60. Gry Logiczne - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 60. Gry z gatunku logiczne ułożone według daty premiery.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Sextris
Logiczne 21 marca 1993
Sextris to produkt o mocnym zabarwieniu erotycznym, będący klonem najsłynniejszej, rosyjskiej gry logicznej, zatytułowanej Tetris. Gracz układając spadające do głębokiej studni klocki, będzie sukcesywnie odsłaniał kolejne fragmenty zdjęć, na którym swoje walory prezentują różne panie. Oczywiście, ich wierzchnia odzież jest bardzo skąpa...

The Incredible Machine
Logiczne 9 lutego 1993
The Incredible Machine to pierwsza z serii gier logicznych autorstwa firmy Dynamix, w której gracze mają za zadanie zbudować i uruchomić różnego rodzaju dziwaczne maszyny. Rozgrywka polega przede wszystkim na wyszukiwaniu brakujących elementów i ich dopasowywaniu do pozostałych części. Twórcy przygotowali 87 plansz oraz funkcjonalny edytor pozwalający generować nowe.

Xmas Lemmings 1992
Logiczne 21 grudnia 1992
Druga gra z serii świątecznych niespodzianek od firm DMA Design i Psygnosis wykorzystująca niezwykle popularny w tamtym okresie temat lemingów. Typowo demonstracyjny produkt zawiera cztery nowe poziomy, osadzone w zimowej scenerii, które powinny przypaść do gustu każdemu fanowi gier logicznych.

Locomotion (1992)
Logiczne 23 listopada 1992
Locomotion to prosta gra logiczna, w której wcielisz się w rolę dróżnika zmieniającego zwrotnice kolejowe. Twoim zadaniem jest kierować ruchem pociągów w taki sposób, aby bezpiecznie docierały one do miejsca przeznaczenia.

Snoopy's Game Club
Logiczne 12 września 1992
Opracowany w 1992 roku przez firmę Accolade program Snoopy’s Game Club to zestaw trzech gier logicznych, który skierowany jest do najmłodszych użytkowników. Produkt pełni rolę edukacyjną, pozwalając dzieciom na rozwiązywanie prostych łamigłówek.

Penthouse Hot Numbers
Logiczne 23 maja 1992
PeCetowa konwersja doskonale znanej wśród posiadaczy Amigi gry logiczno/erotycznej, przygotowana przez niemieckie studio Eleven Software w 1992 roku.

Push-Over
Logiczne 23 kwietnia 1992
Push-Over to gra logiczna, w której wcielimy się w rolę mrówki, ukrywającej się pod wiele mówiącym pseudonimem G.I.Ant. Głównym zadaniem naszego bohatera jest odzyskać należące do psa Colina chipsy, które wskutek wypadku znalazły się w mrowisku.

Quarky & Quaysoo's Turbo Science
Logiczne 12 kwietnia 1992
Gra edukacyjna w której stajemy do walki o tytuł najlepszego, międzygalaktycznego naukowca. Naszym zadaniem jest pokonanie liczącej kilka odcinków trasy, które pokonujemy odpowiadając na pytania z dziedziny fizyki.

Cover Girls Strip Poker
Logiczne 12 marca 1992
Cover Girl Strip Poker to przedstawiciel popularnych symulatorów gry w rozbieranego pokera. Do wyboru jest osiem partnerek, które przedstawione są za pomocą serii fotek a w przypadku czterech z nich, także animacji.

Stone Age
Logiczne 2 lutego 1992
W Stone Age – debiutanckim produkcie firmy Stonehenge Soft Art – wcielamy się w rolę zielonego smoka, który został uwięziony w labiryncie podziemnych jaskiń. W każdym ze stu przygotowanych przez autorów etapów musimy doprowadzić naszego podopiecznego do wyjścia. Jeśli nam się to uda, sympatyczny stwór odzyska upragnioną wolność.

Oh no! More Lemmings
Logiczne 21 grudnia 1991
Kontynuacja przygód sympatycznych lemingów, którym gracz musi pomóc pokonać 100 trudnych plansz i otworzyć drogę do upragnionej wolności.

Xmas Lemmings 1991
Logiczne 21 grudnia 1991
Pierwszy tytuł ze świątecznej serii Lemmings, stanowiący raczej branżową ciekawostkę niż pełnoprawny produkt. Datowana na koniec 1991 roku gra oferuje cztery etapy: dwa w Bożonarodzeniowej stylistyce i dwa „zwykłe”, pochodzące z Oh No! More Lemmings.

Save the Lemmings
Logiczne 4 sierpnia 1991
Save the Lemmings to unikalna i niezwykle trudna do zdobycia wersja demonstracyjna kultowej gry, w której autorzy z firmy Psygnosis zaprezentowali osiem niespotykanych nigdzie indziej etapów.

Boston Bomb Club
Logiczne 21 czerwca 1991
Boston Bomb Club to gra logiczna, wyprodukowana przez specjalizującą się na ogół w poważnych produkcjach RPG, firmę Silmarils. Program pozwala wcielić się w członka elitarnego stowarzyszenia wynalazców, którzy pod koniec XIX wieku opracowali nowy sposób na zabicie wolnego czasu podczas pobytu w klubie.

Penthouse Electric Jigsaw
Logiczne 23 maja 1991
Penthouse Electric Jigsaw to komputerowe wydanie puzzli dla dorosłych, nad którymi patronat objął znany, amerykański magazyn erotyczny – co już samo w sobie powinno być niezłą rekomendacją.

Logical
Logiczne 12 maja 1991
Logical, jak sama nazwa wskazuje, to gra logiczna, w której trzeba będzie wysilić szare komórki, chociaż odrobina refleksu i zręczności też się przyda. Najprościej rzecz ujmując chodzi o to, żeby zapełnić wszystkie znajdujące się na planszy kółka za pomocą kulek wybranego koloru.

Lemmings (1991)
Logiczne 6 kwietnia 1991
Jedna z najsłynniejszych gier komputerowych, w której musimy przeprowadzić tytułowe lemingi przez 120, pełnych niebezpieczeństw plansz. Pozycja absolutnie obowiązkowa dla fanów gier logicznych.

Daffy Duck, P.I.: The Case of the Missing Letters
Logiczne 12 marca 1991
Pod tym nieco przydługim tytułem kryje się gra edukacyjna przeznaczona dla dzieci do lat ośmiu, pozwalająca poprzez zabawę utrwalić proste słowa w języku angielskim.

Battleship (1991)
Logiczne 20 lutego 1991
Battleship to próba przeniesienia na ekran monitora znanej ze szkolnej ławy gry w okręty. Od klasycznej wersji różni się przede wszystkim tym, że zawiera kilka ciekawych innowacji (raczej niemożliwych do zrealizowania na kartce papieru) oraz pozwala na zabawę z komputerowym przeciwnikiem.

Atomix
Logiczne 10 listopada 1990
Skomplikowane w budowie labirynty kryją atomy popularnych pierwiastków, z których trzeba ułożyć określone z góry związki chemiczne, np. wodę, czy metan. Tak w wielkim skrócie przedstawiają się założenia produktu firmy SoftTouch o nazwie Atomix – wymagającej gry logicznej, próbującej połączyć rozrywkę z edukacją.

Bombuzal
Logiczne 20 czerwca 1989
Opracowana przez zespół Image Works (m.in. Predator 2) gra logiczna, której głównym bohaterem jest tytułowy stworek. Jego zadanie wydaje się teoretycznie proste: na małych wysepkach znajdują się bomby, które należy wysadzić w powietrze, jednocześnie utrzymując się przy życiu. W praktyce wygląda to o wiele bardziej skomplikowanie...

Teenage Queen
Logiczne 30 kwietnia 1988
Teenage Queen to produkt o silnym podtekście erotycznym, w którym zagramy z pewną bliżej niezidentyfikowaną panią w rozbieranego pokera. Program został stworzony przez francuską firmę ERE, która później zmieniła nazwę na Cryo.

Soko-ban
Logiczne 10 września 1984
Legendarna gra logiczna z serii zapoczątkowanej na komputerach NEC przez Hiroyukiego Imabayashiego w 1981 roku. W Soko-banie wcielamy się w postać magazyniera, który musi uporządkować szereg kolejnych pomieszczeń, przepychając porozrzucane tam pudła w wyznaczone miejsca. Poszczególne skrzynki przepychamy, stając tuż za nimi i wciskając odpowiednie klawisze kierunkowe.