Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Battle Mages (PC)

Battle Mages PC

Strategia czasu rzeczywistego z elementami cRPG, osadzona w realiach świata fantasy. Gracz staje się świeżo upieczonym absolwentem Imperialnej Szkoły Magów, który odnajdzie zapomniany krasnoludzki artefakt i przy jego pomocy pokonana armię chaosu.

Strategiczne | RTS | elementy RPG

PC Windows
Okładka Battle Mages (PC)

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

26marca2004

7czerwca2005

pudełko PL

Battle Mages to strategia czasu rzeczywistego z elementami cRPG, osadzona w realiach świata fantasy. Od dawien dawna świat ów chroniony był przed chaosem przez Święty Magiczny Kryształ umieszczony gdzieś w jego centrum. Tylko terytoria wewnętrzne, znajdujące się w obrębie oddziaływania kryształu, stanowiły oazę spokoju i pokoju. Były to obszary porośnięte bujnymi lasami, poprzecinane krystalicznie czystymi rzekami i skąpane w słońcu. Zewnętrzne terytoria były przeciwieństwem wewnętrznych - spustoszone pustkowia opanowane przez zło, bez światła słońca i wpływu magii. Wewnątrz owej osłony zamieszkiwały trzy rasy Ludzi, Elfów i Krasnoludów, z czasem jednak Krasnoludzi wyjałowili zajmowaną przez siebie ziemię i przenieśli się do świata podziemi.

Od tego czasu Elfy i Ludzie żyli w pokoju pod osłoną Kryształu, aż pewnego dnia pojawił się niegodziwy Czarnoksiężnik. Na skutek jego podstępnych machinacji załamał się pokój pomiędzy Ludźmi i Elfami, a następnie hordy Nieumarłych i innych bestii rozpoczęły inwazję na terytoria do tej pory chronione przez kryształ. Gracz staje się świeżo upieczonym absolwentem Imperialnej Szkoły Magów, który odnajdzie zapomniany krasnoludzki artefakt i przy jego pomocy pokonana armię chaosu. Twórcy gry przygotowali rozbudowaną kampanię z wątkiem fabularnym, gdzie naszym zadaniem jest rekrutacja nowych żołnierzy, dowodzenie nimi w poszczególnych misjach (zarówno wielkich bitwach, pomniejszych potyczkach czy zadaniach o innym celu, np. rozpoznaniu) i rozwijanie zarówno ich jak i swoich umiejętności bojowych.

  • W Battle Mages nie mamy wpływu na ekonomię, nie wznosimy budynków i osad, nie wydobywamy też surowców, robi to automatycznie komputerowe A.I.
  • Olbrzymi, dynamiczny świat fantasy, w którym wszystko żyje własnym trybem niezależnie od ingerencji gracza. Wieśniacy zbierają plony i hodują trzodę, bandyci napadają na karawany, w miastach kwitnie handel i produkcja, itp.
  • Pięć grywalnych ras: Ludzie, Elfy, Orkowie, Gobliny i Nieumarli.
  • Całkowita dowolność w doborze współczynników swojej postaci i jej rozwoju, możemy stać się potężnym magiem lub też dowódcą o niespotykanych umiejętnościach taktycznych.
  • Zaawansowany trójwymiarowy engine graficzny wspierający większość nowoczesnych efektów graficznych: przeźroczysta woda, refleksy świetlne, dynamicznie cienie, szereg spektakularnych efektów towarzyszących użyciu magii.
  • Wiele dróg prowadzących do jednego celu - wszystko zależy od decyzji grającego. Cała gama questów i zadań pobocznych.
  • Duże i urozmaicone drzewo rozwoju technologicznego oraz szereg opcji ulepszania jednostek.
  • Ponad 50 magicznych artefaktów, magicznych zbroi, broni, itp.
  • Tryb gry wieloosobowej do czterech graczy równocześnie w sieci lokalnej i Internecie.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 4  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,5 / 10 na podstawie 362 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 69,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Battle Mages

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Battle Mages

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 733MHz, 128MB RAM, 32MB akcelerator 3D, 900 MB HDD

Battle Mages - recenzja gry
Battle Mages - recenzja gry

Recenzja 12 sierpnia 2004, 13:35

... którego ilość zależy nie tylko od naszych umiejętności dowódczych, ale także od zasobów naszej kieszeni. Jednostki możemy bowiem nabywać (zazwyczaj dysponujemy bardzo ograniczoną ilością ludzi) w miastach, w których możemy także uzupełniać straty w oddziałach, na jakie są podzieleni nasi żołnierze. Sami zaś wojacy zdobywają doświadczenie, przekładające się na wzrost ich umiejętności. Wojsko, jakim możemy dysponować, jest dość zróżnicowane, bardziej jednak w nazwach, rasach i specjalizacjach (piechota, łucznicy, kawaleria, czarodzieje) niż w samych umiejętnościach i statystykach. Ciekawym rozwiązaniem jest natomiast możliwość posiadania przez dany oddział artefaktów, wpływających na wzrost umiejętności składających się nań żołnierzy. Jest to o tyle ważne, iż na dobrych osiągach naszych wojowników powinno nam zależeć nie tylko dlatego, aby dokopać wrogim jednostkom – także z tego powodu, iż śmierć nieprzyjaciela z rąk naszego wojaka to dodatkowe punkty doświadczenia dla naszego maga (czyli nas). Punkty te możemy z kolei przydzielać do odkrywania nowych czarów, zwiększenia ilości mana, rozwoju umiejętności dowódczych i zdolności zwiększania siły kontrolowanych wojsk. Mamy wiec wojsko, głupkowatego maga bez zasobu wiedzy i co dalej?