Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS2XBOX
Okładka Brothers in Arms: Earned in Blood (PC)

Brothers in Arms: Earned in Blood

Brothers in Arms: Earned in Blood to kolejna odsłona cyklu taktycznych strzelanin, rozgrywających się w czasie II wojny światowej. Po dużym sukcesie pierwszej gry, zatytułowanej Road to Hill 30, autorzy z Gearbox Software zdecydowali się kontynuować temat.

Akcji | FPP | II wojna światowa | strzelanki

Okładka Brothers in Arms: Earned in Blood (PC)

data premiery gry:

4paź2005

PC XBOX

18paź2005

PS2

Brothers in Arms: Earned in Blood to kolejna odsłona cyklu taktycznych strzelanin, rozgrywających się w czasie II wojny światowej. Po dużym sukcesie pierwszej gry, zatytułowanej Road to Hill 30, autorzy z Gearbox Software zdecydowali się kontynuować temat. Nowy program ukazał się na rynku zaledwie w kilka miesięcy po pierwowzorze.

Fabuła Brothers in Arms: Earned in Blood znów opiera się na przeżyciach amerykańskiego żołnierza, który w 1944 roku brał udział w operacji sił alianckich w Normandii. Tym razem to jednak nie Matt Baker, ale Joe „Red” Hartsock jest głównym bohaterem opowieści. Świeżo upieczony sierżant obejmie dowództwo nad niewielkim oddziałem, który wykona szereg zadań bojowych w okolicy francuskiego miasteczka Carentan.

Scenariusze zawarte w Brothers in Arms: Road to Hill 30, w ogromnej większości rozgrywały się na wsi. W nowej grze odstąpiono od tego pomysłu i skierowano dzielną drużynę do terenów zurbanizowanych. Kolejne misje pozwolą nam więc eksplorować zniszczone w ogniu wojennej pożogi domostwa, a także prowadzić potyczki z hitlerowcami w ciasnych uliczkach. Z racji specyficznego terenu, gracz może lepiej zaplanować atak, np. posyłając żołnierzy na piętro zrujnowanego budynku i każąc z bezpiecznej pozycji ostrzeliwać pozycje wroga. Zgodnie z zapowiedziami, autorzy dokonali poprawek w części taktycznej, ale nie są to rewolucyjne zmiany. Większość graczy przyzwyczajona do specyficznej metody działania w pierwszym Brothers in Arms (polegającej na zasypaniu stanowisk nieprzyjaciela gradem pocisków i szukaniu alternatywnej drogi w celu ich okrążenia) poczuje się jak w domu.

Wrogowie aktywnie uczestniczą w walce, próbując uciekać z zagrożonych pozycji, lub zmieniając taktykę w zależności od posunięć gracza. Programiści Gearbox Software wyraźnie zwiększyli sztuczną inteligencję przeciwnika, unikają tym samym zarzutów pod adresem pierwowzoru, któremu wytykano bierność hitlerowców na poczynania aliantów. W grze zaimplementowano mnóstwo nowych broni, a także czołg (M10 „Wolverine”), który będzie nam towarzyszył w niektórych misjach.

Brothers in Arms: Earned in Blood, zawiera również zupełnie nowy tryb multiplayer, który umożliwia rozgrywanie batalii w kooperacji przez Internet, kilku graczom jednocześnie. Autorzy postarali się o odpowiednio duże mapy z ogromną liczbą zadań (w trakcie jednej misji, drużyna może wykonać ich nawet osiemdziesiąt). W trybie multiplayer można dowodzić nie tylko jednostkami alianckimi, ale również niemieckimi.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 1 DVD / 4 CD

Ocena gry 8,2 / 10 na podstawie 1121 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,7 / 10 na podstawie 9 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,90 PLN

Gry podobne do Brothers in Arms: Earned in Blood

Klasyfikacja PEGI Brothers in Arms: Earned in Blood

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Brothers in Arms: Earned in Blood

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.5 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 4 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows 2000/XP

Brothers in Arms: Earned in Blood - recenzja gry

Recenzja 25 października 2005, 12:37

Reszta oprawy dźwiękowej także robi wrażenie. Co prawda, tak patrząc ‘na ucho’ nic się nie zmieniło od czasów poprzedniczki, ale z drugiej strony – lepsze wrogiem dobrego, więc po co zmieniać to, co świetne? Żałuję tylko, że grając po nocach musiałem robić to na słuchawkach, co nie pozwoliło na czucie co głośniejszych odgłosów całym ciałem za sprawą subwoofera. Jeśli ktoś ma warunki do grania w tę grę wieczorami na przyzwoitym poziomie głośności i dobrym sprzęcie audio, powinien z miejsca sobie dodać parę procent do oceny końcowej. Duże brawa dla autorów w tym zakresie.

PC
XBOX
PS2