Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS3X360
Okładka Army of Two: The Devil’s Cartel (X360)

Army of Two: The Devil’s Cartel

Trzecia odsłona serii Army of Two, która w 2008 roku zadebiutowała na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Tytuł przenosi nas w sam środek wojny narkotykowej, rozgrywającej się na ulicach meksykańskich miast.

Akcji | TPP | gangsterskie | na 2 osoby | TPS | kooperacja

Army of Two: The Devil’s Cartel to trzecia część znanej serii trójwymiarowych strzelanin, skupiających się na dwuosobowej rozgrywce kooperacyjnej. Seria pojawiła się po raz pierwszy na konsolach PlayStation 3 i Xbox 360 w 2008 roku. Producentem gry jest kanadyjski oddział amerykańskiego studia Visceral Games. Deweloper jest świetnie znany graczom dzięki cyklowi horrorów sc-fi Dead Space.

Fabuła przenosi nas do ogarniętego narkotykową wojną Meksyku. Główni bohaterowi gry to para najemników o przydomkach Alpha i Bravo, pracująca dla organizacji Tactical Worldwide Operations (T.W.O.). Zostają oni zrzuceni w sam środek walk pomiędzy rywalizującymi kartelami, a ich misja wymaga od nich bezkompromisowej brutalności i jest równie podejrzana jak interesy, które na co dzień prowadzą ich przeciwnicy - meksykańscy „handlarze śmiercią”. Historia opowiadana jest za pomocą przerywników filmowych oraz dialogów odtwarzanych w trakcie zabawy.

Model rozgrywki nie odbiega dalece od tego do czego przyzwyczaiły nas inne popularne realistyczne strzelaniny. Akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Konstrukcja poziomów zachęca nas do tego, by wyszukiwać jak najbezpieczniejsze pozycje lub osłony, chroniące przed ostrzałem. Dłuższe wystawienie się na ogień nieprzyjaciela kończy się prawie zawsze szybką i bolesną śmiercią. Równie ważna jak orientacja w terenie jest współpraca z towarzyszącym nam partnerem, który w trybie singleplayer kontrolowany jest przez komputerowe AI. Często musimy koordynować akcje i osłaniać nawzajem swoje plecy.

Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak w trybie kooperacji z drugim żywym graczem, wokół którego została zaprojektowana cała gra. Z towarzyszem możemy grać lokalnie (na podzielonym ekranie) jak i za pośrednictwem internetu. Co ciekawe, twórcy udostępnili system, pozwalający na pełną indywidualizację wyglądu i uzbrojenia bohaterów. Sprawia to, że grając w sieci rzadko spotkamy identyczną postać.

Army of Two: The Devil’s Cartel napędza silnik Frostbite 2, wykorzystywany przez hitowego Battlefielda 3. Zapewnia on nie tylko lepszą jakość obrazu, ale pozwala także na daleko idącą destrukcję otoczenia oraz inne triki i efekty graficzne, które dotychczas były nieobecne w serii.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / podzielony ekran    

Ocena gry 7,4 / 10 na podstawie 339 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,9 / 10 na podstawie 97 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 219,90 PLN

Gry podobne do Army of Two: The Devil’s Cartel

Klasyfikacja PEGI Army of Two: The Devil’s Cartel

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.
Graliśmy w Army of Two: Devil's Cartel od twórców Dead Space'a!

Przed premierą 18 sierpnia 2012, 13:05

W późniejszej i znacznie bardziej widowiskowej sekwencji tego typu mój kolega obsługiwał działko miniguna w helikopterze i ubezpieczał mnie podczas przemierzania dachów budynków. Po drodze pozbyłem się ukrytego pod dachem posiadacza wyrzutni rakiet. Niestety, kilkadziesiąt sekund później pojawił się drugi helikopter i zestrzelił sprzymierzoną maszynę. Szybko dostałem się do wraku wiszącego nad przepaścią, zabiłem wrogów i w ostatnim momencie uratowałem kompana przed upadkiem w przepaść wraz z kilkoma tonami żelastwa.

X360
PS3