każdego ich mieszkańca. Seria została wykreowana przez studia Zoink Games i Thunderful, zaś wydawcą jej pierwszej części było Electronic Arts. Stworzeniem i wypuszczeniem drugiej produkcji spod tego szyldu Thunderful zajęło się samodzielnie.

Gry z serii Lost in Random

Publicystyka

Lost in Random - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 27 sierpnia 2021

Lost in Random - poradnik do gry

Lost in Random poradnik, solucja to pełny opis przejścia gry, porady na start, do walki, łączenia kart i eksploracji. Opisaliśmy wszystkie trofea, karty oraz wymagania sprzętowe.

Lost in Random - poradnik do gry

Wiadomości

Lost in Random - zwiastun i nowe informacje z EA Play Live

Lost in Random - zwiastun i nowe informacje z EA Play Live

Lost in Random to nadchodząca przygodowa gra akcji o wyjątkowej grafice przypominającej tę z My Little Nightmares czy Alice: Madness Returns. Podczas dzisiejszego pokazu EA Play Live zobaczyliśmy nowy zwiastun i poznaliśmy szczegóły dotyczące rozgrywki oraz fabuły.

gry

Dariusz Kędra

22 lipca 2021 19:42

Lost in Random - zwiastun i nowe informacje z EA Play Live
EA Play Spotlight o grach niezależnych twórców już dziś. Oglądaj z nami [Aktualizacja: podsumowanie]

EA Play Spotlight o grach niezależnych twórców już dziś. Oglądaj z nami [Aktualizacja: podsumowanie]

Dzisiaj wieczorem odbędzie się EA Originals <3s Independent Studios, czyli wydarzenie firmy Electronic Arts, w którym wezmą udział niezależni deweloperzy wydający gry pod szyldem EA Originals.

gry

Adrian Werner

13 lipca 2021 20:10

EA Play Spotlight o grach niezależnych twórców już dziś. Oglądaj z nami [Aktualizacja: podsumowanie]

Lost in Random w programie EA Originals. Wygląda jak film Tima Burtona

Lost in Random od studia Zoink! jest przygodową grą akcji ze stylistyką rodem z filmów Tima Burtona. W produkcji mała dziewczynka bierze swój los we własne ręce, a pomoże jej w tym kość do gry.

gry

Damian Gacek

19 czerwca 2020 01:53

Lost in Random w programie EA Originals. Wygląda jak film Tima Burtona

Electronic Arts zapowiedziało nowe gry autorów A Way Out i Fe

Electronic Arts zapowiedziało trzy nowe gry, które zostaną wydane w ramach inicjatywy EA Originals. Będą to Lost in Random od autorów Fe (Zoink Games), kooperacyjne RPG RustHeart studia Glowmade oraz kolejna, nienazwana jeszcze produkcja twórców A Way Out (Hazelight).

gry

Adrian Werner

9 czerwca 2019 09:01

Electronic Arts zapowiedziało nowe gry autorów A Way Out i Fe

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Lost in Random:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-6300 3.8 GHz / AMD FX-6100 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 750 lub lepsza / Radeon R9 270X, 20 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-7700K 4.2 GHz / AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 7 GB GeForce GTX 1070 lub lepsza / Radeon RX Vega 56, 20 GB HDD, Windows 10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.0

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.3

Ocena Graczy

Średnia z 61 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.9

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 4053 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
7.8

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 78 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.0
ArtystaPisarz
PC

ArtystaPisarz

Ekspert

2024.02.14

Swoją tożsamość audiowizualną i narracyjną „Lost in Random” czerpie i powiela z tak wielu różnych źródeł, że od samego myślenia o tym chce mi się złapać za głowę, ale cóż, spróbuję wymienić chociaż te najważniejsze. Po pierwsze, rzecz jasna, wszystkie animowane filmy Tima Burtona, z których zaczerpnięta jest tu niemal cała estetyka, uzupełniona nutką „Pudłaków” Laiki i „Miasta zaginionych dzieci”. Po drugie, cała ta baśniowość przywodzi nieco na myśl serię „American McGee’s Alice”, choć oczywiście nie jest to w żadnym razie gra tak dojrzała pod względem tematyki jak dzieła Amerykanina. Po trzecie, wyczuwam tu wyraźną nutę pierwszej części „Fable” w oprawie muzycznej, no i w projekcie interfejsu. Po czwarte, do tej nuty należy dodać też kapkę „Psychonauts”, nawet jeśli głównie też w kontekście muzycznym. No i po piąte wreszcie – to ostatnie, sekretne nawiązanie, o którym nikt już dzisiaj nie pamięta i nikt chyba nie będzie wiedział, o co chodzi, kiedy powiem, że widzę tu inspirację „City of Metronome” (a w rezultacie również „Little Nightmares”). A to tylko to, co mi samemu szybko rzuciło się w oczy!Nie da się zatem ukryć, że twórcy z Zoink Games mieli w głowie całą masę pomysłów i inspiracji, pytanie brzmi jednak: czy udało im się oddać im sprawiedliwość? Cóż, gdy patrzy się na tę grę z daleka, odpowiedź brzmi: „Jak najbardziej!”, diabeł jednak jak zwykle tkwi w szczegółach.„Lost in Random” robi spektakularną robotę, jeśli chodzi o projekt świata i postaci, przyzwoicie snuje też główną nić narracyjną i nie knoci stosunkowo podstawowych mechanizmów rozgrywki, które ma nam do zaoferowania. Konwersacje są zgrabnie napisane i zdubbingowane, walka potrafi sprawiać frajdę (nawet jeśli nigdy nie jest szczególnie wymagająca) a eksploracja pokręconych lokacji też potrafi ukontentować naszego wewnętrznego estetę.W czym zatem tkwi problem? Cóż, w uporządkowaniu tego wszystkiego, w tym, jak te różne rodzaje rozgrywki łączą się ze sobą. Problem z „Lost in Random” jest taki, że ta gra potrafi być bardzo żmudna i nużąca, jeśli się postara. Z czego to jednak wynika, jeżeli wszystkie mechanizmy są na swoim miejscu? Otóż raz zdarza się, że za dużo gadamy z jakąś postacią poboczną i rozmowa ciągnie się i ciągnie, nie wiadomo gdzie. Innym razem będziemy walczyć bez ustanku przez dwie albo i trzy komnaty z przeciwnikami, którym bardzo trudno jest zadać obrażenia, zwłaszcza, gdy otaczają nas z każdej strony. I tak dalej, i temu podobne…Mimo tego jednak, że ma ona swoje wady i że nie jest może jakoś szczególnie zachwycająca, cieszę się bardzo, że ta gra powstała i została ciepło przyjęta. Tylko w ten sposób, poprzez duchowych następców i późne inspiracje doświadczyć możemy tego wspaniałego klasyka, który nigdy się nie wydarzył, gry, która odmieniłaby zapewne nieco oblicze tej branży, a która nigdy nie miała okazji, by nas zachwycić – „City of Metronome”!

9.5
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2024.01.09

8.0
Patrick Homa
PC

Patrick Homa

GRYOnline.pl Team

2023.09.24

7.5
SULIK
PC

SULIK

Ekspert

2022.04.29

Ocena STEAM

8.9

Bardzo pozytywne (4 053)

[title]

Główne zalety gry

  • Unikalny system walki: Gracze doceniają innowacyjne połączenie akcji w czasie rzeczywistym i strategii opartej na kartach, które wprowadza losowość i wymaga strategicznego myślenia.
  • Kierunek artystyczny: Wizualizacje gry są wysoko oceniane za swój styl przypominający twórczość Tima Burtona, tworząc urokliwą i gotycką atmosferę, która przypomina animację poklatkową.
  • Wciągająca fabuła: Narracja opisana jest jako fascynująca, z zapadającymi w pamięć postaciami i humorem, który trafia do graczy.
  • Dubbing: Jakość dubbingu jest podkreślana jako mocny punkt, przyczyniając się do ogólnego immersyjnego doświadczenia.
  • Projekt świata: Różnorodne krainy w grze są starannie zaprojektowane, dodając głębi do eksploracji i zaangażowania.

Główne wady gry

  • Uciążliwa walka: Niektórzy gracze uważają, że walka jest nużąca i męcząca, szczególnie w późniejszych etapach gry, co prowadzi do momentów frustracji.
  • Problemy z tempem: Gra jest krytykowana za zbyt długie dialogi i przerywniki filmowe, które zakłócają rozgrywkę, sprawiając, że czasami wydaje się wolna.
  • Ograniczona różnorodność wrogów: Gracze wspominają o braku różnorodnych przeciwników, co może sprawiać, że starcia wydają się powtarzalne.
  • Trudności w nawigacji: Niektórzy użytkownicy uważają mapy za mylące i sugerują potrzebę przycisku nawigacyjnego, który ułatwiłby eksplorację.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Więcej głębi w mechanice walki: Gracze pragną większej różnorodności w efektach kart i strategiach walki, ponieważ niektórzy czują, że po znalezieniu preferowanego stylu gry rzadko go zmieniają.
  • Ulepszona nawigacja: Jaśniejszy system mapowania lub dedykowana funkcja nawigacji poprawiłaby doświadczenie eksploracji.
  • Regrywalność: Wielu użytkowników uważa, że gra nie ma znaczącej wartości regrywalnej i że osiągnięcie 100% ukończenia jest uciążliwe z powodu treści, które można przegapić.
  • Silniejsze zakończenie: Niektóre recenzje wspominają, że zakończenie wydaje się pośpieszne i nie satysfakcjonująco kończy fabułę, pozostawiając graczy pragnących większej głębi w finale.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, *Lost in Random™* jest doceniana za swój urok, wizję artystyczną i innowacyjną rozgrywkę, ale również spotyka się z krytyką za tempo, mechanikę walki i trudności w nawigacji.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

7.8

75% rekomendacji (78)

Opecritic
4,5 / 5

Windows Central

Carli Velocci

Windows Central
7,5 / 10

Easy Allies

Brandon Jones

Easy Allies
8 / 10

Nintendo Life

Roland Ingram

Nintendo Life
8 / 10

PlayStation LifeStyle

Chandler Wood

PlayStation LifeStyle
7 / 10

TheSixthAxis

Dominic Leighton

TheSixthAxis

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-04-05
13:30

zanonimizowany1359977 Senator

Wpada do gejmpassa w kwietniu 2022, w sam raz do poznania i ogrania jak podpasi.

Komentarz: zanonimizowany1359977
2022-04-27
11:44

geohound Generał

Kończę Trójlestwo i mam mieszane uczucia... na początek gra wygląda jak esencja chaosu - coś rzucam, coś wypada, coś wybieram, jakoś walczę. Po dłuższej chwili mechanika robi się genialna - zaczyna się walka, zdobywamy kryształ, żeby rzucić kością, żeby zagrać kartą z losowej ręki.

No i właśnie... szybko to się robi nużące. Liczba pojedynków jest ograniczona do aren, ale każda walka jest absurdalnie długa, a wykonujemy identyczną sekwencję ruchów: biegamy bez możliwości ataku do czasu, aż ugramy tyle kryształu, żeby rzucić kością pod warunkiem, że w ręce mamy kartę ofensywną. Jak nie mamy, to uciekamy kilka minut przed atakami aż ta karta się pojawi. Na początku gry jest jeszcze spora szansa, że jak już wypadnie karta, to ilość oczek na kości nie pozwoli jej zagrać.

Sidequesty banalne w opór - czasem niektóre zaczynamy u osoby X, robimy kilkadziesiąt kroków do osoby Y i zadanie zaliczone.

Walki z bossami same w sobie ciekawe, ale mechanika jak przy zwykłej walce - trzeba biegać i uciekać, aż się ma czym zagrać.

Nie wiem ile jeszcze wytrzymam, ale boję się, że Czwórlestwie się skończy przygoda.

Komentarz: geohound
2023-05-17
05:28

flyers Chorąży

Lost in random to unikalna produkcja. Opowieść nakreślona w grze w połączeniu z grafiką i dźwiękiem, coś niesamowitego. Grywalność super, mechanika walki ekstra, że tak powiem: "przyszpilili". Za moje odczucia z gry, dałbym dychę, gdyby nie minus jeden punkt za mapę,

Komentarz: flyers
2024-02-14
23:27

ArtystaPisarz Centurion

ArtystaPisarz

Swoją tożsamość audiowizualną i narracyjną „Lost in Random” czerpie i powiela z tak wielu różnych źródeł, że od samego myślenia o tym chce mi się złapać za głowę, ale cóż, spróbuję wymienić chociaż te najważniejsze. Po pierwsze, rzecz jasna, wszystkie animowane filmy Tima Burtona, z których zaczerpnięta jest tu niemal cała estetyka, uzupełniona nutką „Pudłaków” Laiki i „Miasta zaginionych dzieci”. Po drugie, cała ta baśniowość przywodzi nieco na myśl serię „American McGee’s Alice”, choć oczywiście nie jest to w żadnym razie gra tak dojrzała pod względem tematyki jak dzieła Amerykanina. Po trzecie, wyczuwam tu wyraźną nutę pierwszej części „Fable” w oprawie muzycznej, no i w projekcie interfejsu. Po czwarte, do tej nuty należy dodać też kapkę „Psychonauts”, nawet jeśli głównie też w kontekście muzycznym. No i po piąte wreszcie – to ostatnie, sekretne nawiązanie, o którym nikt już dzisiaj nie pamięta i nikt chyba nie będzie wiedział, o co chodzi, kiedy powiem, że widzę tu inspirację „City of Metronome” (a w rezultacie również „Little Nightmares”). A to tylko to, co mi samemu szybko rzuciło się w oczy!
Nie da się zatem ukryć, że twórcy z Zoink Games mieli w głowie całą masę pomysłów i inspiracji, pytanie brzmi jednak: czy udało im się oddać im sprawiedliwość? Cóż, gdy patrzy się na tę grę z daleka, odpowiedź brzmi: „Jak najbardziej!”, diabeł jednak jak zwykle tkwi w szczegółach.
„Lost in Random” robi spektakularną robotę, jeśli chodzi o projekt świata i postaci, przyzwoicie snuje też główną nić narracyjną i nie knoci stosunkowo podstawowych mechanizmów rozgrywki, które ma nam do zaoferowania. Konwersacje są zgrabnie napisane i zdubbingowane, walka potrafi sprawiać frajdę (nawet jeśli nigdy nie jest szczególnie wymagająca) a eksploracja pokręconych lokacji też potrafi ukontentować naszego wewnętrznego estetę.
W czym zatem tkwi problem? Cóż, w uporządkowaniu tego wszystkiego, w tym, jak te różne rodzaje rozgrywki łączą się ze sobą. Problem z „Lost in Random” jest taki, że ta gra potrafi być bardzo żmudna i nużąca, jeśli się postara. Z czego to jednak wynika, jeżeli wszystkie mechanizmy są na swoim miejscu? Otóż raz zdarza się, że za dużo gadamy z jakąś postacią poboczną i rozmowa ciągnie się i ciągnie, nie wiadomo gdzie. Innym razem będziemy walczyć bez ustanku przez dwie albo i trzy komnaty z przeciwnikami, którym bardzo trudno jest zadać obrażenia, zwłaszcza, gdy otaczają nas z każdej strony. I tak dalej, i temu podobne…
Mimo tego jednak, że ma ona swoje wady i że nie jest może jakoś szczególnie zachwycająca, cieszę się bardzo, że ta gra powstała i została ciepło przyjęta. Tylko w ten sposób, poprzez duchowych następców i późne inspiracje doświadczyć możemy tego wspaniałego klasyka, który nigdy się nie wydarzył, gry, która odmieniłaby zapewne nieco oblicze tej branży, a która nigdy nie miała okazji, by nas zachwycić – „City of Metronome”!

Komentarz: ArtystaPisarz
2024-02-14
23:28

Admin Senator

Admin

Lost in Random - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl