Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGMMOPC
Okładka Fury (PC)

Fury PC

Fury jest nastawioną na walkę między graczami grą z gatunku MMO. Wcielamy się w niej w rolę „Wybranych” – starożytnych herosów, którzy przesz setki lat walczyli w niezliczonej ilości bitew. Świat uległ rozpadowi dzieląc się na wielką ilość dryfujących w próżni dziedzin.

RPG

PC Windows
Okładka Fury (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

26października2007

2listopada2007

pudełko PL

W 2008 roku serwery gry zostały zamknięte i zaprzestano jej dalszego rozwoju.

Fury jest nastawioną na walkę między graczami grą z gatunku MMO. Wcielamy się w niej w rolę „Wybranych” – starożytnych herosów, którzy przesz setki lat walczyli w niezliczonej ilości bitew. Świat uległ rozpadowi dzieląc się na wielką ilość dryfujących w próżni dziedzin. Ich mieszkańcy muszą walczyć ze sobą o przetrwanie.

Lokacje w Fury dzielą się na dwa rodzaje. Pierwszy stanowią sanktuaria, miejsca gdzie gracze spotykają się, dokonują zakupów, przyjmują wyzwania i formują się w grupy. Drugim rodzajem lokacji są pola bitew, gdzie wirtualni bohaterowie ścierają się ze sobą w niezliczonych walkach.

Gra nie posiada tradycyjnego dla RPG podziału na klasy postaci. Zamiast tego wprowadzono system wcieleń (inkarnacji). Bohater może wybrać do danej walki rolę, która najbardziej mu odpowiada, czy to wojownika czy też kleryka. Każda postać może nauczyć się dowolnej umiejętności i używać wszystkich przedmiotów w grze. Wraz z kolejnymi walkami bohaterowie uzyskują dostęp do coraz większej liczby inkarnacji. Strategia walki daną postacią zależy od dokonanego przed ruszeniem do bitwy wyboru inkarnacji, umiejętności i wyposażenia.

Rozwój postaci odbywa się za sprawą pokonywania wyzwań, które z pewnym uproszczeniem można nazwać questami typu PvP. Wykonywanie tych zadań prowadzi do odkrywania pochodzących z poprzedniego życia wspomnień bohatera. W ten sposób gracze zdobywają dostęp do nowych inkarnacji i umiejętności.

Gra ma ciekawą budowę serwerów i rywalizacji światów. Otóż, poza walkami w obrębie swojego serwera (np. gildia vs gildia, drużyna vs drużyna etc) w Fury występują wspomniane już pola bitew, gdzie mogą zmagać się ze sobą gracze z rożnych światów (serwerów). Bohaterowie zwyciężając w kolejnych bitwach zdobywają sławę nie tylko dla siebie, ale też podnoszą rangę swojego realmu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: massive online multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8.0 / 10 na podstawie 134 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 10 / 10 na podstawie 1 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 149,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Fury

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Fury

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.13 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), Windows XP/Vista

Fury - zapowiedź

Przed premierą 18 kwietnia 2007, 11:00

Przejdźmy jednak do centrum zainteresowania Fury – rozgrywki PvP. Jak można się było domyślić z opisu świata, na początku zabawy gracze będą musieli opowiedzieć się za jednym z królestw (serwerów) dla którego przelewać będą krew wojowników z innych obszarów. Panowie z Auran planują uruchomić kilkanaście osobnych serwerów, z których każdy będzie wrogo nastawiony do pozostałych, dając graczom sporą przestrzeń do wyboru. Same bitwy odbywać się będą w czterech trybach (Bloodbath – free for all dla maksymalnie 32 graczy; Elimination – drużynowy deathmatch; Vortex – tryb 16 vs 16 łączący ze sobą capture the flag i futbol amerykański; Fortress – bitwa 32 vs 32, w której gracze starają się przechwycić fortecę wroga, broniąc jednocześnie własnej), w których maksymalnie weźmie udział 64 graczy. Zaprezentowane dotychczas filmiki dowodzą, że rozgrywka toczy się naprawdę szybko – począwszy od wymiany ciosów, a skończywszy na natychmiastowych respawnach, dzięki którym gracze będą mogli skupić się na walce, a nie wskrzeszaniu poległych towarzyszy.