Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePC
Okładka ALICE VR (PC)

ALICE VR PC

Zaprojektowana do współpracy z goglami VR pierwszoosobowa gra przygodowa, której prototyp przygotowany został na konkurs VR Jam. Za powstanie tytułu odpowiada polskie Carbon Studio, założone przez byłych członków The Farm 51.

Przygodowe | FPP | science fiction | polskie | Oculus Rift | eksploracyjne | rzeczywistość wirtualna

PC Windows
Okładka ALICE VR (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

27października2016

27października2016

Steam

ALICE VR to osadzona w realiach science fiction pierwszoosobowa gra przygodowa na PC, zaprojektowana do współpracy z goglami rzeczywistości wirtualnej. Jej prototyp, w postaci krótkiej gry eksploracyjnej A.L.I.C.E., przygotowany został na konkurs VR Jam, organizowany przez firmy Oculus oraz Unity, zaś po zakwalifikowaniu się do ścisłego finału i otrzymaniu wielu pozytywnych opinii postanowiono rozwinąć go do rangi pełnoprawnej produkcji komercyjnej. Za stworzenie tytułu odpowiedzialne jest Carbon Studio z Gliwic, założone przez byłych pracowników studia The Farm 51 i zajmujące się wcześniej m.in. grafiką do produkcji mobilnych oraz wizualizacjami architektonicznymi.

Fabuła

Mimo że fabuła gry została zainspirowana słynną powieścią Lewisa Carrolla Alicja w Krainie Czarów, jej akcja przenosi nas w realia typowe dla gatunku science fiction. Podczas zabawy wcielamy się w tytułową bohaterkę, której statek zmuszony został do lądowania na nieznanej planecie celem uzupełnienia zapasów grafenu. To proste z pozoru zadanie komplikuje się w chwili, gdy zdajemy sobie sprawę, że wszyscy mieszkańcy planety zniknęli w tajemniczych okolicznościach. Naszym zadaniem będzie rozwikłanie serii zróżnicowanych zagadek, które pozwolą odkryć sekret zaginionych tubylców, a także wpłynąć na ich przyszłe losy.

Mechanika

W grze ALICE VR akcję obserwujemy z oczu bohatera, a rozgrywka koncentruje się w głównej mierze na eksploracji i rozwiązywaniu zagadek. Podczas zabawy odwiedzamy szereg zróżnicowanych wizualnie lokacji, takich jak futurystyczne wnętrze statku kosmicznego czy orientalne miasto stworzone przez obcą cywilizację. Co ciekawe, dzięki panującej na planecie zmiennej grawitacji, w grze możemy poruszać się także po ścianach oraz suficie. W trakcie gry czeka na nas także cała masa zróżnicowanych problemów do rozwiązania, w tym inspirowane wspomnianą Alicją w Krainie Czarów łamigłówki, polegające na zwiększaniu lub zmniejszaniu naszej postaci celem dotarcia w niedostępne inaczej miejsca. Cała akcja rozwija się w sposób nieliniowy, oferując spory wybór alternatywnych ścieżek prowadzących do jednego z kilku różnych zakończeń. Dzięki temu poznanie wszystkich aspektów opowiedzianej w grze historii wymagać może kilkukrotnego jej ukończenia.

Kwestie techniczne

Do stworzenia gry ALICE VR na platformie PC posłużono się zaawansowanym silnikiem graficznym Unreal Engine 4, będącym jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych przez twórców gier na zestawy rzeczywistości wirtualnej. Mimo że tytuł wyprodukowany został z myślą o sprzęcie firmy Oculus Rift z kontrolerem Oculus Touch (obsługę innych zestawów wprowadzono wraz z kolejnymi aktualizacjami), w ALICE VR zagrać możemy także w formie tradycyjnej – choć oczywiście odbierze nam to sporą część wrażeń płynących z rozgrywki.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 9.2 / 10 na podstawie 22 głosów czytelników.

Gry podobne do ALICE VR

Wymagania wiekowe ALICE VR

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe ALICE VR

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i7 4770 3.9 GHz, 8 GB, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970/Radeon R9 290 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5 4590 3.3 GHz, 8 GB, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit

Graliśmy w ALICE VR – Alicja w krainie wirtualnej rzeczywistości

Przed premierą 21 czerwca 2016, 15:00

Nie wszystko jednak w nowej technologii do końca wychodzi. Fakt, że Oculus nie zakrywa do końca całego pola widzenia, zostawiając miejsce na małą szparkę na dole, jestem w stanie przeboleć – specjaliści w temacie twierdzą zresztą, że to celowy zabieg, bo gdy nie możemy zobaczyć naszego nosa, stajemy się zdezorientowani. ALICE VR pada także ofiarą problemu, z którym zmaga się wiele produkcji korzystających z wirtualnej rzeczywistości. Technologia ta znacznie utrudnia korzystanie z takich opcji jak sprint czy skakanie, bo źle reaguje na to błędnik. W Gliwicach deweloperzy uniemożliwili obie te akcje, ale jeszcze podczas Digital Dragons otrzymałem tylko słowne ostrzeżenie, że pośpiech może się źle skończyć. Oczywiście zignorowałem przestrogi i już po kilku minutach czułem się tak, jakby moje wnętrzności zostały wywrócone na drugą stronę i pozamieniane miejscami. Nie winię za to w żadnym stopniu Carbon Studio – po prostu na przyszłość nie popełniajcie tego błędu, co ja.