Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka Chronicles of Mystery: Scorpio Ritual (PC)

Chronicles of Mystery: Rytuał Skorpiona PC

Chronicles of Mystery: Scorpio Ritual | Testament of Faith | Testament of Sin

Chronicles of Mystery to gra przygodowa w konwencji point & click, stworzona przez rzeszowskie studio City Interactive.

Przygodowe | point-and-click | detektywistyczne | polskie

PC Windows
Okładka Chronicles of Mystery: Scorpio Ritual (PC)

Polskie napisyPolskie napisy

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

14listopada2008

14listopada2008

pudełko PL

Chronicles of Mystery to gra przygodowa w konwencji point & click, stworzona przez rzeszowskie studio City Interactive. Grupa ta składa się z programistów, którzy mają na koncie takie przedsięwzięcia, jak Art of Murder: Sztuka zbrodni, Schizm czy Sentinel: Strażnik Grobowca.

Tytuł opowiada historię Sylvie Leroux, studentki paryskiej Sorbony, która zaproszona przez stryja na na Maltę, na miejscu dowiaduje się o jego tajemniczym zaginięciu. Dziewczyna udaje się zatem na Gozo, czyli tam gdzie wybierał się i stryj, kiedy widziano go po raz ostatni. Olivier Leroux, szanowany archeolog i profesor prowadził tam badania w związku z pewną skrywaną od wieków tajemnicą. Nie dane mu jednak było poznać szczegółów sekretu, bo wkrótce całkowicie zniknął z życia publicznego. Nie znalazłszy wujka na wyspie, Sylvie orientuje się, że jego sytuacja może mieć związek z ogromnym spiskiem religijnym, stanowiącym sensację na miarę skandalu rodem z Kodu Leonarda da Vinci. Podążając tym tropem, młoda adeptka archeologii decyduje się odwiedzić Turcję, a nieoczekiwanie dla samej siebie trafia także do Watykanu. Na każdym z etapów podróży poczynaniami bohaterki kieruje, rzecz jasna, gracz.

Mechanika Chronicles of Mystery opiera się na przemierzaniu prerenderowanych lokacji, gromadzeniu i łączeniu ze sobą przedmiotów, prowadzeniu dialogów oraz podsłuchiwaniu rozmów innych postaci. Pozwala to na realizację kluczowego elementu rozgrywki, którym jest rozwiązywanie logicznych łamigłówek, otwierających drogę do kolejnych wątków w fabule.

Produkcja City Interactive została wykonana na silniku Virtools Engine, wykorzystanym wcześniej w obu częściach Syberii oraz grze Post Mortem. Poza grafiką istotną stroną projektu jest też oprawa dźwiękowa, budująca napięcie i podkreślająca najważniejsze zwroty akcji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 7,2 / 10 na podstawie 164 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 10 / 10 na podstawie 1 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,99 PLN

Klasyfikacja PEGI Chronicles of Mystery: Rytuał Skorpiona

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Chronicles of Mystery: Rytuał Skorpiona

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.5 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 64 MB (GeForce 4 Ti4200 lub lepsza), 430 MB HDD, Windows XP

Chronicles of Mystery: Rytuał Skorpiona - recenzja gry
Chronicles of Mystery: Rytuał Skorpiona - recenzja gry

Recenzja 14 listopada 2008, 13:56

Tu przychodzi mi na myśl pewna opcja, którą z początku chciałam zganić, a którą jednak pochwalę. Otóż Sylvie podróżuje skuterem, który każdorazowo trzeba odpalić, co już za drugim razem wydało mi się trochę dziwne (za pierwszym wiadomo – wiązało się z zadaniem pt. „Popsułaś babo kluczyk i teraz masz problem...”), ale do czasu. Kiedyś przyszłam sobie do skutera za wcześnie i Sylvie poinformowała mnie, że nie może jeszcze odjechać, bo coś tam... I to jest w sumie fajna sprawa, bo jeśli utkniemy totalnie bez pomysłu co dalej, możemy powędrować do naszego środka lokomocji, gdzie po magicznym przekręceniu kluczyka w stacyjce następuje małe oświecenie. Generalnie jednak gra prowadzi nas logicznym ciągiem przyczynowo-skutkowym od miejsca do miejsca i w zasadzie trzeba się bardzo uprzeć, żeby się w niej zastopować.