
Data wydania: 11 marca 2025 Wczesny dostęp
RTS inspirowany najstarszymi odsłonami Command & Conquer, osadzony w świecie po apokalipsie i wydany przez MicroProse. Battlefall: State of Conflict oddaje nam do dyspozycji trzy zróżnicowane frakcje i pozwala bawić się w pojedynkę lub w trybie multiplayer (m.in. w co-opie).
Steam
Battlefall: State of Conflict to tradycyjny reprezentant gatunku strategii czasu rzeczywistego (RTS). Źródłem inspiracji dla twórców z niezależnego studia Kyoto Video Game Concern były pierwsze odsłony serii Command & Conquer, wypuszczone w połowie lat 90. XX wieku. Wydania gry podjęła się firma MicroProse.
Battlefall: State of Conflict przenosi nas do postapokaliptycznego świata zdewastowanego w wyniku wyniszczającej wojny pomiędzy ludzkością a maszynami. O władzę nad pustkowiami walczą trzy frakcje, czyli EFNET (Earth Forces Network) będąca ostatnim bastionem dawnej cywilizacji, maszyny z SEL (Synthetic Enhanced Lifeforms) oraz grupa prymitywnych, zmutowanych przez promieniowanie anarchistów znanych jako Scrappers.
W Battlefall: State of Conflict wydarzenia oglądamy w widoku izometrycznym. Podczas zabawy zajmujemy się pozyskiwaniem surowców, wznoszeniem budynków o różnorodnym przeznaczeniu, a także wystawianiem armii, które posyłamy do walki.
Na tle wielu innych przedstawicieli gatunku opisywana pozycja wyróżnia się przede wszystkim za sprawą braku limitu populacji. Dzięki temu od nas zależy, czy prowadząc działania wojenne, postawimy na taktykę i niewielkie oddziały, czy też spróbujemy dosłownie zalać wroga jednostkami. Oprócz tego w grze zaimplementowano system ulepszeń Battlefall. W zamian za kolejne dokonania na polu bitwy zdobywamy nagrody pozwalające nam poszerzyć wachlarz możliwości i zagrań taktycznych.
Produkcja umożliwia przejęcie kontroli nad każdą ze stron konfliktu, które zróżnicowano pod kątem cech oraz mocnych i słabych stron. Podczas gdy EFNET korzysta z tego, co zostało po wojskowych zdobyczach techniki, maszyny z SEL nadrabiają powolne tempo rozrostu swoim niezrównanym zaawansowaniem, z kolei Scrappers tworzą karawany, które przemierzają pustkowia i złomują wszystko, co napotkają na swojej drodze.
Battlefall: State of Conflict oferuje trzy kampanie fabularne, z których każdą poświęcono odrębnej frakcji. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub w trybie multiplayer; na potrzeby tego drugiego przygotowano moduły kooperacji oraz potyczki. Dopełnieniem tego wszystkiego jest edytor pozwalający na tworzenie map, jednostek, a nawet całych frakcji. Grę zintegrowano z Warsztatem Steam.
Oprawę graficzną gry Battlefall: State of Conflict utrzymano w stylistyce retro, przywodzącej na myśl pierwsze części serii Command & Conquer. Soundtrack tej produkcji jest natomiast dziełem artysty znanego jako CO.AG.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Kyoto Video Game Concern
Wydawca: MicroProse
Ograniczenia wiekowe: 12+
Wymagania sprzętowe gry Battlefall: State of Conflict:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4790, 8 GB RAM, karta graficzna 8 GB GeForce GTX 1070, 1 GB HDD, Windows 10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4790K, 16 GB RAM, karta graficzna 11 GB GeForce GTX 1080 Ti, 2 GB HDD, Windows 11.
Średnie Oceny:
"W większości pozytywne"
Średnia z 42 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.