Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Jack Keane (PC)

Jack Keane PC

Jack Keane niemieckiego studia Deck 13 to klasyczna przygodówka z interfejsem point&click, doprawiona elementami akcji. Całość zrobiona jest w nieco komiksowym stylu, podobnym do tego znanego z serii Monkey Island.

Przygodowe | point-and-click

PC Windows
Okładka Jack Keane (PC)

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

1sierpnia2007

22lutego2008

pudełko PL

Jack Keane niemieckiego studia Deck 13 to klasyczna przygodówka z interfejsem point&click. Całość zrobiona jest w nieco komiksowym stylu, podobnym do znanego z serii Monkey Island.

Fabuła przenosi nas do wczesnej epoki kolonialnej, a głównym bohaterem historii jest kapitan statku Jack Keane. To właśnie w jego postać wcielamy się w grze. Przystojniak Jack to gość, którego nie da się nie lubić - potrafi urzec swoją niezręcznością połączoną z odrobiną męskiej bezczelności. Bohater, osierocony w dzieciństwie, wychowywał się w Londynie. Nigdy nie narzekał na nadmiar gotówki, dlatego też bez wahania zgadza się przyjąć pewną tajemniczą i dobrze płatną misję.

Zadanie polega na przewiezieniu tajnego agenta z Cape Town na jedną z małych wysepek gdzieś na Oceanie Indyjskim. W porcie Jack spotyka urokliwą damę Amandę, która zmierza w to samo miejsce co nasz kapitan. Początkowy okres znajomości z tą panią to pasmo utarczek, jednak z czasem stanie się ona cennym sprzymierzeńcem. Prawdziwa przygoda rozpoczyna się dopiero po dotarciu do celu. Tajny agent znika w niewyjaśnionych okolicznościach, a statek Jacka rozbija się na skałach. Bohater zdany sam na siebie początkowo zamierza jedynie zdobyć pieniądze potrzebne do wydostania się z wyspy. Jednak w miarę trwania rozgrywki Keane odkrywa, że za wszystkim stoi kontrolujący wydarzenia i przeprowadzający niecne eksperymenty czarny charakter – Doktor T. Co więcej, wydaje się, że istnieje nić łącząca tę mroczną postać z kapitanem Jackiem.

Sama rozgrywka to klasyka gatunku. Nasze zadanie to odwiedzanie kolejnych lokacji, rozmawianie z bohaterami niezależnymi (ponad czterdzieści postaci), umiejętne kojarzenie faktów i odpowiednie dopasowywanie do siebie różnych przedmiotów. W pewnych momentach Amanda staje się drugą grywalną postacią. Niestety, nie do gracza należy decyzja, kiedy się to stanie, a co za tym idzie, nie możemy w dowolnej chwili przełączać się między bohaterami. Integralną częścią zabawy jest rozwiązywanie zagadek. Autorzy postanowili zróżnicować poziom trudności, tak by zarówno nowicjusze jak i starzy wyjadacze znaleźli coś dla siebie.

Deck 13 to twórcy także znanej gry Ankh, nic więc dziwnego, że w zakresie rozwiązań graficznych zastosowanych w Jack Keane, widać wiele podobieństw do poprzedniczki. Oba tytuły korzystają z tego samego silnika 3D.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 7,6 / 10 na podstawie 129 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 10 / 10 na podstawie 1 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,90 PLN

Wymagania sprzętowe Jack Keane

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 4 GB HDD, 1.5 GB HDD, Windows XP/Vista

Jack Keane - recenzja gry
Jack Keane - recenzja gry

Recenzja 22 lutego 2008, 14:49

Do tychże barwnych i smakowitych postaci odpowiednio dobrana jest mocno kolorowa, a nawet wręcz pstrokata grafika. Jak zawsze przy produkcjach Deck13, moje oczy potrzebowały trochę czasu, by przywyknąć do feerii barw. Ale po wstępnym oswojeniu się stwierdzam, że chyba faktycznie nie dało rady inaczej. Wszak jesteśmy na tropikalnej wyspie z palmami, dżunglą i całą bujną roślinnością (do mięsożernych roślin włącznie). Nad nami błękitne niebo, pod stopami piach, a wokół ocean... Trudno z tego powodu popadać w stonowane szarości, prawda? (Choć Benoit Sokal spokojnie by umiał...). Wydaje mi się przy tym, że mimo wszystko gra nie daje aż tak po oczach, jak np. Ankh. Również budowle i insze obiekty w lokacjach, mimo wyraźnie rozpoznawalnej kreski, są jednak zdecydowanie bardziej podobne do samych siebie, choć... jak się tak dokładnie przyjrzeć ornamentom Big Bena, da się wyczuć, że stworzyła je ta sama ręka, która machnęła groteskowego Sfinksa w Ankh.