52. Gry Logiczne - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 52. Gry z gatunku logiczne ułożone według daty premiery.
Gry logiczne. Gatunek gier, w których nadrzędnym celem jest rozwiązywanie zagadek logicznych. Zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w szczątkowej formie. Rozwiązanie zagadek wymaga logicznego myślenia, strategii, umiejętności rozpoznawania schematów i spostrzegawczości.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Sąsiedzi z Piekła Rodem 2
Logiczne 4 marca 2004
Druga odsłona ciepło przyjętego cyklu gier strategicznych wzbogaconych o elementy przygodówek, w których gracze biorą udział w humorystycznym reality show. Po perypetiach w bloku mieszkalnym, akcja gry Sąsiedzi z Piekła Rodem 2 przenosi się do kurortu wypoczynkowego. Zadaniem graczy po raz kolejny jest uprzykrzanie życia sąsiadom, starając się zepsuć im wymarzony urlop na wszelkie możliwe sposoby.

Puyo Pop Fever
Logiczne 27 lutego 2004
Łamigłówkowa seria o wybuchowych bąbelkach jest pozycją kultową w Kraju Kwitnącej Wiśni, ukazującą się od 1992 roku. Omawiana odsłona gry to stary pomysł w nowej, rozbudowanej formie, ale nadal gra polega na banalnym usuwaniu puyosów z planszy.

Strip Poker Exclusive
Logiczne 26 lutego 2004
Emotion Video Poker to tzw. „rozbierany poker”, za którego przygotowanie odpowiada firma Emotion Design. Jak wskazuje sam tytuł, jest to gra z gatunku erotycznych, przeznaczona wyłącznie dla pełnoletnich posiadaczy komputera - śmiało można ją przyrównać do wydanego we wrześniu 2002 roku Video Strip Pokera.

Crazy Machines: Warsztat Wynalazcy
Logiczne 20 lutego 2004
Kreatywna gra logiczna, inspirowana popularną w latach 90-tych serią The Incredible Machine. W grze wcielamy się w postać wynalazcy, który z predefiniowanych części musi skonstruować wymyślną maszynę, zdolną wykonać określone zadanie.

Hoyle Cards Games
Logiczne 13 lutego 2004
Oryginalny pakiet gier karcianych firmy Sierra. Programiści przygotowali cały szereg gier – łącznie dostępnych jest ich aż osiemnaście (począwszy na najprostszym z możliwych pasjansie, idąc poprzez ulubioną zabawę hazardzistów, poker, a skończywszy na takich grach jak kierki i wojna).

ATC Simulator 2
Logiczne 6 lutego 2004
Rozbudowana gra logiczna, w której wcielamy się w postać kontrolera ruchu lotniczego. Pierwsza część „ATC Simulator” ukazała się w 2001 roku. Sequel rozwija pomysły zaprezentowane w jedynce pokładając szczególny nacisk na i tak wysoki już poziom realizmu zabawy.

Atomówki: Atak klonów straszliwego Mojo Jojo
Logiczne 16 stycznia 2004
Gra edukacyjna zrealizowana przez specjalistów z firmy Riverdeep z myślą o dzieciach w wieku szkolnym (uczniowie szkół podstawowych). Jak wskazuje sam tytuł, bohaterkami są Atomówki, trzy małe dziewczynki o niewyobrażalnej mocy, które stawiają czoła różnym czarnym charakterom - tym zarazem jest to Mojo Jojo.

Itch!
Logiczne 1 grudnia 2003
Gra logiczna nawiązująca do klasycznego Tetrisa. Zamiast klocków układamy tu jednak różnokolorowe pchły. Zabawa polega na ustawianiu w rzędzie lub ułożeniu w kwadrat czterech pasożytów o tym samym ubarwieniu. Twórcy tej pozycji przygotowali trzy różne tryby rozgrywki: grę na czas, turową oraz łamigłówki.

Królik Bystrzak dla Przedszkolaka: Po gwiazdkę z nieba
Logiczne 30 listopada 2003
Kolejny program z serii gier z „Królikiem Bystrzakiem”, dedykowany graczom właśnie rozpoczynającym lub kontynuującym naukę w przedszkolu (dzieci od 4 do 5 lat).

Yu-Gi-Oh! Power of Chaos: Yugi The Destiny
Logiczne 28 listopada 2003
Opracowana przez firmę Konami wirtualna adaptacja popularnej gry karcianej Yu-Gi-Oh!, wywodzącej się z serii anime o tym samym tytule. Fabuła gry kontynuuje przygody znanego fanom marki chłopca, zajmującego się zbieraniem kart Duel Monsters i zafascynowanego ową grą, polegającą na pojedynkach mistycznych wojowników z rozmaitymi kreaturami.

Bolek i Lolek: Język angielski dla dzieci
Logiczne 27 listopada 2003
Bolek i Lolek: Język angielski dla dzieci to gra edukacyjna dla najmłodszych użytkowników komputera. Dzięki temu programowi, nasi milusińscy szybko i z łatwością przyswoją sobie trudne słówka czy zwroty w języku angielskim.

Spidi Matematyk (Liczy)
Logiczne 24 listopada 2003
Spidi Matematyk to interesujące połączenie platformówki oraz gry edukacyjnej. Program został przygotowany z myślą o dzieciach w wieku od 4 do 8 lat i w zabawny sposób uczy je podstawowych działań matematycznych, mianowicie dodawania i odejmowania.

Cartoon Maker 2: Zróbmy Film
Logiczne 20 listopada 2003
Sequel Cartoon Makera, bardzo udanego, przeznaczonego dla dzieci, programu do robienia prostych filmów animowanych. W porównaniu z poprzedniczką ta część oferuje nowe zestawy teł, postaci, obiektów, dźwięków i muzyki, itd.

Magic: The Gathering Battlegrounds
Logiczne 18 listopada 2003
Magic: The Gathering Battlegrounds to gra logiczna, stanowiąca komputerową adaptację popularnej karcianki opracowanej przez Richarda Garfielda. Posługując się specjalnie dobranymi taliami kart gracz przywołuje potwory i rzuca zaklęcia, starając się pozbawić przeciwnika punktów życia i jednocześnie powstrzymać jego ataki. Deweloperzy ze studia Secret Level przygotowali kilka wariantów zabawy, w tym fabularyzowany tryb Quest oraz opcję pojedynków multiplayer.

Putt-Putt: Pep's Birthday Surprise
Logiczne 12 listopada 2003
Putt-Putt: Pep’s Birthday Surprise to kolejna cześć (cykl liczy sobie już około 10 odsłon) cieszącej się bardzo dużą popularnością wśród dzieci w USA serii, opowiadającej o przygodach małego samochodzika o wdzięcznym imieniu Putt-Putt.

Arena Albionu
Logiczne 10 listopada 2003
Arena Albionu jest internetową grą przygodową. Uczestniczący w niej gracz wciela się w role rycerza, który poruszając się po świecie Albionu prowadzi pojedynki z innymi graczami, może ich okraść lub handlować na bazarze.

Reksio i ortografia
Logiczne 4 listopada 2003
Reksio i ortografia to kolejna gra edukacyjna z sympatycznym psem Reksiem w roli głównej. Tym razem, opisywany program ćwiczy kompletną wiedzę ortograficzną, wymaganą przez program nauczania w szkołach podstawowych.

Pusher
Logiczne 18 października 2003
Gra logiczna polegająca na przesuwaniu różnokolorowych kulek. Oferuje ponad 100 poziomów gwarantujących wiele godzin dobrej zabawy.

Królik Bystrzak dla Pierwszaka: Przygoda pod Chmurką
Logiczne 15 października 2003
Gra edukacyjna, jak sama nazwa wskazuje, przeznaczona do najmłodszych graczy, rozpoczynających naukę w szkole podstawowej. Program ten łączy przyjemne z pożytecznym i jest rekomendowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu (MENiS).

Bridge It
Logiczne 3 października 2003
Czwarta (po Bridge Builder, Pontifex i The Bridge Construction Set) i jak dotychczas najlepsza część serii gier, w których stajesz przed niezwykle trudnym i skomplikowanym zadaniem inżynierskim, polegającym na wybudowaniu nowoczesnego mostu.

Wesołe Przedszkole Reksia
Logiczne 2 października 2003
Wesołe Przedszkole Reksia to kolejny tytuł z serii edukacyjnych gier dla najmłodszych dzieci (od 4 do 8 roku życia), tym razem jednak z sympatycznym pieskiem w roli głównej. Program został opracowany według założeń dydaktycznych wychowania przedszkolnego i zawiera w sumie siedem interesujących zabaw.

Królik Bystrzak dla Zerówki: Lot do Balonii
Logiczne 30 września 2003
„Królik Bystrzak dla Zerówki - Lot do Balonii” to następna gra edukacyjna stworzona przez programistów ze studia Riverdeep, tym razem dedykowana uczniom uczęszczających do „zerówki” (dzieci od 6 lat).

Gabi Uczy: Literki
Logiczne 23 września 2003
Gabi Uczy: Literki to kolejny program edukacyjny dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat, z wesołą mrówką Gabi w roli gospodarza. Dzięki tej produkcji maluchy uczą się liter, całego abecadła, a także poznają brzmienie i zapis głosek oraz prostych słów.

Szkoła Koziołka Matołka
Logiczne 5 września 2003
Kolejna gra edukacyjna z sympatycznym Koziołkiem Matołkiem w roli głównej. Tym razem tytułowy bohater zaprasza dzieci do odwiedzenia szkoły znajdującej się w Pacanowie, do której chodzi wraz ze swoimi przyjaciółmi.