Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS2
Okładka Delta Force: Black Hawk Down - Team Sabre (PC)

Delta Force: Black Hawk Down - Team Sabre

Pierwsze oficjalne rozszerzenie gry akcji/FPS o tytule „Delta Force: Black Hawk Down” (pol. „Delta Force: Helikopter w Ogniu”). Dodatek oferuje nam dwie nowe kampanie dedykowane rozgrywce single player oraz szereg unowocześnień trybu multiplayer.

To jest dodatek do gry Delta Force: Helikopter w Ogniu.

Akcji | FPP | współczesne konflikty | taktyczne

Okładka Delta Force: Black Hawk Down - Team Sabre (PC)

data premiery gry:

20sty2004

PC

10lis2006

PS2

Pierwsze oficjalne rozszerzenie gry akcji/FPS o tytule „Delta Force: Black Hawk Down” (pol. „Delta Force: Helikopter w Ogniu”). Dodatek oferuje nam dwie nowe kampanie dedykowane rozgrywce singleplayer, w których tytułowy oddział Delta Force zostaje wysłany na terytorium Kolumbii (w celu wytropienia zorganizowanych grup handlarzy narkotyków) oraz na teren wysepek leżących u wybrzeży Iranu (do walki z terrorystami okupującymi tamtejsze szyby naftowe). Tryb multiplayer został rozszerzony o 30 nowych map pozwalających na rozgrywkę za pośrednictwem serwisu NovaWorld oraz o nowe w pełni grywalne pojazdy (m.in. superszybka łódź Zodiac, poduszkowiec transportowy LCAC oraz śmigłowiec), pozwalające na opracowanie zupełnie nowej taktyki walki na placu boju. Co ciekawe do odtworzenia zachowania się tych maszyn zastosowano silnik fizyczny znany z gry „Commanche 4”. Kod „Team Sabre” został poddany licznym modyfikacjom, tak by łatwiejsza była implementacja amatorskich modyfikacji, a także dzięki temu pozwala na rozgrywkę do 50 osób równocześnie w sieci LAN.

„Delta Force: Black Hawk Down - Team Sabre” zawiera wszystkie poprawki systemowe, usuwające dotychczasowe błędy programistów, a do funkcjonowania wymaga oryginalnego „Delta Force: Black Hawk Down” zainstalowanego na komputerze użytkownika.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 50  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,3 / 10 na podstawie 548 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Delta Force: Black Hawk Down - Team Sabre

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Delta Force: Black Hawk Down - Team Sabre

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium 4 1.4 GHz
  • 512MB RAM
  • 64MB akcelerator 3D
  • 750 MB HDD
Sony PlayStation 2

Sony PlayStation 2

  • Wykorzystuje:
  • karta pamięci 8 MB
  • Network Adaptor
Delta Force: Black Hawk Down - Team Sabre - recenzja gry
Delta Force: Black Hawk Down - Team Sabre - recenzja gry

Recenzja 17 marca 2004, 13:03

W przypadku „Team Sabre” wygląda to zgoła odmiennie. Bardzo często dochodzi do sytuacji, w których team zostaje nagle obrzucony takimi pociskami. Zanim w ogóle zdołamy zlokalizować stanowisko, z którego są one wystrzeliwane połowa członków drużyny zdąży już przenieść się do krainy wiecznych łowów a reszta w najlepszym wypadku jest poważnie ranna. Co innego jeśli dany moment przechodzi się już trzeci-czwarty raz. Wtedy wiemy skąd nadlecą pociski i odpowiednio szybko zajmujemy się żołnierzem obsługującym granatnik. Niestety, wszystko to powoduje, iż teoretycznie krótka gra zamienia się w niekończącą męczarnię. Osobiście nie jestem przeciwnikiem realizmu w grach i tytuły pokroju „Ghost Recon” witam z otwartymi ramionami. W tym przypadku jednak wyraźnie przesadzono. Wygląda to tak jak gdyby autorom „Team Sabre” nie chciało się robić kolejnych poziomów a żeby gracze nie narzekali na wszechobecną nudę powrzucali do nich co się tylko dało. Nie mogę też pominąć istotnych problemów z zaliczaniem niektórych etapów. Sztandarowym przykładem może być misja na platformie wiertniczej. Zadaniem sterowanej przez gracza drużyny jest uratowanie przetrzymywanych na niej zakładników a następnie wysadzenie w powietrze zlokalizowanych w różnych miejscach dział obronnych. Misja ta roi się od błędów i niedomówień. Kilka ciekawszych sytuacji postaram się Wam przybliżyć. Przede wszystkim, szwankuje inteligencja wrogich żołnierzy. Być może jest to wina samej mapy, która rozgrywa się na kilku poziomach (z tym były już problemy w pierwszej części gry). Dochodzi więc do sytuacji, w których wrogowie próbują zabić naszego herosa strzelając przez ścianę lub wręcz nie robią nic gdy ten się do nich zbliża (w szczególności tyczy się to gostków przesiadujących w niewielkich zamkniętych pomieszczeniach). Zakładnicy mają spore problemy z odnalezieniem drogi a nawet jeśli uda się im dotrzeć do lądowiska to niekoniecznie będą chcieli wsiąść do śmigłowca. Co więcej, udało mi się zaliczyć misję bez zabierania wszystkich jeńców! Jeden z nich pozostał na wybuchającej platformie, gra tego już jednak nie zauważyła. Ano właśnie, ostatnie zadanie polega na podłożeniu trzech ładunków wybuchowych. Problem w tym, że mamy przy sobie dwa. Co w takiej sytuacji zrobić? Koledzy z zespołu na pewno nie pomogą. Z pomocą przychodzi lokalna zbrojownia (zaznaczona na mapie), o której jednak nikt nie raczył gracza poinformować. Być może autorzy „Team Sabre” zakładają, iż przed rozpoczęciem zabawy nauczy się on całej instrukcji obsługi na pamięć. Pomylili sobie chyba jednak swoje „dzieło” z jakimś skomplikowanym cRPG-iem czy strategią :-) Żeby była jasność, to był tylko przykład. Doczepić można się tu do wielu rzeczy. Praktycznie każda misja zawiera jakieś mniej lub bardziej rażące błędy. A to coś źle wytłumaczono albo nieprawidłowo zaznaczono na mapie, jakaś jednostka zacięła się w otoczeniu (przeważnie kolega z drużyny) albo obiekty wzajemnie się na siebie nałożyły (np. parkujące ciężarówki). Dobitnie ukazuje to w jakim pośpiechu tworzony był ten dodatek. Trochę to dziwne, iż autorom „BH Down” jego produkcja zajęła tyle czasu skoro większość rzeczy (w tym engine) pozostało niezmienionych.

PC
PS2